7.1 only stereo maken.
januari 2009
-
jxerothallo,
Stel gelijk mijn 2e vraag(wil nog al wat :P)
Ik heb een soundmax card 7.1 waarvan 4 muziek outputs en 1 mic en 1 input.
Ik heb ook 4 speaker sets. jullie snappen vast alwel het probleem.
4 speaker sets willen niet op mijn soundcard. wat ik nu van plan ben is om die 4 uitgangen allemaal een eigen stereo kanaal te geven. is dat mogelijk??heb tot nu toe nog niks kunnen vinden.
wat ik ook geprobeerd heb is om met splittertjes te gaan werken. maar dat gaat brommen.
meerdere geluids kaarten wil ook niet want windows wil er maar 1tje tegelijk gebruiken.04 januari 2009 23:23 -
blacksorcererHeb je een typenummer van de geluidskaart?
"allemaal een eigen stereo kanaal"
Maar je bedoelt hopelijk wel dat die stereo sets dan allemaal hetzelfde doorgeven, en niet ook nog onafhankelijk van elkaar stereo moeten doorgeven (van verschillende bronnen). Dat laaste is in ieder geval niet mogelijk.
Alvast wat leeswerk:
In het eerste geval zouden we meer moeten weten over de geluidskaart en die 'muziek outputs' en wat voor een speakersets je hebt.
Meestal heeft een 7.1 geluidskaart ??n output (jack) voor de 2 front speakers, ??n voor de 2 rears', ??n voor de 2 surrounds en ??n voor de center en subwoofer.
Als er al software is die er een 'All Stereo' van kan maken om de front stereo te projecten op de rears en de surrounds, zal dit voor het kanaal met center/sub wellicht niet mogelijk zijn.
Daarnaast zijn er nog geluidskaarten met DD Live! en/of DTS Connect, die een surround cre?ren van stereo geluid, zonder dat er een losse versterker nodig is.
Ook zou je nog een losse versterker kunnen nemen, maar dan heb je 'echte' luidsprekers nodig en geen pc-sets.
Waarom je op 4 sets geluid zo willen begrijp ik niet echt...
als het ook nog eens verschillende sets zijn, zal het nergens naar klinken...
het is geen surround of een simulatie daarvan, dus in games heb je er niets aan, wellicht zelfs nadeling...
en om de ruimte met meer geluid te vullen, dat lijkt me alleen nut hebben als je echt een grote kamer hebt (+40m?) die een enkele set niet kan vullen...
Maar in al die gevallen zou je m.i. dan nog beter voor gewoon 1 goede luidsprekerset gaan, het liefst nog met een aparte versterker.05 januari 2009 00:02 -
jxerotik heb een p5b moederboard met een onboard soundcard.
ik heb het met mijn oude computer ook gehad en toen kwam er na mijn mening erg mooi geluid vanaf.
en inderdaad wil ik dat alle stereo sets allemaal het zelfde geluid door geven.
het is opzich geen probleem dat center/sub blijft bestaand want die geeft alsware al een gewon stereo geluid.
ik heb even getekend wat ik vanplan ben:
alle boxen zijn 5.1 en aangesloten met 2xtulp naar jack.
dit is wat ik heb kunnen vinden over mijn geluidskaart:
The audio section from this motherboard provides 7.1 audio, produced by the south bridge chip with the aid of an Analog Devices AD1988A codec. This codec provides a better signal-to-noise ratio for its inputs compared to Gigabyte GA-965P-DS3 and MSI P965 Platinum – 90 dB against 85 dB. The signal-to-noise ratio for its output is of 95 dB and it supports up to 192 KHz sampling rate for its inputs and outputs (the one used by the two abovementioned boards from MSI and Gigabyte support 192 KHz only for their outputs, with their inputs limited to 96 KHz).05 januari 2009 09:13