-
jaspervh
Hoi tweakers,
Ik heb gelezen dat er een tweede patsh voor gta 4 uit is.
Link!
Er staat bij dat er nu ook Ondersteuning voor Nvidia 7000 is. Ik heb een Nvidia EN7200GS. Kan het zijn dat ik hem nu wel kan spelen nu er ondersteuning is voor de nvidoa 7000? Want dan wil ik hem misschien kopen.
[color=red]Link fix[/color]
22 februari 2009 16:53
-
easyboarder
Deze patch is al een tijdje uit inderdaad en voegt inderdaad ondersteuning voor de Nvidia 7000 serie toe. Wat niet direct wil zeggen dat jij hem kunt spelen.
Waarom niet?!
Het mogen duidelijk zijn dat GTA4 geen lichte game is. Met ondersteuning voor de 7000 serie wordt dan ook gedoeld op de hogere in de serie (7800, 7900, 7950).
Jouw grafische kaart is (en dat weet ik voor 90% zeker) niet sterk genoeg voor deze game. 7200 is laag in de 7000 serie, en je hebt ook nog een GS (lager geklokte versie). Je zou het kunnen proberen, maar overweeg dit voor je misschien je geld weggooit.
22 februari 2009 17:55
-
bj farmore
Nee, jouw Nvidia kan het spel nog niet aan. Deze is simpelweg gezegt nog te zwak. Er wordt dan bedoelt (denk ik) dat de 7000-reeks nu ondersteund wordt. Daarmee worden dus de GPU's in de die reeks ondersteund, alleen zegt dat niet of ze het doen qua performence.
Maar bijvoorbeeld de 7900GT zal het spel waarschijnlijk wel aan kunnen of de 7900GX2. Daarvoor is de beargumentering bedoelt.
EDIT: ik was alweer te laat:P
22 februari 2009 18:01
-
jaspervh
[quote=130040] Je zegt nog niet aan? dus als ik wacht dan kan het wel?
22 februari 2009 18:05
-
bj farmore
Sorry mijn fout. Ik had gewoon moeten zeggen zonder 'nog'. Hij zal het spel niet aan kunnen en dat zal ook nooit gebeuren.
22 februari 2009 18:16
-
easyboarder
Als je een nieuwe videokaart aanschaft zou je GTA4 eventueel kunnen draaien, maar aangezien je een Pentium 4 hebt moet dat een AGP kaart worden, welke nogel duur zijn tegenwoordig (omdat ze niet meer gemaakt worden). je kunt het beste je systeem upgraden, of iets meer betalen voor een AGP kaart mits deze nog in voorraad zijn bij sommige winkels..
22 februari 2009 21:54
-
jaspervh
[quote=130077] Ik heb een PCI-E videokaart in mijn pc zitten. Dat het een pentium 4 is wil niet zeggen dat er perse een AGP videokaart in moet zitten.
22 februari 2009 22:18
-
easyboarder
Weet je het heel zeker? (kan ook een fout van mij zijn). Als je daadwerkelijk PCI-e hebt, kun je gemakkelijk een nieuwe videokaart plaatsen
22 februari 2009 22:39
-
bj farmore
Tuurlijk kan een pentium 4 wel met PCI-e. Maar ik had het over de GPU, het zal je nooit lukken met die 7200. Maar als je de graka vervangt, verander je het hele systeem. Dan kom je dus wel dichter in de buurt om het te kunnen spelen.
Maar er wordt op zijn minst een dualcore gevraagd voor dit spel. Het spel is ook erg CPU vereist. Ik heb er met mijn CPU zelfs last van. En die is zeker sneller dan een pentium 4. Verder is het geheugen echt het minimum. Ik denk dat je Pentium 4 het dus niet gaat redden.
23 februari 2009 00:12
-
theshit1983
IK draai hem bijna op max :).
[mod]Graag een nuttige bijdrage leveren aan een topic, of gewoon niet posten.[/mod]
23 februari 2009 12:41
-
lorre851
[quote=130080]
Als je weet dat ik GTAIV met mijn systeem (zie hardware profiel: gigabyte) nog niet 100% vloeiend kan draaien, dan weet je wel dat het bij jou wss helemaal niet zal werken. :p
En het kan idd dat je een pentium 4 en een PCI-E slot op je mobo hebt zitten.
23 februari 2009 13:56
-
leviathan
Met mijn oude 7800GTX was het al minimaal speelbaar, verwacht dus niet dat elke 'lagere' kaart uit de 7-serie genoeg zal zijn. Het enige wat met de 7-serie support bedoeld wordt, is dat de architectuur van deze kaarten ondersteuning gekregen heeft. Voorheen waren er namelijk wat texture fouten met deze kaarten. Het spel is niet veel lichter geworden door deze patch (schaduw detail kan nu lager, maar dit zal het spel niet opeens speelbaar maken voor low end videokaarten).
23 februari 2009 14:27
-
theshit1983
Deze patch doet alweer enige maanden de ronden dus veel heb ik er niet aan maar bedankt.
23 februari 2009 16:14
-
jaspervh
[quote=130134] Als je er niks aan hebt, wat is dan he tnut van je reactie? En nu even over de cpu: ze vragen minstens een 1,8 Ghz dualcore cpu. Ik heb een een Intel Pentium 4 cpu met 2.93 Ghz. (Het is GEEN celeron) Dat is dus bijna 1 Ghz meer. Dan maakt het toch niet uit of het dualcore is of niet?
