Ik heb geprobeerd op Vista een theme te installeren. Hiervoor moet ik een aantal .dll bestanden aanpassen waar onder uxtheme.dll. Om dit te kunnen doen moet ik eerst de eigenaar van die bestanden worden, maar dit lukt me niet. Hij blijft zeggen dat er niets in opgeslagen kan worden. Ik heb het geprobeerd in veilige modus en ook onder een admin account (build in admin). Volgens mij heeft die build in admin nogsteeds niet genoeg rechten om dit uit te voeren..
Heeft iemand hier een oplossing voor? Het moet mogelijk zijn..
Gr's EasyBoarder
16 januari 2009 09:56
lorre851
Ik had precies hetzelfde probleem. (Ik denk dat het zelfs niet mogelijk is om alle rechten op je systeembestanden te nemen...)
Ik heb de bestanden gewijzigd met een Live - CD van Ubuntu, ??n van de vele besturingssystemen van Linux.
Wat je dan moet doen is dit:
- ga naar http://www.linux.com/
- download de UBUNTU - ISO
- brand de ISO bootable op een CDtje
- Start je computer op vanaf die CD, kies de 'LIVE' optie.
- Verander dan de bestanden en herstart.
16 januari 2009 11:34
blacksorcerer
Wat bedoel je met 'die build' ?
Is het wel gewoon een legale, onbewerkte RTM versie ?
Kun je de stappen uitleggen die je gedaan hebt om eigenaar van een file/directory te worden?
Misschien kunnen we daarmee ontdekken of jij iets fout doet of dat de oorzaak elders ligt
@Lorre851: voor mensen die al eerder met Linux of andere live-/boot-cd's hebben gewerkt is dat inderdaad wel de makkelijkste manier om dat te doen. Zo doe ik het zelf ook het liefst, maar via het OS moet ook gewoon werken, zeker om een theme te kunnen installeren. Bij mij werkte dat op Vista Business 32-bit gewoon voor meerdere systeembestanden, waaronder voor themes. UAC is bij mij uitgeschakeld.
16 januari 2009 11:37
blingking
Download VistaGlazz
daarmee kan je uxtheme patchen en thirdparty theme's installeren.
Ik heb het op deze manier gedaan, en het werkt naar behoren!
16 januari 2009 16:48
easyboarder
@ Blacksorcerer
Ik heb via cmd (uitgevoerd als admin) het admin account beschikbaar gemaakt, en via dat account geprobeerd (in veilige modus) het recht op o.a. uxtheme.dll te krijgen. maar dit lukte niet. Zal het eens proberen met VistaGlazz
16 januari 2009 18:52
amahl
TuneUp Utilities 2009 dan hoef je helemaal niets te patch of weet ik veel je kan zo je themas laden? Zonder DitjesenDatjes
17 januari 2009 10:38
mzq9300
[offtopic][quote=126589]
Je pc wordt hier wel trager van.
Tijdens het opstarten wordt namelijk het proces uxtuneup.dll geladen.[/offtopic]
17 januari 2009 13:24
lorre851
Ik zou vistaglass echt niet gebruiken! Toen ik het gebruikte om mijn uxtheme.dll (en bijhorende bestanden) te patchen, kreeg hij voor iedere boot meteen een foutmelding dat er bestanden ontbraken die nodig waren om de computer te kunnen starten...
17 januari 2009 15:24
timenting
[quote=126589] Zo gebruik je TuneUp Utlities
hoi heb jij de engelse ? ik namelijk wel.
> open tunup utlities 2009
> klik links op customize windows
> klik dan onder tunup control op change windows and program setting
> dan word een nieuw scherm geopend
> klik dan in het linker menu op start menu
> aan de rechterkant van je geopende window moet ie dan op general staan
> klik dan onder aan op Start Tuneup styler
> daar krijg je het scherm voor thema's
> klik in het linker menu onderaan op visual style
> zodoende klik je midden bovenaan op Add
> zeg je thema ertussen
> en klik dan links onderaan op apply visual style
17 januari 2009 15:34
mzq9300
[quote=126623]
Als je de tuneup styler wilt starten hoef je de eerste 7 stappen niet te doen, want het kan makkelijker!
Namelijk:
Start-Alle programma's-TuneUp Utlities 2009-Utlities-TuneUp Styler.