-
wouter
Mijn geluid is kapot.
Ik heb via EVEREST opgezocht welke 'versie' van het geluid ik heb. Hoe kan ik de hardware nu updaten?
Geluid: Apparaatbeschrijving Type
VIA AC'97 Audio Controller PCI
Alvast Bedankt!
15 februari 2009 12:06
-
nickk
Start - eigenschappen deze computer - hardware - apparaatbeheer - besturing voor geluid [..] staan daar uitroeptekens? Daar kan je ook kijken naar de eigenschappen van je "Via AC'97."
15 februari 2009 12:10
-
wouter
Geen uitroeptekens o.i.d.
Dit apparaat werkt correct staat er.
15 februari 2009 12:12
-
luccey
Doe is een screen van Everest met o.a. informatie over je chipset. Dan kan je eventueel nieuwe drivers opzoeken. Misschien dat het dan weer werkt.
15 februari 2009 12:13
-
nickk
Misschien zitten de stekkers er niet goed in, probeer het eens bij een andere computer.
15 februari 2009 12:14
-
wouter
Wat bedoel je met chipset?
15 februari 2009 12:21
-
luccey
15 februari 2009 12:33
-
thobe
Chipset zijn eigenlijk 2 chips op je moederbord. Beide staan in direct contact met je CPU (als ik het goed heb).
De ene chip (nourth bridge) stuurt je videokaart aan en je geheugen, de andere, de south bridge zorgt voor je SATA/IDE/USB en eventueel geluid, lan en firewire in bijv. mijn geval.
Bij je moederbord zit eigenlijk altijd een cdrom met drivers, daarop staan chipset drivers. En die drivers zorgen er hier voor dat al deze dingen goed worden herkend en dat het geluid kan werken.
Doordat je geen hardware profiel hebt, kan ik geen drivers voor je opzoeken.
Dus zoals andere leden al hebben verzocht, zal het prettig zijn als je een screenshot van Everest zal kunnen plaatsen, en je hardware profiel misschien even kan invullen.
Daarnaast is 'Kapot' voor mij idee een nogal vage omschrijving. Als je koptelefoon aansluit op de groene aansluiting hoor je dus niks? Of is het geluid erg slechte kwaliteit, of?...
15 februari 2009 12:35