Ja, ik krijg ook een melding van Windows Defender, voor schadelijke software.
29 januari 2009 18:00
blingking
Eset Nod32 3.0 blijft stil?
29 januari 2009 18:11
mzq9300
Avira AntiVir geeft meteen aan dat het een virus is.
Om precies te zijn: DR/PSW.Messen.BG
Op de avira virus information site kan ik niks vinden ook niet op google.
Ik denk dat het bijv. de ww naar hun servers stuurt, of andere persoonlijke gegevens.
29 januari 2009 18:45
blingking
[quote=127612]
Het kan een bepaalde code hebben dat op die van een virus lijkt. (ofzo, geen verstand van zulke dingen xD)
Mja, Ik zou zeggen. Wil je geen risico nemen, doe het niet.
Schrijf je passwords op. en plak het blaadje bijv. onder je pc.(aan de onderkant dus) of de zijkant.!
Wat ik wel vaag vond is dat Mijn eset stil bleef. En die van Virustotal een virus aangaf? En mijn Antivirus Functioneert naar behoren. Net nog de eicar test gedaan.. *-)
29 januari 2009 18:51
zwemi123
Mensen even rustig,
Inderdaad hij wordt gezien als een virus. Als je hem echt wilt gebruiken zou ik hem (de virusscaner) tijdelijk uitschakelen. Dit doe je alleen als je hem echt nodig hebt. Heb je een virusscan nodig vraag het dan aan mij.
Zwemi123
29 januari 2009 19:01
erwin_w
Mensen, de uploader heeft niets geupload wat schade zou kunnen veroorzaken aan je systeem.
Deze melding is op zich normaal, het is toch een tool welke je wachtwoorden wilt achterhalen.
Ook bij mij gaf defender en Spyware Doctor een melding en heb even de offici?le site van de makers bezocht.
Ook hier geeft men bij de FAQ's aan dat dergelijke meldingen kunnen ontstaan.
[quote]Known Problems
False Alert Problems: Some Antivirus programs detect MessenPass utility as infected with Trojan/Virus. [/quote]
Wil je alles lezen ga dan naar [url]http://www.nirsoft.net[/url] en lees daar alles even door.
Tip aan Zwemi123, i.p.v. het uploaden van het programma kan je beter de link geven van waar deze te downloaden is, daarmee heb je altijd de laatste versie en hoeft niet telkens de upload aangepast te worden.
Ook een mooie uitleg van het programma is zo te gebruiken als informatie van je upload.
29 januari 2009 19:13
zwemi123
Ik ben blij dat je het zegt. Maar ja, ik ben maar een beginner! Maar dit zal niet meer gebeuren.
29 januari 2009 19:15
blingking
[quote=127617]
Dat bedoelde ik precies met
[quote]"Het kan een bepaalde code hebben dat op die van een virus lijkt. (ofzo, geen verstand van zulke dingen xD)"[/quote]
29 januari 2009 19:22
jasonpoll
maar als software geplaatst word dan word er toch altijd gecontroleerd of het geen virus is?
[color=blue]Mod: Wij doen altijd onze best om de boel te checken, soms kan het er wel eens tussendoor schieten maar dat is hier niet het geval. Ook mogen wij er van uit gaan dat men hier geen applicaties plaatst waar virussen in zitten en ook niet de bedoeling hebben dit te doen. Een beetje vertrouwen mogen wij in de leden wel hebben toch?[/color]
29 januari 2009 19:39
andries
trouwens als een ander eens op jouw pc heeft ingelogd op msn kun jij zijn wachtwoord ook achterhalen
29 januari 2009 19:41
bramjaspers
Whaha, zo kun je zo iemand Hacken xD
29 januari 2009 19:44
andries
kun je wel zeggen, want het is gewoon software die ergens uit je pc je wachtwoord haalt
29 januari 2009 19:47
zwemi123
Nee, ik hoop niet dat je dat gaat doen. Anders wil ik vragen aan de administrator of aan de moderator of hij de upload/download wil verwijderen. (Als dit mogelijk is.)
29 januari 2009 19:49
bramjaspers
Ik ga er niemand mee hacken, maar het is zo wel mogelijk, op deze manier.
Meer zeg ik niet.
29 januari 2009 19:51
andries
volgens mij is dit gewoon mogelijk, omdat je pc het wachtwoord opslaat op de pc, in het register versleuteld, maar dit progje haalt volgens mij dat wachtwoord uit het register en versleuteld hem terug en geeft hem weer,
kan dus van elk e-mailadres wat inlogt op jouw msn.
29 januari 2009 19:51
zwemi123
Zo wil ik het graag horen!
29 januari 2009 19:52
andries
het is ook niet legaal om ermee te hacken, en de software is hier ook niet voor gemaakt. maar msn heeft zelf ook een forogt pasword functie, dus eigenlijk is dit overbodig...
29 januari 2009 19:55
zwemi123
Maar het gaat wel sneller dan de Forgot Password functie. Maar het is je eigen keuze. Als het illegaal is dan mag hij weg hoor.
29 januari 2009 20:00
andries
nee de software is zelf niet illegaal, het ligt er aan hoe jij hem gebruikt ;)
29 januari 2009 20:01
zwemi123
Inderdaad.
29 januari 2009 20:03
erwin_w
Het is niet illegaal en wordt niet verwijderd.
Er zijn genoeg software-applicaties die dit doen, neem eens Everest of SIW, daarmee kan je ook de wachtwoorden achterhalen.
En Hacken is wel een vreemde benaming, zoals ik hierboven al vermeld. Er zijn zoveel applicaties in de running die dit zonder problemen kan achterhalen en iedereen kan dit zo doen.
En je kan niet op afstand iemands wachtwoord achterhalen, mits je geen gebruik maakt van b.v. 'Hulp op afstand', Teamviewer o.i.d. maar dan ziet de andere partij het toch.
Dus laten we stoppen met kreten te gaan gooien over illegaliteit o.i.d. want daar valt dit niet onder.
29 januari 2009 20:05
kyentei
[quote=127641]
Hacken kan gebruikt worden in veel meer termen dan dat de meeste mensen denken. hacken is niet zomaar het inbreken op andermans computer. Dit is echter wel een zogenaamde white-hat hack.
Het programma is legaal, geen twijfel mogelijk, ik vraag mij alleen af of het wel veilig is.
29 januari 2009 20:22
blingking
[quote]Het programma is legaal, geen twijfel mogelijk, ik vraag mij alleen af of het wel veilig is.[/quote]
Heb het zelf fftjes getest... (nouja wat je testen noemt)
- Nadat ik het programmaatje sluit zie ik geen rare processen @ taakbeheer
- @ opstart lijst zag ik ook niks verkeerds staan.
Vista Ultimate x84.
29 januari 2009 20:34
bramjaspers
Sinds ik dit programma heb start Documenten automatisch als ik Vista start.