Ik vind dit niet zo goed hoor.
En wat als Apple Safari wel nog in mac zal mogen blijven zitten?
Dat vind ik dan heel erg oneerlijk!
En wat vinden jullie?
23 januari 2009 07:35
unknown
dit maakt mij geen reet uit, of het er nou bij in zit, of dat je het zelf installeert met meteen alle nieuwe updates er bij in. Ik vraag me alleen af hoe je dan het internet op moet, om een browser te downloaden:p
23 januari 2009 07:36
nickk
Via een usb'tje FF op zetten. Maar laat er gewoon IE ophouden, wij kunnen zelf wel beslissen wat voor browser er op willen.
23 januari 2009 07:44
timenting
Ja, via IE kan je zo even Chrome erop zetten of zoals jij zegt FF.
Maar hier is al een topic over geweest met het zelfde onderwerp.
23 januari 2009 11:10
kyentei
[quote=127067]
Maar microsoft mag er niet zomaar van uit gaan dat jij wel een USB'tje met een portable browser hebt liggen, toch? Ik vraag me inderdaad hetzelfde als Sander af.. Misschien kan je wel via een "windows update" je browser kiezen? =p
23 januari 2009 12:57
masterwillems
[quote=127074]
Of een optie tijdens het installeren van Windows of een CDtje met IE ;)
23 januari 2009 14:52
lolleflikker
Ik vindt dit een zeer dom idee! Hoe halen ze het in hun hoofd? Zo kun je ook beginnen over WMP die je bij Windows krijgt, en Outlouk en nog vele andere programma's! Zo kun je zeggen dat ze een Windows moeten maken zonder enig programma, denk dus ook maar aan Paint, Windows verkenner mss ook? :P Lol dan kan je niet meer met mappen werkenEcht heel dom. Ik hoop dat dit wordt stopgezet, want anders mogen voor mijn part die Apple brol ook even programma's verwijderen hoor! En daarbij, wrm zouden ze IE er niet mogen bijgeven? IE is het VEILIGSTE - ja dat is zo! Want FF is zeer slecht. Veel mensen zeggen van niet, dat ie goed is, rapper en beter dan IE, maar dit is helemaal geen waar. IE houd meer virussen tegen en is toffer om mee te werken!!! Tevens is al veel verbeterd met IE8beta2! -, wrm zouden ze dan dat programma er niet meer mogen bij doen? Echt k*t Ik hoop dat er snel verandering in komt. Goe weekend allemaal!
23 januari 2009 17:26
mzq9300
[quote=127081]
Even iets tussendoor outlook wordt niet standaard meegeleverd bij windows ;) En dat ie beter is dan ff is een mening. Naar mijn mening zijn de snelheden hetzelfde, want ik merk geen verschil. Over de veiligheid vind ik ff toch een stuk beter. Heb vele slechte ervaringen gehad met de veiligheid van ie. Met ff heb ik hier in bijna alle gevallen geen last van. Ik moet wel zeggen dat als ik ie*pro installeer dat de beveiliging stukken beter wordt.
23 januari 2009 17:45
thobe
Mij lijkt de beste optie om een custom setup te maken. Beetje zoals windows 98.
Je kutn zelf kiezen wat je wilt. Wil je geen IE? prima, maar dan moet je wel zelf zorgen voor een andere browser. zelfde geld voor WMP. Als je het niet wilt, prima. Maar zorg zelf voor een ander programma en de codecs.
Het is een slechte ontwikkeling om te zeggen dat IE er niet meer bijkomt. Voor veel gebruikers maakt het niet eens uit wat er opstaat. Mijn ouders bijv. zien het verschil niet tussen firefox., ie7, chrome of wat dan ook. Zolang google maar de startpagina is, de adresbalk duidelijk te vinden is en je via tabs kan surfen vinden zei het best.
Qua beveiliging maak thet ze ook niet veel uit. Hoe veilig of onveilig een browser is: het is de gebruiker die er voor zorgt dat er rotzooi op komt. Heb zelf jaren lang zonder antivirus en antispyware gewerkt. Nooit problemen gehad. Totdat men ouders en broertje mijn pc ook gingen gebruiken.
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die op deze manier ook het verschil niet zien tussen ie en andere browsers. Het gaan hun er gewoon om dat ze hun sites kunnen bekijken. En daarop scoort IE het best: simpel weg IE opent de meeste sites. (Bij officiele testen scoort IE trouwens erg slecht bij de weergave van websites)
maargoed, als mensen op deze manier denken, laten we dan alles maar uit een OS slopen of niet dan? Geen ie, geen wmp, geen mediacenter, moviemaker, rekenmachine, paint, (eingelijk alles uit bureau accesoires) geen prestatiemeet tools, geen sidebar, geen wallpapers en screensavers... want ja, alles is toch via een andere aanbieder te krijgen...
23 januari 2009 17:56
theshit1983
Laten we eerst maar eens afwachten wat ze in maart gaan zeggen en of het werkelijk tot een doorbraak zal komen. Voor nu zullen we alleen nog maar doelloos kunnen gokken of het nu wel of niet gaat gebeuren, maar ik wacht het wel gewoon af want als het gebeurt hebben wij er toch niks bij in te brengen. We zullen ons erbij neer moeten leggen.
Het idee erachter is niet slecht opzich maar laten ze dan Windows CD's/DVD's leveren met een keus uit een aantal webbrowsers want ja Pietje vind de standaardt IE7 goed genoeg terwijl Klaas misschien liever met FireFox werkt vanwege het grote aanbod aan plugins. Zo kunnen we ook nog wel even doorgaan net zoals we kunnen zeggen van ja geef ons de keus uit verschillende media spelers en ook als men dingen er niet op zou willen hebben zoals dat ik bijv. die media center overbodig vind omdat ik die nooit zal gebruiken. In windows zelf kun je wel dingen uitschakelen maar dit is naar mijn idee maar beperkt daarom vind ik wel dat zulke opties in de toekomst meer mogen worden gebruikt zodat wij de gebruikers (want daar draait het allemaal om) windows meer kunnen afstellen naar onze wensen.:)