-
mzq9300
Ik heb het al 3x keer gehad, erg vervelend.
Hopelijk komt microsoft snel met een update of een nieuwere build(die te vinden is op filesharingsites).
04 januari 2009 11:55
-
bramjaspers
Toch nog geen last van gehad.
04 januari 2009 11:57
-
gerbenkwakkel
Dan waag ik het maar niet met mijn 90GB aan muziek!
EDIT: Bijna 96GB!(A)
04 januari 2009 12:19
-
patje
beta, of het is gewoon gedaan bij torrents zodat je gaat frustreren ofzo
04 januari 2009 13:33
-
masterwillems
[quote=125817]
Lijkt me niet dat het aan de mp3 file ligt aangezien een mp3 een mp3 is en geen speciale kenmerken zijn voor mp3's die je via torrent oid download.
Daarnaast staat er zelf in het nieuwsbericht dat Windows Media Player de oorzaak is:
[quote]Windows Media Player 12 uit de uitgelekte Windows 7-b?ta mp3's onherstelbaar kan beschadigen, doordat een gedeelte van het bestand wordt verwijderd. Het probleem zou optreden als de header van een mp3-bestand groter zou zijn dan 16KB en de optie 'apply media information changes' in de Media Player is geactiveerd.[/quote]
04 januari 2009 13:45
-
leviathan
Er valt ook bijna geen onderscheid te maken tussen legaal verkregen mp3-bestanden en illegaal verkregen mp3-bestanden, vooral nu de muziek industrie bijna in haar geheel is gestopt met het mislukte DRM.
Het lijkt mij dus niet dat Microsoft mp3 bestanden zou gaan beschadigen om piraterij tegen te gaan.
04 januari 2009 17:03
-
blacksorcerer
Misschien dat Patje meer bedoelde dat de 'uitgelekte' Windows 7 beta een gesaboteerde versie is?
Dat er net zoals bij bepaalde games gedetecteerd kan worden of het op een eerlijke manier verkregen is, en er anders bugs en andere ongemakkelijkheden optreden.
Maar ook dat lijkt me niet echt het geval. Gewoon een bug. Niet voor niets een b?ta zullen we maar zeggen (a)
Als niet-WMP gebruiker zal ik er in ieder geval geen last van hebben. Binnenkort ook maar eens een stiekum kijkje gaan nemen in de b?ta, maar dan wel alleen virtueel en puur uit nieuwsgierigheid. Niet om te testen of voor dagelijks gebruik.
Als mensen mp3 kopen van het internet en dus niet al een cd hebben, zou ik sowieso aanraden om het op een cd, externe hdd of ander back-up medium te back-uppen. Mits er geen vage DRM maatregelen zijn die dat tegenhouden, want dan wordt je m.i. gewoon 'genaaid'.
1 foute toets indrukken, verkeerde software, virus, hardwarecrash etc. en je bent het kwijt.
04 januari 2009 17:21
-
lolleflikker
Ik had net gezelfde. Ik had al wat muziek afgespeeld en merkte geen verschil of beschadiging. Ik dacht, dat zal wel weer een flouwe grap zijn. Tot 2 dagen later.Nouja, geeft nie. Windows 7 ligt er al weer van.
04 januari 2009 19:10
-
unknown
dit kan je toch voorkomen door die optie uit te vinken?
04 januari 2009 20:04
-
nickk
Ja als je de optie 'apply media information changes' in de Media Player niet is geactiveerd kan je het voorkomen.
04 januari 2009 20:13