Ze moeten gewoon tijdens de installatie gebruikers laten kiezen wat ze op hun computer willen hebben staan.
18 januari 2009 13:31
mzq9300
@Sjoerdd
Dan zouden ze ff, chrome, opera, safari, xb, enzo. er ook allemaal in moet integreren. Ook voor bijv. WMP. Hier zouden ze iTunes Winamp enzo. ook erbij moeen doen dat lijkt me wel erg vaag.
18 januari 2009 13:34
Account verwijderd
[quote=126733]
Waarom zou dit moeten? Dit lijkt me overbodig.
Ik ben het wel met Sjoerd eens, ze zouden eigenlijk net zoals je nu met Windows Live hebt de gebruiker laten kiezen welke software er allemaal word geinstalleerd. Zo kan je bij het Windows Live schermpje als je Messenger installeerd kiezen wat voor een software je nog eventueel zou willen hebben.
Ze kunnen dit ook gewoon het beste met windows doen.. gewoon het standaard besturingssysteem installeren.. en dan laten kiezen.. welke van onze software wil je nog dat er geinstalleerd word?
Verder is het zo dat de kern van internet explorere er altijd in moet zitten, aangezien windows explorer hierop draaid en anders kan je niet door je mappen op je harde schijf browsen (Bij XP en Vista iig, ik vermoed bij Windows 7 ook) ;)
18 januari 2009 13:36
jaspervh
Ik vind het belachelijk! Als je een apple mac neemt, zit er ook standaard Safari op. En als je ubuntu, of een andere linux neemt, heb je ook standaard Mozilla. En bij microsoft mag het natuurlijk weer niet.
18 januari 2009 17:11
enesg
[quote=126762]
Ik had nou precies het zelfde in gedachten :s
18 januari 2009 17:12
timenting
Dit heb ik gehoort op het nieuwes, dit geld dus ook voor wmp.
al slaat het nergens op.
18 januari 2009 17:12
bramjaspers
Als er geen IE inzit, hoe moeten we dan op internet rond gaan surfen, moet je dan via een USB-stick Firefox ofzo gaan installeren?
18 januari 2009 17:17
jasonpoll
[quote=126765]
dan zouden ze tijdens de installatie van een keuze-menu moeten maken. als ze er nou gewoon "Windows Internet Explorer" ervan zou maken had niet er moeite mee gehad, zelfde als bij WMP en WLM;)
18 januari 2009 18:04
sjz
[quote=126762]
Bij zowel Mac als Linux worden die programma's inderdaad automatisch ge?nstalleerd, maar het verschil met Windows is dat je die programma's zeer eenvoudig kunt verwijderen.
Wil je geen Safari? Zwier het de prullenmand in (maar download wel eerst Firefox, Opera of wat dan ook :p )
Wil je geen iTunes? Zwier het de prullenmand in en gebruik het programma dat je wel wilt.
Bij Linux juist hetzelfde, open je Pakketmanager en zwier de meegeleverde programma's weg die je niet wilt hebben en download de programma's die je wel wilt hebben.
Bij Windows is het een compleet ander verhaal. Probeer je Windows Media Player maar eens te verwijderen, of Internet Explorer. Zelfs Movie Maker kan je niet verwijderen.
Ik vind het overigens normaal dat er bij Windows, Mac OS X en Linux programma's automatisch meegeleverd worden. Zo kan een basisgebruiker makkelijk verder, zeker als hij bijvoorbeeld geen internet heeft. Hij hoeft ook geen andere programma's eerst te installeren voor hij tot iets in staat is. Maar ik ben wel van mijn mening dat je zelf mag beslissen of je die standaardprogramma's wilt hebben of wilt verwijderen, iets wat alleen bij Windows nog niet mogelijk is.
18 januari 2009 18:13
igor
Ik ben het volledig met Sjz eens.
18 januari 2009 18:22
renegade89
Internet Explorer wordt al sinds Windows 95 gebundeld met het besturingssysteem. Het is gewoon een onderdeel van Windows, en het zit gewoon bij het pakket in begrepen, er wordt ook voor betaald. Waarom ze er dan nu pas over klagen vind ik vreemd.
Of een gebruiker Windows Media Player en Windows Movie Maker wil is een vrijwillige keuze. Mozilla en Apple hebben dus eigenlijk niets te klagen. Als Microsoft nu een beperking had gelegd op het installeren van browsers of muziekspelers was het een ander verhaal geweest, maar dat is dus niet zo.
De 'fout' zit ook niet bij Microsoft, de gemiddelde computergebruiker weet vaak niet van het bestaan van FireFox, Safari of Opera af.
Op mijn iPod Shuffle 1GB kon ik alleen muziek zetten als ik iTunes gebruikte. Ernaar slepen via de verkenner werkte niet, want dan kwam er geen muziek uit. Dat is pas verplichten tot het gebruik van de eigen programmatuur van Apple. Iets wat Microsoft niet doet met noch Internet Explorer, noch Media Player, noch Movie Maker.
18 januari 2009 18:48
gerbenkwakkel
Gewoon erin laten ook al ben ik al bijna 3 jaar oude trouwe FF gebruiker;)
18 januari 2009 19:20
louwrens
Heel Windows draait op IE..., Verkenner, Explorer zelf ook.
18 januari 2009 19:25
masterwillems
[quote=126773]
IE draaid op explorer.exe maar explorer.exe (Windows dus) heeft IE niet nodig.
18 januari 2009 19:36
sjz
[quote]Internet Explorer wordt al sinds Windows 95 gebundeld met het besturingssysteem.[/quote]
Nee, pas sinds Windows 98 ;-)
[quote]Waarom ze er dan nu pas over klagen vind ik vreemd.[/quote]
1. Veel meer gebruikers dan indertijd
2. Toen werd er meer geaccepteerd en "als normaal beschouwd". Tegenwoordig weten we wel beter en willen we die paplepel die Microsoft ons geeft niet meer aannemen
3. Ook toen werd er trouwens geklaagd. Kan je ook afleiden uit Wikipedia:
[quote]Citaat van Wikipedia
Met de introductie van Windows 98 werd Internet Explorer meegeleverd als deel van het besturingssysteem. Dit was een omstreden zet, en aanleiding tot verschillende rechtszaken, waaronder de zeer grote mededingingsrechtszaak van 19 Amerikaanse staten en de Amerikaanse federale overheid.[/quote]
18 januari 2009 21:24
renegade89
Vreemd, bij mijn Windows 95 zit toch echt Internet Explorer? Mja, zal wel goed wezen... of niet, daar gaat heel dit nieuwsbericht over
Ik zie het niet als zijnde met de paplepel ingegoten. Mensen zijn vrij in de keuze van browser. Microsoft kiest ervoor om bij Windows een browser te leveren. De werking van Windows is erg afhankelijk van Internet Explorer, daarom is het ook niet of niet goed te verwijderen. In eerste instantie hoeft dat ook niet, aangezien als je FireFox installeert je helemaal geen Internet Explorer meer hoeft te zien. Alleen bij het openen van je Postvak IN van MSN zie je IE opduiken. Dat kan niet aangepast worden zonder 3rd-party software. Dat is met de paplepel ingieten, het bijleveren van IE vind ik niet
By the way. Wel grappig om te zien dat op deze pagina van jouw site staat dat je uitlegt hoe je Internet Explorer als standaard moet instellen