-
caspar
Omdat ik graag met mijn koptelefoon op in bed films zou willen kijken wil ik de audio van mijn desktop wilen beluisteren via mijn laptop. Is dit mogelijk?
Groeten
21 februari 2009 23:21
-
masterwillems
Ehh ja, gewoon de map delen vanaf je pc en de map bereiken via je laptop.
kan je het gewoon openen via je programma.
21 februari 2009 23:38
-
bj farmore
Volgens mij begrijp je het verkeerd Masterwilliams. Maar het mag wel wat duidelijker in de OP. Volgens mij bedoelt Casper dat hij audio/video die hij op de desktop afspeelt kan luisteren via wifi op de laptop. Zodat hij dan de koptelefoon kan connecten aan de laptop. Met jouw manier moet hij precies op hetzelfde moment op play drukken.
Volgens mij kun je de video/audio wel streamen. En dat je die dan oppikt met een ip adres op je laptop. Dit volgens mij wel in winamp of een ander programma. Dat moet je even uitzoeken, daar heb ik geen ervaring in.
Wat natuurlijk makkelijker is, is om gewoon een verlengsnoertje aan te leggen voor je koptelefoon.
22 februari 2009 00:11
-
kyentei
[quote]Wat natuurlijk makkelijker is, is om gewoon een verlengsnoertje aan te leggen voor je koptelefoon.[/quote]
Dat lijkt mij inderdaad de beste oplossing, of een draadloze koptelefoon aanschaffen. Wat je ook nog zou kunnen doen is het beeldscherm van je desktop op je laptop aan sluiten (als het snoer lang genoeg is) Zodat je het wel gewoon allemaal vanaf je laptop kan regelen.
22 februari 2009 00:21
-
bj farmore
Misschien is het ook nog wel een mogelijkheid om een soort van vpn te maken waarbij je het scherm dupliceert op jouw laptop.. en dan misschien ook wel de audio. Of je dan met je een wireless koptelefoon dat je de laptop gebruikt om de desktop te besturen.
22 februari 2009 00:29
-
kyentei
Wat je ook nog zou kunnen proberen is dmv. een programma als Symantec pcanywhere, Remote Admin, Teamviewer, VNC of Logmein je desktop over te nemen en hierbij ook geluid te krijgen. Dat je dus op je desktop en laptop geluid hebt omdat je met je laptop je desktop onder controle hebt. Dit zal dan wel een extra functie moeten zijn, want ik heb het nog nooit gehad.
22 februari 2009 00:34
-
masterwillems
[quote=129948]
Nee, jij begrijpt mijn uitleg niet.
Als Caspar 1 map laat delen over het netwerk, en daar de muziek/films/whatever in zet. Dan kan je het gewoon allemaal openen op de laptop, en dan streamt hij het van de computer naar de laptop.
Gebruik het thuis zelf ook aangezien ik geen zin heb om het X aantal gig van mijn mp3tjes op de hdd van mijn laptop te zetten.
Heb je geen extra programma's nodig wat alleen maar vervelend werkt want je werkt met gedeelde mappen.
22 februari 2009 08:13
-
kyentei
@Masterwillems
Maar hij wil de film bekijken op zijn desktop, met de audio van de film op zijn laptop.
22 februari 2009 13:26
-
caspar
Het betreft inderdaad films. En een verlengsnoer is een leuke optie maar niet echt wat ik wil, dan loop ik daar mee te rotzooien. Jammer dat niemand iets weet.
22 februari 2009 15:19
-
louwrens
draadloze koptelefoon halen? :P
22 februari 2009 15:23
-
bj farmore
[quote=129958]
Ik snap jouw wel. Maar hij wil het afspelen op de desktop, terwijl de audio dan naar de laptop gaat. Dus zonder het beeld. Bij jouw manier haalt hij alles naar de laptop en dat is niet de bedoeling aangezien het beeld achter moet blijven op de desktop.
Een rechtstreekse oplossing heb ik niet. Maar met de programma's die Kyentei opnoemde kom je een heel eind. Kun je in ieder geval de besturing van afstand overnemen. En dan zou je die in combinatie met een draadloze koptelefoon kunnen gebruiken. Dan ben je een heel eind. Misschien moet jij je wat verdiepen in die programma's. Want er zijn niet veel mensen die dit willen. Dus is er ook niet veel voor. Maar er zullen vast wel plugins of extra hulpmiddelen er voor zijn. Maar geef zelf wat inzet en probeer eventueel wat programma's.