23 februari 2009 17:58
-
sparkey
Het gaat over een Pentium 4 die zijn minder krachtig.
23 februari 2009 17:59
-
jaspervh
En als ik nou eens Windows xp op mijn pc zet,(staat nu vista ultimate op) kan hij hem dan misschien wel op low quality spelen?
23 februari 2009 18:11
-
timenting
Windows xp wil nog wel eens tegenstribbelen met de instalatie van gta4, het is wel mogelijk om hem te installeren maar niet zoals het hoort.
Je moet dan namelijk:
Deze computer> rechtermuisknop op CD drive> openen> .exe openen.
23 februari 2009 18:20
-
blacksorcerer
[quote=130160]
Nee. Zolang je die 7200 hebt, kan je op geen manier GTA IV fatsoenlijk spelen. Ook niet 20+ fps op laagste kwaliteit.
Je hebt gewoon een veel krachtigere videokaart nodig. En eigenlijk ook krachtigere cpu en meer geheugen, anders zullen deze een bottleneck vormen en dan heb je waarschijnlijk weinig plezier van je krachtige videokaart.
Als je dergelijke veeleisende games wilt spelen heb je daar nou eenmaal een degelijke game-pc nodig. Anders kan je misschien beter een Xbox360 kopen, al verkrijgbaar voor een kleine 150 euro.
23 februari 2009 18:22
-
jaspervh
[quote=130163] Ik ga het gewoon proberen, want als de patch alleen boedoeld is voor de latere videokaarten in de 7000-reeks, had dat er wel bij gestaan. En als ik de videokaart een beetje overclock?
23 februari 2009 19:10
-
mzq9300
[quote=130164]
Met jou systeem zal het spel heel erg haperen en is het dus eigenlijk gewoon onspeelbaar. Met xp zal dat (miss. bijna) niks uitmaken.
Een beetje overklokken zal ook (miss. bijna) niks uithalen.
De mensen die voor mij gereageerd hebben op dit topic bedoelen niet dat jou kaart niet ondersteund wordt,
maar dat het niet speelbaar is vanwege te kort aan performance.
Ik zou hier je geld niet aan uitgeven, maar...
23 februari 2009 19:29
-
theshit1983
Okee het is gewoon duidelijk dat een p4 geen GTA IV kan draaien dit zal mede komen omdat GTA IV een spel is wat net wat hogere systeemeisen heeft als een als de andere nieuwe spellen die nu de ronde doen.
Verder moet je erop rekenen dat een dualcore toch al bij veel spellen staat vermeld is als minimale CPU en dit gaat vaak gepaart met een redelijk goeie GPU en ongeveer 2 GB aan geheugen.
Het enige wat ik je kan aanraden is je ouwe P4 maar een keertje te gaan vervangen want voor nieuwere games word dit voor zo'n systeem al snel teveel.
Dit lijkt net of je 220 KMH met een Suzuki alto wil gaan rijden;).
Hopelijk word je wat wijzer van alle hulp die je hier verder krijgt:).
24 februari 2009 09:46
-
leviathan
[quote=130164]Waarschijnlijk is de changelog die jij gelezen hebt fout. Op de Rockstar site staat erg duidelijk dat er alleen een paar probleempjes met de 7-series kaarten gefixed zijn, en zo dus de compatibiliteit omhoog is gegaan. De minimale systeemvereisten blijven nog steeds glashard hetzelfde.
http://www.rockstargames.com/support/IV/PC/patch/
24 februari 2009 13:07
-
theshit1983
Je gaat het spel zo ie zo niet kunnen draaien mocht je GPU het uiteindelijk met hakken over de sloot toch kunnen behalen dan steekt de CPU wel de kop af wat toch wel een minimaal heeft van een van deze 2 onderstaande.
* Intel Core 2 Duo 1.8Ghz.
* Amd Athlon X2 64 2.4Ghz.
Verder zit je al gelijk aan het minimaal vereiste aan werkgeheugen van 1.5GB en dat in samenwerking met je Single Core CPU gaat het zeker weten niet werken.
Helaas kunnen wij leden er niks beters van maken dan je het uiteindelijke antwoord te geven dat je je systeem zou moeten gaan upgraden.
* Als je niet van plan bent je pc te gaan upgraden/vervangen dan is het zonde geld om dit spel te kopen in jou geval.
24 februari 2009 13:26
-
wesley123
voor de duidelijkheid; Je gaat het echt NIET halen, je kunt het proberen en als je geluk heb tstart hij op, misschien kan je het spel dan zelfs spelen...met 5 fps op low.
Je cpu komt echt veel te veel tekort, een Pentium D is er ook niet voor geschikt.
Hoe ver wou jij je gpu gaan overclocken? Je zult hem minstens 5 keer zo snel maken wil je hem een beetje kunnen spelen.
24 februari 2009 20:07
-
easyboarder
[quote]want als de patch alleen boedoeld is voor de latere videokaarten in de 7000-reeks, had dat er wel bij gestaan.[/quote]
Hij ondersteund dan de volledige 7000 reeks, dus ook die van jou, maar zoals vrijwel alle leden al zeggen; jouw uitvoering is gewoon te zwak. Zelfs toen hij pas uit kwam was hij niet bedoeld als game kaart. Meer voor een low-end systeem..
25 februari 2009 04:52