-
jaspervh
hoi tweakers,
Ik was gisteravond gta san andreas aan het doen. en toen opeens viel het beeld weg. de monitor zij no signal, en na een paar seconden vloog hij weer aan. kan dit komen doordat de videokaart te heet wordt? Ik heb ff speedfan gedownload en die zegt dat de gpu 77 graden is. Toen had ik de kap nog ff losgehaald, en de videokaart voelde ook wel redelijk warm aan... Ik heb een Nvidia EN7200GS. En dit is inmiddels de tweede keer dat dit gebeurt.
26 december 2008 10:24
-
veldhuijzen
Het kan komen doordaat de videokaart te warm wordt
Maar 77 graden valt nog best mee mijn videokaart wordt nog een stuk warmer maar gaat wel door
Voor de echte temperatuur kan je beter is kijken in je bios
Dat zijn de echte temperaturen
Speedfan geeft het meestal niet helemaal goed weer
26 december 2008 10:31
-
jaspervh
Ik heb even gekekenin de bios, maar ik kan alleen de temperatuur zien van de cpu.
Zou het ook aan het moederbord kunnen liggen?
En btw, de videokaart heb ik in de zomer gekocht in spanje, dus hij is nog niet zo heel oud.
26 december 2008 10:32
-
lorre851
[offtopic]OMG werkt GTA San Andreas op zo'n trage 7200GS??[/offtopic]
De GPU hoort normaal gezien zo warm te worden. Dus daar moet je je geen zorgen over maken.
Trouwens, je moet het niet altijd in de BIOS zoeken. Check eerst de kabel van je scherm eens?
26 december 2008 17:39
-
timenting
mischien heb je verkeerde knopje ingedrukt, van slaapstand.
27 december 2008 15:00
-
blacksorcerer
Het is wel een groot verschil of alleen je beeldscherm even uit ging... of dat je hele pc opnieuw starte?
Ging het spel gewoon door nadat de monitor weer aan ging?
GPU temperaturen staan meestal niet in de bios, kijk de gpu (dus niet een omgevingstemperatuur van de videokaart) temperatuur toch nog eens na met andere software als ATI-Tool, Everest etc.
En doe dat dan vooral ook tijdens full load voor de gpu, dus speel een uurtje een grafisch zwaar spel, en switch dan over op de desktop en bekijk de temperatuur.
77 graden tijdens idle kan namelijk @full load aardig oplopen...
27 december 2008 15:25
-
jaspervh
ik heb sinds kort een nieuwe monitor, en met de oude monitor had ik dit ook al eens gehad. ik dacht dat het toen aan de monitor lag. het spel gaat gewoon door. maar ik ga wel even gamen en dan zal ik ff de temperatuur checken.
27 december 2008 18:01
-
jensen
heb je daarna soms meldingen in de trend als "beeldschermbesturingsprogramma werkt niet meer en is hersteld"?
27 december 2008 23:38
-
jaspervh
nee helemaal niks: het beeld gaat paar seconde op zwart en de monitor zegt no signal, en na een paar seconden gaat het beeld weer aan en gaat het spel weer verder waar ik gebleven ben
28 december 2008 11:24