-
renegade89
Nogal magere tutorial. Wat er bijvoorbeeld niet klopt aan je informatie;
- Voor 50 euro zijn er prima G31 moederbord te koop voor Intel, die prima prestaties leveren en nog prima overklokken ook;
- Koeling van AMD's is gewoon inbegreepen. Hangt er maar net vanaf of je een Boxed- of Tray-versie CPU haalt;
- Prijzen die je nu aangeeft zijn binnen no-time verouderd. Interne kaartlezers zijn er al voor 10 euro, externe zijn meestal duurder. 500GB voor 100?? Haal je nu 1TB voor...
@Zone
Datum heb ik gezien. De informatie over AMD-koeling was toen ook onjuist, ook over de cardreaders. In Mei 2008 hadden we ook videokaarten van boven de 300?, pak de duurste nVidia en je zit er zo 200? overheen.
Mijn punt is dat de informatie te kort voor de bocht, soms gewoon onuist. Die prijzen kon hij toen hanteren, nu klopt het niet meer.
26 Mar 2008 / 26 May 2008, je kan over een letter heen lezen...?
17 januari 2009 16:08
-
zone
Jij kijkt blijkbaar ook niet naar de datum : 26 Mar 2008
17 januari 2009 16:11
-
mzq9300
Als je even naar de datum van deze tutorial kijkt zie je dat hij gemaakt is in maart 2008. In die tijd klopte de prijzen enzo. wel.
EDIT: Zone was me net voor...
btw, als jij deze tut veel beter of uitgebreider kan maken kun je 'm bewerken!
17 januari 2009 16:11
-
lorre851
Idd ja. En ik heb deze tutorail vorig jaar gemaakt, met als doel een "basic" computer te bouwen.
Maar de info over die AMD processors is inderdaad fout.
17 januari 2009 17:04
-
louwrens
De AMD boxed koeler is goed genoeg en stil.
hoppa
Oude boxed koeler(deze is met 4 pins, de voorloper is met 3):
[img]http://www.dvhardware.net/news/amd_phenom_hsf.jpg[/img]
Dit is de nieuwe boxed versie:
[img]http://images.hardware.info/products/large/001208.jpg[/img]
17 januari 2009 19:16
-
vixsta
Hij zegt toch ook dat het niet meer klopt omdat het NU achterhaald is, daarom heeft het niet zoveel zin om zo'n tutorial te plaatsen.
17 januari 2009 20:00
-
blacksorcerer
Tenzij de plaatser of anderen de tutorial up-to-date houden of er links bij plaatsen naar nuttige pagina's die up-to-date worden gehouden
Als je zelf over de kennis beschikt en op de hoogte bent ervan, dan is de tutorial binnen een paar seconden bewerkt en weer een tijdje up-to-date en kunnen anderen er ook meer waarde aan hechten. Wel aan te raden om er dan even bij te zetten: Bewerkt door {naam} op {datum}. Helaas zit de functie er momenteel nog niet bij om meteen weer te geven, maar dat is voor de toekomst uiteraard wel wenselijk.
17 januari 2009 20:57
-
erwin_w
Even een aanvulling hierop.
Als je alles naloopt hier op TW zul je merken dat vele tutorials/uploads en vooral nieuwsberichten en weet ik wat al niet meer helemaal niet meer up-to-date zijn.
Als je op al die dingen wilt reageren mag je wel een paar weken vrij nemen.
Ik vind persoonlijk dat je daar niet over kan gaan vallen, prijzen en systemen veranderen nu eenmaal net zoals software die telkens maar wordt vernieuwd.
Voor het uploaden van software wordt daarom al aangeraden om niet het programma zelf te uploaden maar een link te plaatsen naar het betreffende programma van een website.
Persoonlijk zeg ik altijd, kan en/of weet je het beter doe het dan zelf.
Voor de rest sluit ik mij helemaal aan bij BS zijn berichtgeving.
17 januari 2009 22:31
-
renegade89
Dat snap ik. Ik maak gewoon gebruik van de reacties om mijn mening over deze tutorial uit te spreken, en wat er beter kan.
Waar het mij om ging is dat als je het puntje over de prijzen weglaat dat de tutorial vrij basic is. Uiteraard is een tutorial hierover vrij snel verouderd. Als je deze namelijk 2 jaar geleden had geschreven voor een game-PC dan had je 400? uit mogen trekken voor de videokaart. ATi kwam laatst met high-end graphics (HD4850/30) voor < 150?, mid-range centjes dus.
Een paar weken vrij nemen zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd, maar ik zal wel eens kijken of ik een tutorial kan schrijven over een soortgelijk onderwerp. Of deze aanvullen.
18 januari 2009 00:00