Mij lukt niet om verbinding te maken met me desktop computer via extern bureaublad, mijn laptop heeft vista en me desktop xp heb de instellingen gevolgd maar lukt me niet, je moet toch ook een server hebben of iets in die richting? Weet iemand hoe het me wel kan laten lukken?
Alvast bedankt
02 januari 2009 13:03
erwin_w
Heb je wel de correcte versie van XP en Vista om dit uit te voeren?
XP Home en Vista Home hebben deze functie niet, dan zou je met b.v. Teamviewer hetzelfde kunnen genereren.
Check tevens of je poorten open staan in je router (mits je deze hebt), kijk hiervoor bij Portforward.com
02 januari 2009 13:07
pedrocruz
Dat was het probleem, ik gebruikte soms ook crossloop maar werkt teamviewer sneller? en moet je nog steeds toestemming geven?
02 januari 2009 13:09
erwin_w
Ik gebruik teamviewer bij diverse personen en gaat lekker snel, ook de data-overdracht is een pluspunt.
Met de nieuwe versie kan je je registreren (gratis) waarbij je dus een soort partnerlijst krijgt met wie je direct een verbinding kan maken, een echte vooruitgang.
Versie 4 is nu te downloaden op Teamviewer
Als je teamviewer bij de andere partij installeert en automatisch laat meestarten met Windows kan je deze pc zonder toestemming benaderen. Wel zien ze rechtsonderin een uitklapmenu, op deze manier zien ze wel dat je online bent. Het scherm van de andere pc blijft standaard aan staan (is ook uit te schakelen) en gaat niet in de vergrendelmodus zoals bij Remote Desktop
02 januari 2009 13:14
jensen
[quote=125652] is dit VOLLEDIG gratis?
02 januari 2009 15:05
blacksorcerer
[quote]TeamViewer biedt niet te evenaren scherpe prijzen; bovendien is voor niet-commercieel gebruik zelfs een gratis versie verkrijgbaar![/quote] Dus als je het gewoon voor priv? gebruikt is het sowieso gratis. Staat gewoon op hun website [url]http://www.teamviewer.com/[/url]
02 januari 2009 15:21
jensen
gaat dat dan ook nog als mijn proefperiode is vervallen?
02 januari 2009 15:49
blacksorcerer
[quote=125679] Waarom lees je nou niet gewoon die website kerel :s
Er staat letterlijk: [quote]TeamViewer is helemaal GRATIS voor persoonlijk, niet-commercieel gebruik – gewoon downloaden en starten!
Commerci?le gebruikers kunnen deze versie gebruiken als gratis proefversie [/quote]
Voor niet-commercieel gebruik is het dus geen proefversie maar helemaal gratis zo te lezen.
02 januari 2009 15:56
jensen
jah, mijn proefperiode is verlopen en als ik niet commercieel indruk, dan nog zegt dat hij is verlopen:s
02 januari 2009 17:00
blacksorcerer
Dan heb je bij het installeren of eerste gebruik wellicht aangevinkt dat je de business of premium versie wou proberen? (dan zijn meer functies beschikbaar)
Dan zul je wellicht het opnieuw moeten installeren, nu als free / non-commercial version. En als dat niet wil of het probleem niet verhelpt, zul je een nieuwe gratis licentie moeten aanvragen of contact opnemen met de TeamViewer support.
Maar we dwalen nu verder af van de betreffende tutorial, dus als je vragen hebt over TeamViewer kun je beter op hun site en suppot terecht of een eigen topic maken.
02 januari 2009 17:19
jaspervh
ga eens op de computer die je van afstand wil besturen naar opdrachtprompt en typ in: ipconfig. dan komt daar een adres uit (iets in de richting van 293.268.x.x) en typ dat in op de pc waarmee je de andere pc wil besturen. dit werkt alleen als beide pc's in hetzelfde netwerk zitten. dan zou het in princiepe moeten werken met extern bureaublad.
02 januari 2009 17:38
erwin_w
Extern bureaublad kan ook werken met externe IP-adres, dan behoort in de router van de andere partij wel de betreffende poort opengezet te worden naar het interne IP-adres.
Maar zeer waarschijnlijk heeft de TS-er een verkeerde optie geselecteerd want ik gebruik deze versie al geruime tijd (dus als free/non-commercial)