Ik vind het dom als je een laptop met 2 Gigabyte RAM koopt dat je dan Vista Home Basic erbij krijgt, hier betaal je ook nog eens voor!
Gewoon Home Premium of XP erop!
23 januari 2009 20:18
thobe
nouja, vooral werden ook pc's verkocht die maar net aan de minimum eisen voldeden, een slechte celeron cpu, 512 of 1gb geheugen... en dan een vista met functies en een uiterlijk waar mensen ook niet op wachten.
daarnaast gaat het er vooral om dat pc;s met home basic de andere versies niet aankonden. Met die lage specs kun je gewoon geen aero draaien of een uitgebreidere versie.
Als ik dus in die tijd een pc had gekocht, met het logo dat hij vista aan kan, dan verwacht je dus alle versies, en niet een uitgemolken versie genaamd vista basic.
Maarja, achteraf kun je op zulke pc's beter inderdaad XP zetten.En helemaal achteraf hadden ze Vista Basic helemaal niet uit moeten brengen... Home Premium als 'laagste' versie, en daarboven bussiness en ultimate.
23 januari 2009 21:37
bramjaspers
Geef ik je volledig gelijk in.
23 januari 2009 21:56
timenting
[quote=127098]
Hier ben ik het niet mee eens,
als ik een laptop met 2 GB zou kopen zou ik dat doen omdat hij dan soepeler zou lopen op vista basic.
Want ik heb zelf vista basic, maar gebruik zeker 1,8 a 1,9 Gb van me geheugen.
23 januari 2009 22:32
louwrens
me zusjes Fujitsu laptop staat Home Basic stikker terwijl er Home Premium op staat :P
23 januari 2009 22:45
vixsta
als je Home premium op een trage pc zet met aero uit is ie gewoon even snel, home basic is een BASIC versie van Vista.
24 januari 2009 10:32
leviathan
Dit artikel doet me een beetje aan de x-fi extreme audio denken, wat geen x-fi is maar ook wel de naam meekrijgt.
Maar eigenlijk viel dit ook niet minder dan te verwachten, aangezien ze zoveel mogelijk mensen op Vista willen hebben.
Microsoft behandeld hun product immers als een naam. Vista loopt slecht, plakken er het label Windows 7 op, mensen kopen het opnieuw.
24 januari 2009 17:25
timenting
Klopt, maar ontopic,
Wanneer zou er dan weer een nieuwere versie van Windows komen?
Na windows 7 bedoel ik he, dat duurt wel weer een paar jaar.
Microsoft heeft dan minder marktaandeel ( ga ik van uit hoor ).
Aangezien Mischien MAC dan een groter aandeel in de markt heeft, zou IE ook wel op de MAC willen. Het kan alle kanten op gaan a ik van uit.
Dus dan in de concurentie onder iedereen goed, als je een PC,Notebook koopt is dezer 9 van de 10 x voor geinstaleerd.
Maar als je bij de eerste keer opstarten nou eens kon kiezen tussen.
Saffari, IE, Chrome & firefox. Dan zou de keus toch voor heel veel oud windows gebruikers naar IE gaan omdat ze dit gewent zijn.
En geen behoefte hebben aan vernieuwing.
24 januari 2009 18:33
vixsta
Gewoon een vraagje: waar zou je een internet browser moeten downloaden als je geen internetbrowser om mee te downloaden hebt??
(dit is meer een vraag voor mensen die maar 1 computer hebben)
24 januari 2009 20:14
mzq9300
[quote=127226]
Haha, zeker een goed punt!
24 januari 2009 20:16
nickk
[quote=127228]Naar een kennis/familielid gaan op internet browser op usb. Naar eigen pc usb erin installeren. Moeilijk h
24 januari 2009 20:49
vixsta
nog steeds niet de meest praktische manier...
24 januari 2009 20:58
nickk
[quote=127238]Klopt, maar een - orignele- Windows installatie met FF en/of Chrome erbij zie ik Microsoft ook niet doen.
24 januari 2009 21:03
vixsta
Daarom juist...
24 januari 2009 21:14
timenting
eu, deze vragen die nu gesteld worden zoals waar moet je FF downloaden zonder IE.
Lees het topic even, of het andere topic wat hier ook over gaat. aangezien precies de zelfde dingen aan bot komen