-
nickk
[quote]Windows 7 wist in 21 tests als eerste klaar te zijn en haalde een score van 25 punten.[/quote]Misschien zal dit komen omdat er minder processen (lichtere kern) draaien, trouwens kon Windows 7 nog 2 punten minder halen :s.
Het is wel verrassend dat Microsoft, Windows 7, op alle punten haast sneller heeft gekregen dan Xp en Vista volgens Adrian Kingsley-Hughes.
Maar om eerlijk te zijn Windows 7 is in de beta een grote stap voor Microsoft,
- Herkenning van veel drivers
- Overweg met oudere games/software
- Snelle installatie
- Instelbare UAC
- Minder processen (lichtere kern)
Ik zie het wel zitten met Windows 7 :).
03 januari 2009 14:27
-
pciweb
Ik verschiet er echt van, als windows 7 beta ducth uit is download ik hem zeker
03 januari 2009 14:38
-
nickk
[quote=125752]Ik had het al verwacht dat Windows 7 in de beta het goed ging doen, omdat de betabuild zeer goed en aantrekkelijk waren voor minder zware systemen :).
Ook heeft Microsoft meer geluisterd meer de gebruikers, door alle extra als download beschikbaar te stellen en zo Windows 7 minder zwaar te maken.
03 januari 2009 14:42
-
jensen
ik twijfel nog, ik zou hem mega graag downloaden, maar vormgeving is voor mij zowat het belangerijkste voor windows en die gaat nog veranderen in Se7en (daarom ook heb ik vista gekocht :p)
03 januari 2009 14:47
-
jaspervh
Ik heb hem gedownload. Het werkt heel mooi, alleen zit ik nog even met die bug in wmp die beschreven wordt op TW. En verder heb ik nog een paar typfouten opgemerkt, bevoorbeeld bij wallpapers: dan staat er vista wallpapers in plaats van windows 7 wallpapers.
03 januari 2009 15:50
-
nickk
Beta's zijn voor fouten, h? Jaspervh. Maar er zitten opmerkelijk weinig fouten in.
Edit
Opmerkelijk van de test is dat:
- Xp is haast overal sneller (qua Vista) met bijv. 10 openen van word bestanden.
- Vista is sneller met openen van 100 bestanden of het uitpakken
- Windows 7 is overal sneller, maar office 2007 en een dvd branden is trager dan Vista.
Micrsoft werkt al echt aan 'cloud' computering.
03 januari 2009 15:54
-
masterwillems
Ik hoop zelf niet dat ze zich 100% op cloud computing gaan focussen na Windows 7.
Het is een geweldig concept en er bestaat ook al zoiets (via terminal services) maar voor de normale thuis consument heb je er echt helemaal niks aan.
Heb nu trouwens de Windows 7 Beta in VMware draaien en ik moet zeggen dat, ookal hadden ze al dingen verandert in Windows Vista, over het algemeen werkte het precies het zelfde als XP.
Maar met Windows 7 hebben ze zo'n radicale omslag gemaakt en moet ik zelfs kijken waar wat zit en hoe iets werkt.
Uiteindelijk zullen we er allemaal aan wennen, maar het voelt nu nog een beetje vreemd aan.
03 januari 2009 16:13
-
nickk
Misschien is het ook toeval dat Office en een dvd'tje branden trager is, maar het lijkt er wel op dat Microsoft zeg wel werkt aan cloud computing. Dat maakt niet veel uit, maar gewone gebruikers hebben hier niets aan waardoor vele'n een overstap zien zitten.
Maar met Windows 7 moet je wel even wennen, taakbalk etc. Maar dat is altijd zo, want waarom koop je anders een nieuw os?
Edit- Typfoutje fixed.
03 januari 2009 16:17
-
masterwillems
[quote]Maar dat is altijd zo, want anders koop je dan een nieuw os?[/quote]
Moet waarschijnlijk "want waarom koop je anders een nieuw OS?" zijn :P
De reden is betere support, ik vind de lay-out van Windows zoals hij nu is helemaal niet slecht en makkelijk.
De reden dat ik ook van XP naar Vista ben gestapt is omdat ik DX10 wou hebben en de 4 gb ram in mijn computer ook echt wil gebruiken.
03 januari 2009 16:23
-
nickk
De layout is idd niet slecht maar het is even wennen, omdat je nu ook een voorbeeld van de map/site. Zo is veel makkelijker voor een compleet overzicht.
03 januari 2009 16:28
-
stimo
Weet iemand miss ook hoeveel die gaat kosten? (miss domme vraag maar wou het ff weten)
03 januari 2009 18:35
-
nickk
[quote=125775]Dat weten wij ook niet precies, maar ongeveer hetzelfde als de andere Windows' OS'en.
03 januari 2009 18:42
-
blacksorcerer
[quote=125775] Volgens Microsoft tijdens de PDC 2008 zou Windows 7 bij het uitkomen ongeveer hetzelfde gaat kosten als Vista toen het uit kwam. En dat laatste mag je zelf even op Google opzoeken, want dat weet ik niet uit mijn hoofd ;)
03 januari 2009 18:43
-
nickk
Prijzen Windows Vista 2006
[quote]Home Basic NL upgrade: ? 139,90 volledige versie: ? 289,90
Home Premium NL upgrade: ? 229 volledige versie: ? 345
Home Premium NL Acedemic-versie: upgrade: ? 94,90 (studenten en scholieren)
Business NL upgrade: ? 289 volledige versie: ? 425
Ultimate upgrade: ? 375 volledige versie: ? 569[/quote]
03 januari 2009 18:45
-
gerbenkwakkel
Ik moet het allemaal nog maar zien, lekker hun nieuwe product overal sneller bij aan geven, omdat ze het in de highlights willen hebben...
