-
kyentei
Gemiddeld 8,4 uur per week, een schande! Daar ga ik nog ruim overheen op een doordeweekse dag.
02 maart 2009 20:25
-
sparkey
Ik ga er ook toch zeker ruim over heen, als ik uit school kom, meteen de computer aan
02 maart 2009 20:29
-
jasonpoll
haha, ik maak vooral de uurtjes op zondag:P, dan is het de hele dag lekker niks achter de pc doen;)
02 maart 2009 20:31
-
sparkey
Ik vooral de uurtjes in het weekend, zaterdag dan wat minder omdat ik werk moet verrichten s'middag's.
Over het algemeen zit ik ook het meeste op zondag aan de pc.
02 maart 2009 20:32
-
kyentei
Ik denk dat ik Zaterdag en Zondag alleen samen kan vatten, want veel slaap zit er niet tussen die 2 dagen, wel veel computeren. (A)
02 maart 2009 20:34
-
sparkey
Meestal heb ik in het weekend ook tijd voor 'nuttige' dingen aan de pc (a)
Doordeweeks is het meestal gamen.
02 maart 2009 20:35
-
andries
kom ik met mijn 42:30 uur per week :P
02 maart 2009 21:14
-
wesel
Ik zelf weet niet precies hoelang ik per weer/dag internet, maar ik weet wel zeker dat het meer is dan dat:P
02 maart 2009 21:30
-
timenting
Even reactie;)
Redelijk laag, maar er zijn meer nedelanders behalve wij he.
Ik lees ook dat de mensen zonder internet word meegerekend,
dit zijn altijd nog meer dan men denkt, getallen heb ik niet.
Dat het onder de 50+ is gestegen gaat makelijker, aangezien deze mensen niet heel vaak op internet zitten.
Beetje doelloose peiling als je het mij vraagt.;)
Maar om niet achter te blijven, gemiddeld 4 uur per dag, maandag meestal 10 uur 34 uur gemiddeld, netjes al zeg ik het zelf.
Heb namelijk ook nog een sociaal leven, ( en nee niet syber ;P )
02 maart 2009 22:16
-
kyentei
@Timenting
Cyber, socialguy! :P Haha =p Ja, je hebt helemaal gelijk wat de peilingen betreft, ik ben het compleet met je eens. Maar daarom is het nog wel een leuk weetje =) Ook al is het niet echt iets nieuws, want dit had ik met schattingen ook wel kunnen achterhalen :P
02 maart 2009 22:45
-
patje
ik internet iets 11 uur per dag ? XD!
04 maart 2009 18:38
-
mzq9300
Ik internet ongeveer 14 uur per week, want ik heb ook nog een normaal leven naast het computer leven.
04 maart 2009 20:25
-
thobe
Sommige mensen internetten en computeren wel erg veel... 11 per dag bijv. Dan hou je 13 uur over voor de rest incl. slaap. Kan het me niet voorstellen, tenzij je werk of school internetten is...
In het weekend internet en computer ik hooguit 4 uur per dag. Op woensdag 2 a 3 uur (ben ik vrij) en de andere dagen hooguit een uur per dag.
Het is natuurlijk verschillend per dag en week, maar meestal internet en computer ik per week ongeveer 20 uur.
de andere tijd, school/werk, sociaal leven, en toch altijd wel 8 uur slaap per dag. (behalve in het weekend, dan willen het er nog wel eens 4 uur zijn of nog minder;)).
04 maart 2009 21:36
-
blingking
Ik game alleen al 60 uur in 2 weken.. (volgens steam) Dit excl. surfen op internet. Naast dit heb ik zelfs tijd voor een eigen leven.. Damn i'm good :\
En slapen? Naa doe ik niet aan.. ben ik allergisch voor :P (ok voor te veel slapenXD)
04 maart 2009 22:32
-
ikkus
@Mzq9300 de term "normaal leven" komt beetje beledigend over. Je bedoelt "sociaal leven", maar het leven achter de computer kan ook "normaal" gevonden worden (door mij bijv.), dus normaal is niet het juiste woord.
Ik zelf zit buiten school alleen maar achter de computer, ongeveer 8 uur per dag op werkdagen. En 12 uur per dag in het weekend. Daarbij eet ik ook (avondeten en lunch, en ontbijt als ik dat heb) achter de computer. Sommigen zeggen dat het slecht is, maar ik leef er al jaren mee, zonder vreemde gezondheidsklachten :P
Gamen daar doe ik niet aan (heel soms toch wel), het is vooral Internetten en soms films/tv-series. Verder ben ik dagelijks wel een uurtje in Outlook bezig.
En slapen dat doe ik helemaal weinig, langer dan 8 uur slapen kan trouwens kanker, en bloed- en vaatziekten veroorzaken en verkort het leven met 12 tot 15 percent. Korter dan 4,5 uur ook, maar zo weinig slaap ik niet.
