[LOCK] GTA IV: Slecht beeld
Topic gesloten
december 2008
-
blacksorcerer[quote=125206] Leuk dat je het topic niet wilde stelen, maar inmiddels gaat bijna 50% van het topic over jouw vraag en vervolgen daarop, dus nu weer terug on-topic.
Je kan een eigen topic erover aanmaken, al geef ik dat niet veel kans, aangezien je zelf ook benchmark grafiekjes bij Google kan opzoeken en dat afzetten tegen de prijs.
[mod]Off-topic berichten die hier op volgen worden verwijderd.[/mod]26 december 2008 12:45
juli 2010
-
stanislaHallo, ik heb net GTA IV gekocht voor de PC. Als ik het spel opstart krijg ik zeer slecht beeld, overal strepen en gaat het spel zeer traag.
Er wordt ook telkens gezegd dat ik nog niet aangemeld ben(?).
Ik heb http://www.canyourunit.com geprobeerd en krijg volgende uitslag voor de video card:
Video Card
Minimum: 256MB NVIDIA 7900+ / 256MB ATI X1900+
You Have: Intel(R) 4 Series Express Chipset Family
Upgrade Suggested: Unfortunately, your Video Card does not meet this requirement. Click here to see some recommendations.
Features: Minimum attributes of your Video Card
Required You Have
Video RAM 256 MB 1.3 GB
3D Yes Yes
Hardware T&L Yes Yes
Pixel Shader version 3.0 4.0
Vertex Shader version 3.0 4.0
Wat is nu exact het probleem? Kan iemand helpen? Ik dacht dat 1GB = 1000 MB en dat is dus al genoeg zou moeten hebben met 1.3 GB want dat zou dan 1300 MB moeten zijn en dus meer dan 256 MB.
23 juli 2010 19:24 -
pctweakerDat van 'dat ik nog niet aangemeld ben' is omdat je jezelf nog niet hebt aangemeld bij Games for Windows Live. Druk 1 keer op de Home knop en voila, je kan je aanmelden.
Ten tweede: Probeer de instellingen van GTA IV wat lager te zetten, is het dan verholpen?
24 juli 2010 15:27 -
stylocoHet gaat meer om het TYPE gpu dan om het aantal MB.
Als het al gaat om het aantal MB zijn er twee soorten:
-dedicated
-shared
In jou geval zou (als het gaat om het aantal MB nogmaals) je dan moeten kijken naar "dedicated".
Dedicated is wat de grafische kaart uitzichzelf naar voren brengt.
Shared is wat de grafische kaart uitzichzelf naar voren brengt + wat de RAM-sticks en windows naar voren brengen. (is dus altijd meer dan dedicated) Dus 1.3 shared zou ietsvan .768 of .512 dedicated zijn en dat is minder als 1 (dus te weinig).
Je grafische kaart is niet bedoeld voor gaming. Ik zie iets van een intel 4 chipset.
Je grafische kaart is bedoeld voor internet/word/films/foto's etc.
Voor gaming heb je een van de ATI of NVIDIA kaarten nodig. Uit ervaring kan ik zeggen dat het verstandig is (zeker gezien je nu gta4 blijkt te willen spelen) om een high end kaart te kopen. Over een jaar is deze namelijk niet zo high end meer.
Je kan natuurlijk ook tweedehands zo'n graka kopen, scheelt zeker. Zo heb ik de 8800 ultra voor 85 euro gekocht een paar jaar geleden terwijl hij in het begin iets van 850 euro was.
Ben niet echt meer op de hoogte maar ATI was 'verder'dan NVIDIA (ati hd 5xxx series). Nu heeft NVIDIA ook al weer de 3xx en 4xx series.
Mijn ervaring is dat NVIDIA sterker is dan ATI maar dat ATI zeker niet zwak is.
[ je kan wel instellingen op laag zetten en op low spelen (misschien zelfs niet eens met die intel graka) maar dat is niet prettig. Leukste is om gewoon mooie grapics zonder lag te hebben ]29 juli 2010 09:16 -
erwin_w[color=red]Er wordt hier nu op twee manieren tegen de regels ingegaan t.w.
1. Topic-Bump (laatste bericht dateert van 26 december 2008)
2. Topic kaping.
Beide zijn dus niet toegestaan, lees de regels even hierop na.
Dit topic wordt dus gesloten.[/color]
[mod]Topic Lock[/mod]29 juli 2010 17:43