Ik blijf erbij W7 is en zal gewoon net als Vista blijven (oude wijn in nieuwe zakken). De mensen hebben een andere perceptie, het gevoel dat er iets nieuws, sneller, beter aan zal komen. Maar met een nieuwe supertaakbalkie en een paar nieuwe functies kom je er toch echt niet!!
Ik vind gewoon dat alle aanpassingen die ze nu doorvoeren bij Windows 7 gewoon allang in Vista horen te zitten.
Om in 1 woord Windows 7 te beschrijven: Geldklopperij.
Maar goed na zoveel slecht nieuws over Vista (wat ik trouwens onterecht vindt, want ik werk er nu al anderhalf jaar zonder problemen mee) wordt MS natuurlijk gepusht om iets nieuws uit te brengen. Maar kom dan niet met zo een bagger product.
04 februari 2009 15:28
zone
[quote=128112]Ik ga niet akkoord met je !
Windows 7 is niet alleen met een nieuwe taakbalk !
UAC is bijvoorbeeld verbeterd, nu krijg je niet meer elke seconde een melding of je accepteert of niet .
Vergeet niet da dit nog maar een B?ta is , in de def. vresie zal wel nog heel wat veranderen t.o.v. de b?ta.
04 februari 2009 15:33
revolution
Is het niet zo dat als je een product aanschaft ook een stukje service meekrijgt? Wat doet MS ten eerste met de grote golf van klagende mensen over UAC in Vista?
Ten tweede zijn er al verschillende manieren om de UAC in Vista te veranderen of aan te passen al dan niet op een officiele wijze.
Ik ben het zeker met je eens dat W7 nu nog in de b?ta fase is. Maar is het niet zo dat W7 eind 2009 gepland staat? Wat denkje dat er in de tussentijd zal veranderen. Ik denk persoonlijk niet veel! Misschien nog wel zwaarder? W7 vreet nu al relatief veel processor- en geheugencapaciteit.
En als ik de b?ta op innovatie moet beoordelen dan zou dit een dikke onvoldoende zijn. Maar dat is mijn mening.
04 februari 2009 15:44
easyboarder
Ik ben het er dus niet mee eens. Oke het is opgebouwd vanuit de kernel van Vista, maar dat wil niet zeggen dat het hetzelfde wordt! Recente tests wijzen al uit dat w7 sneller is, en dat lijkt me nou juist belangrijk. Nu ik in het nieuws lees dat ze admin rechten weg gaan halen voor 91% meer veiligheid, denk ik dat het allemaal wel goed komt. En tja.. admin rechten heb je soms gewoon nodig, dus ze zullen wel iets verzinnen.. ben nog erg beni9euwd wat. daarom blijft MS ons verrassen.
Je mag er in elk geval n?g niks negatiefs over zeggen tot het uit de b?ta fase is en je het geprobeerd hebt vind ik.
PS.
MS kan het ook goed doen In de business variant van Vista staan onnoemelijk veel services op "manual" wat betekend dat ze niet starten met het OS, maar pas als je ze nodig hebt. snellere starten dus. na een verse install met alle drivers draaien er maar 30 ? 33 processen, wat erg weinig is voor vista zoals wij die kennen. MS kan het dus wel, maa ze passen het nog niet overal toe. misschien in W7?!
04 februari 2009 15:55
andries
[quote]Je mag er in elk geval n?g niks negatiefs over zeggen tot het uit de b?ta fase is en je het geprobeerd hebt vind ik.[/quote]
wel positieve dingen?? staat dan wel tegenstrijdig :P
04 februari 2009 16:00
shaqiel
Windows 7 is wel goed maar ze konden beter helemaal opnieuw beginnen in plaats van op Vista verder bouwen (niet dat er veel mis is met Vista).
04 februari 2009 16:22
nickk
[quote=128119]Helemaal opnieuw?, met de kennis die ze nu hebben van XP, Vista kan je toch een goed nieuw OS bouwen?
Microsoft heeft veel aan de kritiek van de mensen gedaan, kijk naar het UAC, ondersteuning spellen/programma's.
04 februari 2009 16:28
bramjaspers
Ik vind Windows 7 wel helemaal anders als Vista.
Je hebt een ''SuperBar'' in plaats van een gewone Taakbalk.
UAC is enorm verbeterd.
En hij is ook nog eens een heel stuk sneller!
04 februari 2009 16:38
revolution
Enigste waar ik mee zit is dat ik weer meer dan 100 euro uit me portemonee kan gaan halen voor iets dat Vista al had moeten zijn. Waarom gewoon geen service pack!?
04 februari 2009 16:54
nickk
Dan wacht je toch 2 ? 3 jaar als Windows 7 uit is en koop je hem dan voor ?50 ongeveer?
04 februari 2009 17:06
andries
daar is iedereen te ongeduldig voor, microsoft is niet gek, ze zijn op geld uit, dus gaan ze echt geen service-pack doen...
04 februari 2009 17:10
louwrens
[quote=128131]
En hoe oud is XP? die is nog steeds voor rond de ?90/100 te krijgen?
@Revolution: SP2 komt dit jaar nog
04 februari 2009 18:47
nickk
[quote=128159]Vreemd, want bij onze pc-winkel kost hij - nog - maar ?40,-. Maar dit kan verschillen van plaats etc. Nu weer meer ontopic.