04 maart 2009 23:19
-
kyentei
[quote]En slapen dat doe ik helemaal weinig, langer dan 8 uur slapen kan trouwens kanker, en bloed- en vaatziekten veroorzaken en verkort het leven met 12 tot 15 percent. Korter dan 4,5 uur ook, maar zo weinig slaap ik niet.[/quote]
Dat maakt toch helemaal niet uit? Wij besteden zoveel tijd achter de computer dat we een constante hoeveelheid bestraling krijgen =p
04 maart 2009 23:50
-
masterwillems
[offtopic][quote]En slapen dat doe ik helemaal weinig, langer dan 8 uur slapen kan trouwens kanker, en bloed- en vaatziekten veroorzaken en verkort het leven met 12 tot 15 percent. Korter dan 4,5 uur ook, maar zo weinig slaap ik niet.[/quote]
Ja klopt, maar je krijgt ook al kanker van Thee drinken, bier drinken, naar je groot ouders gaan, naar het toilet gaan, en natuurlijk als je je goudvissen voert...[/offtopic]
05 maart 2009 07:24
-
flevoduckie
xD, ik haal wel een paar uurtjes per dag (als je gamen meerekent)
05 maart 2009 17:52
-
thobe
[offtopic]Als we van alles waarvan we bepaalde ziewktes krijgen gaan opsommen in dit topic.... tsja. heb gehoord dat iedere 230v aansluiting ook niet goed voor je is. Onderzoeken naar mobieltjes lopen ook nog steeds. En naar mijn idee kan men makkelijk wel een keer een dag in de week met weinig slaap. Maar dan moet je daarna wel wat rustiger aan doen.
@Ikkus: eten en drinken achter de pc? Hopelijk laat je dan niks ove rje pc vallen ofzo:P mij 1x gebeurd bij een laptop... de cola werd een mooie plakzooi binnenin.
Het enige wat mij verbaast is dat sommige mensen wel erg lang achter de pc zit, da tik me afvraag of ze de buitenwereld nog wel eens zien;)[/offtopic]
05 maart 2009 22:40
-
blingking
Ff een vraag voor de mensen die de hele tijd achter de pc zitten..
Hoe reageren je ouders erop en wat doe jij terug?
Mijn pa zeurt dan bijv echt heel lang, totdat ik het zo iritant vind :P
05 maart 2009 23:35
-
timenting
@Blingking,
Nou als ik naar jou gemiddelde uren kijk doe je ook niks anders dan op de pc zitten.
Als je kijkt, gemiddeld 7 uur per dag naar school 8 uur slaap en 1 uur eten&drinken, Zo is er al 16 uur gebruikt.
Jij gamed, 60 uur in 2 week, dus 60 : 14 = 4.2 uur per dag gamen.
Mischien surf je nog eens wat een half uurtje a een uur per dag.
Dan heb jij dus nog 2.8 uur over voor leuke dingen :O
Sorry voor de berekeningen maar aangezien in de vorige post werd aangegeven dat mensen echt veel op het internet zitten,
dacht ik laat ik het even uitrekenen.
Daarom blingking gaat je vader ( na jouwn zeggen ) misschien zeuren, misschien heeft ie de zelfde berekening gemaakt en schrok er van ?
Sucses...
Ps. Mijn ouder zeuren nooi ben nooit thuis altijd ergens anders
06 maart 2009 08:30
-
blingking
[quote=130907]
KLopt gemiddeld.. maar 4 uurtjes per dag gemiddeld op de lijkt me niet zo erg toch? Die 60 uur kwamen doordat ik een week vakantie had :P
En ik slaap geen 8 uurtjes, soms dan. :P
maarja, ik was benieuwd naar andersmans verhalen over hoe hun ouders derop reageren..
06 maart 2009 13:43
-
erwin_w
Nou, even mijn werk buiten beschouwing gelaten en als we alleen praten over het surfen op het net dan denk ik dat dat zo'n beetje bij elkaar gerekend 2,5 uur per dag is en dan wel verspreid.
Wat mijn ouders daarvan zeggen? hmmmm.....totaal niets (wat kunnen ze zeggen) maar mijn vrouw daarentegen weer wel. Die hou het wel in de peiling en als het te lang wordt dan hoor ik dat wel.
Dan mijn kinderen, daar houd ik dan zelf een oogje bij in het zeil maar gaat toch zeer goed qua tijd en ze doen liever wat anders.
PS. Ouders zeuren niet
06 maart 2009 14:19
-
blingking
@ Erwin_w, idd ouders zeuren niet, alleen als je al een lange tijd op de pc zit.
Maar, soms "zeuren" ze zonder te weten wat iemand op de pc doen. Wij hebben bijv voor Nederlands (school) een online boek. Een beta versie waar onze school mee werkt. (Schoolwise heet het.)
En aantekeningen worden soms op internet gezet zodat we het kunnen downloaden.
Dus! Op de pc zitten is niet altijd voor de lol!
06 maart 2009 14:28
-
erwin_w
Dat het voor school/werk of priv? is, uren lang achter (lees voor) de pc zitten is voor niemand goed (jong of oud) en ik betrap mij daar ook wel eens op.
Neem eens als voorbeeld de houding die men aanneemt, bv. het turen naar het scherm, muis-bediening, dat zijn allemaal zaken waar je niet al te lang mee aan de gang moet blijven en ik weet zelf ook wel dat als je eenmaal bezig bent de tijd voorbij vliegt. Dan is het wel even goed dat iemand anders je daarvan op de hoogte houd.
En een sociaal leven hoort er ook nog bij.
Ik weet hier wel waar de kinderen mee bezig zijn dus dat scheelt wel weer hier, het is ook maar net hoe je je kinderen dit aanleert.
PS, je hoort mij ook niet zeggen dat men dit voor de lol doet.:)
[offtopic]Een tijd terug was hier ook al zo'n flinke discussie over, weet alleen niet meer wanneer[/offtopic]
06 maart 2009 14:39
-
revolution
minimaal 3 uur per dag.
06 maart 2009 20:22
-
andries
mijn ouders zeggen er niets MEER van, deden ze eerst wel, maar het hielp niet.
ps heb gister een dag zonder pc geprobeerd
het lukte m.u.v. een toets achter de pc op school
dus ben maar 20 min. achter de pc geweest gister
07 maart 2009 12:57