En sneller op minder zware systemen? Vandaar al die 3D Effects, tuurlijk MS dat maakt je mij niet wijs!;)
03 januari 2009 22:43
-
unltd
[quote=125791]
Helemaal niks 3D behalve die Flip geval en
[quote]Adrian Kingsley-Hughes van de Amerikaanse ZDNet maakte 23 prestatietests gebaseerd op realworldtaken en keek of Windows 7, Windows Vista of Windows XP ze het snelste voltooide.[/quote]
Lijkt me geen medewerker van Microsoft
03 januari 2009 23:14
-
pciweb
De naam zegt het zelf, van de Amerikaanse ZDNET
04 januari 2009 09:51
-
bramjaspers
Vista en XP presteren bij mij beter, bij Vista krijg ikk een 3, nog wat en bij Windows 7 slecht een 2,9, doordat mijn videokaart slecht is.
04 januari 2009 10:13
-
timenting
Nou ik blijf mooi nog even bij me Vista..:)
Loopt nu super gaat sneller dan elke XP pc die ik in handen heb gehad. Er zitten een aantal fouten in, maar als je systeem op een zwaar besturingssysteem is gebouwd waarom er dan geen gebruik van maken. Na mijn mening heeft Microsoft de minimale systeem eisen voor Vista te laag gezet, zo ken ik ook genoeg mensen die zitten te klooten dat alles zo sloom gaat. Tja met je 1 of 2 GB ram kom je er wel maar 3 of 4 zie je toch weer verschil. maar back to the point, zodra er meer mensen windows 7 beta hebben.
graag een paar screenshots. Lijkt me wel leuk om even te kunnen zien wat er nou kwa uiterlijk anders is geworden, ( behalve die taakbalk )
04 januari 2009 11:36
-
mzq9300
04 januari 2009 11:49
-
bramjaspers
[offtopic]Ik zal straks wel wat screenshots in dit topic zetten van Windows 7, heb een DualBoot met Vista en Windows 7 (Build 7000).[/offtopic]
PS: Dit is pas de eerste keer dat ik een offtopic bericht plaats.
[mod]Dit topic gaat niet om hoe het er uit ziet, daar is al genoeg over te vinden (zie bericht hierboven), dus het plaatsen van screenshots behoort niet tot deze topic. Graag on-topic blijven a.u.b.
PS. hou eens op met telkens off-topic berichten te plaatsen.[/mod]
04 januari 2009 11:53
-
timenting
Oke, maar wat heb ik er kwa prestatie aan om windows 7 te nemen, als windows vista lekker loopt bij mij.
Dat was dan nog een vraag van mij, zijn er ook al iets van minimale systeem eisen ?
04 januari 2009 13:13
-
mzq9300
[quote=125814]
Er zijn natuurlijk al mensen die dit redelijk precies in kunnen schatten, maar microsoft heeft dit nog niet bekend gemaakt.
Ik verwacht zelf dat de systeemeisen niet lager zullen zijn dan die van windows vista.
04 januari 2009 16:16
-
pciweb
volgens mij wel, want microsoft heeft gezegd dat windows 7 op oudere pc gaan kunnen.
04 januari 2009 16:35
-
nickk
[quote=125830]Windows 7 is getest op een pc met 1GB ram is sneller dan XP en Vista. De systeemeisen (voorlopig) lichter lager dan Vista en iets hoger dan XP.
04 januari 2009 17:02
-
timenting
dus alle mensen die een nieuwe pc hebben gekocht met veel ram en al die bende. zijn er gewoon ingeluisd, en met alle mensen bedoel ik leeftijd van 35 t/m 60 aangezien een groot aantal van deze mensen niet heel veel weet over de binnenkant van een pc.
want windows vista had min 1 GB ram nodig maar met 2 GB liep ie toch een stuk beter. Ik raak hier erg gefrustreerd van. gewoon afpersen van microsoft.
04 januari 2009 17:07
-
nickk
[quote=125834]Afpersen noem ik het niet van Microsoft, Windows 7 wouden ze lichter maken omdat Vista achteraf te zwaar was. Een upgrade van xp naar vista was haast niet mogelijk meer. Nu Windows 7 als verwachting lager komt, kan iedereen met XP gewoon een upgrade doen naar Windows 7. Bij Vista loopt Windows 7 alleen veel sneller.
04 januari 2009 17:21
-
blacksorcerer
[quote=125834] Waarom ben je er dan ingeluisd?
Even afgzien van het fenomeen dat verkoper heet en je vaak veel probeert aan te smeren zonder er zelf veel van te weten.
Als je dan over een tijd overgaat op Windows 7, dan geniet je dan toch van een sneller OS, en hoef je niet weer een hardware-upgrade te doen.
Daarnaast is DDR2 z? goedkoop geworden de afgelopen 2 jaar, over geheugen zou ik me dus het minst drukmaken.
04 januari 2009 17:25
-
nickk
Precies Blacksocerer, Windows 7 zal dan echt als een zonnetje gaan lopen.
04 januari 2009 17:34
-
timenting
voor de mensen die een upgrade hebben moeten doen om windows vista te kunnen draaien, maar aan de andere kant ben ik het met je eens wesley, want Windows7 zou dan wel heel mooi & soepel moeten lopen.
04 januari 2009 19:09