Hallo, ik heb een probleempje met mijn mp3-speler.
Deze (q-be, kleinste mp3-speler van 512mb) werkt niet meer!
De mp3 speler moet je opladen via usb. Maar aangezien de mp3-speler niet meer reageert, en de computer hem ook niet kent, vraag ik me af wat er aan de hand is! De software heb ik al ge?nstalleerd, maar dit heeft ook niks uitgemaakt! HELP!!!
02 februari 2009 19:00
kyentei
[quote=127979]
Het lijkt op een fout in de firmware of defecte hardware. Als het aansluiten op andere computers en het herinstalleren van de software niets uit haalt zou ik een beroep op je garantie doen. Mocht je deze niet hebben lijkt mij dat er weinig oplossingen mogelijk zijn verder.
02 februari 2009 19:01
djamon
oke! toch bedankt! ik heb gelukkig er 2 jaar garantie op gekregen, en deze in de zomer van 2008 gekocht!
02 februari 2009 19:03
bramjaspers
Dan mee terug naar de winkel gaan ;)
02 februari 2009 19:04
blacksorcerer
"niet meer"
Voorheen werkte het dus wel?
1. Is er een bepaald moment geweest waarop het niet meer werkt, bijvoorbeeld toen er een update voor die software is ge?nstalleerd, of je her?nstallatie van de software hebt gedaan?
2. Al eens geprobeerd op een andere pc/laptop?
3. Andere apparaten werken wel op die usb-poort (andere usb poorten ook eens testen) ?
4. Weet je zeker dat hij niet oplaadt? Want in principe laden die dingen meteen op als je ze in de usb poort steekt, omdat ze alleen de stroom van de usb poort gebruiken dan.
02 februari 2009 19:05
djamon
[quote=127983]
1. nee, hij werkte opeens niet meer, heel raar!
2. Ja, dit had alleen hetzelfde resultaat!
3. Ja, ik heb altijd aan die usb-poort mijn externe harde schijf hangen, dus zal deze moeten werken!
4. Ja, ik heb hem letterlijk nu al 2 uur aanhangen, en dit zou voldoende moeten zijn, hij start niet op, en hij ziet hem ook niet op de computer
02 februari 2009 19:08
blacksorcerer
Dan klinkt niet zo goed en denk ik dat Kyentei gelijk heeft en je een beroep zal moeten doen op de garantie.
Kijk voor de zekerheid wel nog even de handleiding na voor een eventueel antwoord/oplossing op het probleem, en of er geen manier is waarmee je het apparaatje kan resetten (naar fabriekstandaard).
02 februari 2009 19:12
djamon
ten 1e: de mp3 handleiding hebben ze gegeven in het Engels, na moeilijk vertalen staat er alleen de onzinnigste dingen in, zoals, de mp3 speler bevat geen muziek |-)
ten 2e: de site van q-be (www.q-be.net) ligt uit de lucht, waarschijnlijk failliet
ten 3e: ik zal hem denk ik moeten terugbrengen
02 februari 2009 19:19
masterwillems
Als Q-be.net failliet is (of niet meer bestaat) zal je hem ook niet meer terug kunnen brengen en kan je net zo goed een nieuwe mp3 speler kunnen kopen.
02 februari 2009 19:25
djamon
Ik heb deze bij *ruit*at gekocht (maak liever geen reclame :-P). En kon hier een oudere uitvoering van iemand anders terugbrengen! terwijl het bedrijf toen al failliet was!
02 februari 2009 19:30
bramjaspers
Dan houd het ben ik bang voor je op.
02 februari 2009 19:35
vixsta
ik ben ook geen fan van de *ruit*vat en de ald* en de lid* als het om elektronica gaat, je volgende mp3 kun je beter bij een computerzaak kopen.
02 februari 2009 19:48
djamon
haha:P ik heb hem zelf ook niet gekocht, maar gekregen:P heb het diegene afgeraden, maar blijkbaar was ie daar het goedkoopst:P
02 februari 2009 19:51
vixsta
Dat is wel zo, ik had een jaar geleden een 4gb stick bij de ald* gekocht, direct kapot, en ze wouden geen geld terug geven omdat het bedrijf niet meer bestond.
02 februari 2009 20:21
blacksorcerer
Ik heb de ervaring dan de Aldi althans helemaal niet moeilijk doet over terugbrengen, ze vragen niet eens waarom. Reeds 2x gedaan, toen wel binnen enkele dagen geretourneerd en had kassbon nog, kreeg gewoon direct geld terug.
Maargoed het is geen Aldi/Lidl/Kruidvat/etc. ervaringen topic, dus we zullen even afwachten of Djamon nog geld of een nieuwe exemplaar terug heeft gekregen. Proberen is natuurlijk altijd mogelijk.
Dat een website offline is, hoeft overigens niet direct te betekenen dat het bedrijf failliet is.
@DJamon: heb je wel nog een bewijs van aankoop (factuur/kassabon) ?