@Rupen: Inderdaad, nu alleen GTA IV nog, die gaat bij jou wel werken. Bij mij werkt hij goed en toch geeft die test een fail op mn CPU snelheid.
Ik heb nu 2GB intern geheugen, heb toch de eerste optie gekocht (deze: [url]http://azerty.nl/8-744-10180/kingston-valueram---geheugen--.html[/url]). En GTA IV werkt nu vlekkeloos!!
Bedankt voor alle goede info!!
Nu alleen dit probleem nog:
[quote]Maar wat ik wou zeggen; bij je 4200+ staat bij corespeed : 2025 MHz. Maar zoals hier te zien valt, moet de snelheid op z'n minst 2200 MHz zijn. (Dat zijn de 2 processoren die ik heb gevonden die aan de specificaties van CPU-Z voldeden)
-Maar wat dus kan is dat Cool 'n Quit aan staat, dat onderklokt je pc zodat hij koeler blijft en minder gebruikt.
-Of er is in de bios iets niet goed ingesteld. Dat dus de multiplier niet op 10 maar op 11 moet staan. Waardoor je 11 x de busspeed (wat 200 is) krijgt en dus 2200MHz. In plaats van de 10 x 200 wat dus nu op de 2000MHz uitkomt. Dit heeft verder niet met je geheugen te maken, maar dit zorgt er wel voor dat GTA misschien wat minder loopt, behalve als het C 'n Q is, dan past de pc het wel aan.[/quote]
Oke, nu snap ik het. Is die multiplier te veranderen in de bios? En waar dan? Ik had al even gekeken, maar kon het zosnel niet vinden.
Mvg Dave_17
12 december 2008 16:06
bj farmore
Tja, ik weet ook niet waar het bij jouw veranderd moet worden. Niet elke bios is hetzelfde, dat zul je zelf een beetje moeten opzoeken. Het kan zijn dat je de optie moet unlocken, dat moet ik wel in mijn bios voordat ik bij de multiplier kan.
En dat geheugen is prima, het gaat nu niet op de optimale snelheid draaien van wat het kan, maar dat is geen probleem. Je kunt altijd nog de oude repen er uithalen en dan is het nog wat sneller, maar heb je wat minder geheugen. En dat is wel belangrijk bij GTA, dus zou ik niet doen.
12 december 2008 23:25
dave_17
[quote=124499]
Ik heb het oude geheugen eruit moeten halen, anders ging mijn pc niet aan, nu heb ik dus 2GB aan RAM en GTA IV werkt prima, niet optimaal maar het is te doen. Af en toe hapert ie nog wat, dat is wel jammer.
Is er een manier dat ik mn oude geheugen er weer in kan doen en dan toch mn pc kan opstarten??
Wat moet je unlocken om bij die multiplier te komen?
Mvg Dave_17
13 december 2008 12:26
bj farmore
Wat ik dus zei dat het kan dat je de optie ergens moet unlocken/aanzetten. Geen flauw idee waar, aangezien niet elke bios hetzelfde is. Bij jouw weet ik ook niet welk mobo je hebt. Dus dat zul je toch echt zelf wat op moeten zoeken. Misschien is het eerst handig om even te zoeken naar Cool 'n Quit (C 'n Q), of je die ook ergens kunt uitzetten om zo te kijken of daar het probleem niet ligt.
En dat geheugen, het kan zijn dat je computer geen 3 GB aan kan. En anders stelt denk ik je mobo de verkeerde timings/snelheden in die ??n van de repen niet aan kan. Ook dat kan ik niet zien vanaf hier, is gewoon lastig. Omdat dit allemaal in de bios geregeld wordt.
13 december 2008 16:53
dave_17
Ik heb het uit weten te zetten, zie het resultaat in CPU-Z:
[img]http://img53.imageshack.us/img53/33/cpuz3ir4.jpg[/img]
Alleen schommelt (De Core speed en de multiplier) het wel de hele tijd, is dat normaal?
Alleen nu staat de cooler volgens mij continue 100% te draaien, en die maakt aardig wat lawaai. (ook na het weghalen van stof, net gedaan). Is dat ook eventueel te verhelpen?
2Gb werkt voor mij op dit moment ook prima, ik wou alleen even weten of het (redelijk makkelijk) mogelijk is om dat andere toch te behouden, dat blijkt niet zo te zijn. Dan blijf ik hier eerst gewoon mee werken;).
Mvg Dave_17
14 december 2008 23:03
bj farmore
Ik denk dat als je die andere GB er bij in wil zetten dat je dan toch wat instellingen in de bios moet aanpassen. Welke weet ik niet, dat is namelijk gepuzzel omdat ik ook niet zeker weet waar dat aan kan liggen.
Dat de multiplier schommelt is dus Cool 'n Quit. Hij haalt de multiplier nabeneden met laag processorverbruik en zorgt zo voor minder warmte en stroomverbruik. En daarmee dus ook de Core Speed. Zodra er meer van de processor gevraagd wordt gaat deze op volle toeren draaien. Dus daar hoef jij je niet meer druk over te maken. Aangezien hij bij GTA IV dus wel gewoon op volle toeren draait.
15 december 2008 15:42
dave_17
Ik wou nu toch proberen om hem een beetje over te clocken, ik zal de komenden tijd gaan zoeken op forums, google, en probeer zo iets meer uit mn pc te halen dan wat er nu in zit, hoeft ook niet het maximale, maar net iets meer is prima.
Hebben jullie nog tips waar goeie forums zijn?
Of over wat ik het beste wel en niet zou moeten doen?