Hallo,
Ik probeer al sinds enige tijd weer een connectie te krijgen bij me zus met een Speedtouch 330. Het probleem kwam voort nadat SP2 geinstalleerd was. Zodra ik toen wou inloggen kreeg ik een foutmelding "error 721: could not connect to external computer"
Na uren aan de telefoon gezetten te hebben met zowel Wanadoo als KPN kon het probleem niet opgelost worden. Een monteur van KPN kwam toen langs en controleerde de lijn en de modem. Deze waren volgens hem inorde, waardoor het aan de computer zou moeten liggen. (lkkr rekening gekregen hiervoor :()
Vervolgens besloot ik maar om een hele schone XP erop te zetten (zonder SP2). Dit heb ik al vele keren gedaan, zelfs bij deze modems gebruikers, echter ook nu bleef de error 721 zich voordoen.
Ik heb op internet gezocht en al vele ideeen uitgeprobeert en windows weer opnieuw erop gezet. Dit en menig andere oplossing heeft tot op heden geen enkel resultaat gehad. Zaken die uitgesloten kunnen worden zijn:
- USB poort, werkt goed.
- Modem werkt goed, monteur getest en ikzelf bij iemand anders.
- Lijn is goed, monteur getest, ikzelf met telefoon eraan te hangen.
Van andere had ik gehoord dat SP2 zelfs iets in de bios of andere instellingen HARD zou kunnen aanpassen :s. Hierdoor zou zelfs een nieuwe installatie de fout niet kunnen oplossen, wel het verwijderen via een tool :s
Als mensen me ergens mee zouden kunnen helpen stel ik dat zeer op prijs, wanadoo en kpn doen er verder niks aan en zodoende is er al 3 maanden geen internet verbinding.
Alvast bedankt
Appie
25 februari 2005 15:14