[quote]Windows 7 wist in 21 tests als eerste klaar te zijn en haalde een score van 25 punten.[/quote]Misschien zal dit komen omdat er minder processen (lichtere kern) draaien, trouwens kon Windows 7 nog 2 punten minder halen :s.
Het is wel verrassend dat Microsoft, Windows 7, op alle punten haast sneller heeft gekregen dan Xp en Vista volgens Adrian Kingsley-Hughes.
Maar om eerlijk te zijn Windows 7 is in de beta een grote stap voor Microsoft,
- Herkenning van veel drivers
- Overweg met oudere games/software
- Snelle installatie
- Instelbare UAC
- Minder processen (lichtere kern)
Ik zie het wel zitten met Windows 7 :).
03 januari 2009 14:27
pciweb
Ik verschiet er echt van, als windows 7 beta ducth uit is download ik hem zeker
03 januari 2009 14:38
nickk
[quote=125752]Ik had het al verwacht dat Windows 7 in de beta het goed ging doen, omdat de betabuild zeer goed en aantrekkelijk waren voor minder zware systemen :).
Ook heeft Microsoft meer geluisterd meer de gebruikers, door alle extra als download beschikbaar te stellen en zo Windows 7 minder zwaar te maken.
03 januari 2009 14:42
jensen
ik twijfel nog, ik zou hem mega graag downloaden, maar vormgeving is voor mij zowat het belangerijkste voor windows en die gaat nog veranderen in Se7en (daarom ook heb ik vista gekocht :p)
03 januari 2009 14:47
jaspervh
Ik heb hem gedownload. Het werkt heel mooi, alleen zit ik nog even met die bug in wmp die beschreven wordt op TW. En verder heb ik nog een paar typfouten opgemerkt, bevoorbeeld bij wallpapers: dan staat er vista wallpapers in plaats van windows 7 wallpapers.
03 januari 2009 15:50
nickk
Beta's zijn voor fouten, h? Jaspervh. Maar er zitten opmerkelijk weinig fouten in.
Edit
Opmerkelijk van de test is dat:
- Xp is haast overal sneller (qua Vista) met bijv. 10 openen van word bestanden.
- Vista is sneller met openen van 100 bestanden of het uitpakken
- Windows 7 is overal sneller, maar office 2007 en een dvd branden is trager dan Vista.
Micrsoft werkt al echt aan 'cloud' computering.
03 januari 2009 15:54
masterwillems
Ik hoop zelf niet dat ze zich 100% op cloud computing gaan focussen na Windows 7.
Het is een geweldig concept en er bestaat ook al zoiets (via terminal services) maar voor de normale thuis consument heb je er echt helemaal niks aan.
Heb nu trouwens de Windows 7 Beta in VMware draaien en ik moet zeggen dat, ookal hadden ze al dingen verandert in Windows Vista, over het algemeen werkte het precies het zelfde als XP.
Maar met Windows 7 hebben ze zo'n radicale omslag gemaakt en moet ik zelfs kijken waar wat zit en hoe iets werkt.
Uiteindelijk zullen we er allemaal aan wennen, maar het voelt nu nog een beetje vreemd aan.
03 januari 2009 16:13
nickk
Misschien is het ook toeval dat Office en een dvd'tje branden trager is, maar het lijkt er wel op dat Microsoft zeg wel werkt aan cloud computing. Dat maakt niet veel uit, maar gewone gebruikers hebben hier niets aan waardoor vele'n een overstap zien zitten.
Maar met Windows 7 moet je wel even wennen, taakbalk etc. Maar dat is altijd zo, want waarom koop je anders een nieuw os?
Edit- Typfoutje fixed.
03 januari 2009 16:17
masterwillems
[quote]Maar dat is altijd zo, want anders koop je dan een nieuw os?[/quote]
Moet waarschijnlijk "want waarom koop je anders een nieuw OS?" zijn :P
De reden is betere support, ik vind de lay-out van Windows zoals hij nu is helemaal niet slecht en makkelijk.
De reden dat ik ook van XP naar Vista ben gestapt is omdat ik DX10 wou hebben en de 4 gb ram in mijn computer ook echt wil gebruiken.
03 januari 2009 16:23
nickk
De layout is idd niet slecht maar het is even wennen, omdat je nu ook een voorbeeld van de map/site. Zo is veel makkelijker voor een compleet overzicht.