Met extern bureaublad kun je al kiezen om de audio op de externe locatie af te spelen. Nu alleen nog voor zorgen dat de dekstop niet afmeld zodat je de film kunt blijven zien op de desktop. En misschien is dit mogelijk met ??n van de programma's. Ik heb geen ervaring dus probeer maar uit zou ik zeggen.
22 februari 2009 18:26
-
kyentei
@Bj Farmore
Nee, je hoeft het niet te combineren met een draadloos headset. Het is of het een, of het andere ;) Maar ik zou ondertussen graag wel een reactie van de TS-er willen zien.
22 februari 2009 19:52
-
caspar
Draadloze koptelefoon is te duur.. heb net een nieuwe PC gekocht ;)
Via winamp heb ik geprobeerd maar dan pakt hij de muziek niet :S op geen enkele source pakt hij hem..
22 februari 2009 22:38
-
kyentei
[quote=130082]
En met programma's als teamviewer/vnc enzo, de lijst die ik in een eerdere post aangeef?
22 februari 2009 22:53
-
Account verwijderd
[quote=130082]
Gewoon de standaard remote desktop client van windows?
Ik heb hiermee al vaker gewerkt.. Muziek en video's afgespeeld op mijn normale computer en dan lekker in de tuin in het zonnetje met mijn laptop bekeken.. ging prima hoor
Al kan het wel zo zijn dat de muziek minder kwalitiet word of het scherm hapert wanneer je verbinding niet optimaal is, maar dat zal je dan met alle soorten programma's hiervoor hebben ;)
23 februari 2009 10:23
-
bj farmore
[quote=130097]
Dit werkt niet, want hij meldt dan de desktop af om toegang te verlenen aan de laptop. Het is dus de bedoeling dat de pc het beeld behoudt en niet alles laat overnemen door de laptop.
@TS:
Ik bedenk me net dat met msn je hulp op afstand kunt uitvoeren. Daarmee kopieer je het bureaublad naar de andere pc, Volgens mij neemt hij hierbij ook de audio mee. Ik ga het nu wel even proberen en post mijn bevindingen wel even.
23 februari 2009 16:06
-
sparkey
[quote=130132]Nee, dat neemt het niet mee, heb hetzelf getest.
23 februari 2009 16:06
-
bj farmore
nee klopt, ik krijg het zo snel ook niet aan de praat. Wel raar, officieel zou die dat wel moeten ondersteunen. Aangezien er wel opties voor geluidsoverdracht zijn, maar dat is grotendeels voor microfoons.
23 februari 2009 16:26
-
sparkey
Ik heb dit ook al met TeamViewer getest, maar ook geen geluid.
Vind dit echter wel jammer aan deze programma's.
23 februari 2009 16:28
-
bj farmore
Klopt, teamviewer zou wel een goede geweest zijn omdat hij het beeld van de gebruiker zo laat. Maar van deze staat het ook al online dat die geen audio en video streamt.
23 februari 2009 16:30
-
leviathan
Teamspeak, Ventrilo of enig ander voicechat programma. Als je lokaal een server draait kun je dit met minimale latency op de hoogste audiocodec doorzenden. Je stelt de geluidsinstellingen van je vaste pc zo in dat "wat men hoort" of "wave" als input genomen wordt.
23 februari 2009 16:55
-
kyentei
[quote=130142]
Daar was ik nog niet opgekomen! Het is inderdaad een goed idee je geluidskaart als 'microfoon' in te stellen, of hoe je het ook zou willen omschrijven. Maar de hoogste audiocodec, is dat wel te doen dan? Het lijkt me sowieso wel erg vatbaar voor kwaliteitsverlies.
23 februari 2009 17:19
-
bj farmore
Wij denken gewoon weer te moeilijk. Een teamspeak zou gewoon de oplossing moeten zijn.En de hoogste audiocodec zou met een intern netwerk wel moeten kunnen denk ik.
24 februari 2009 11:27
-
kaboomski
Je heb toch ook van die ontvangers/zenders die ervoor zorgen dat je films, muziek ect. kan ontvangen op andere computers, televisies ect?
24 februari 2009 23:30
-
bj farmore
[quote=130250]
Die zullen er ongetwijfeld zijn. Maar dat moet gekocht worden, en het ging de TS erom dat het gratis kon. Via software dus, anders was een draadloze koptelefoon wel de oplossing geweest.
24 februari 2009 23:54
-
kaboomski
[quote=130251]Daar had ik net overheen gekeken.
25 februari 2009 01:41