[LOCK] GTA IV: Slecht beeld
Topic gesloten
december 2008
-
nickkHallo,
Vandaag GTAIV geinstalleerd, ging allemaal perfect, in het begin moet je in een auto beginnen, dat heb ik overal beeld, maar dan rij in bijv. 500 meter en dan heb ik dit beeld: (onderaan)
Wat ik nog kan doen:
- Drivers update (maar dat hoeft niet voor het spelen)
- Wachten tot het spel klaar is met laden (begin van de personen afwachten)
[img]http://img155.imageshack.us/img155/9964/gtaivzw4.png[/img]
Edit: Wacht tot het laden klaar is07 december 2008 17:25 -
leviathanDit is een flink probleem op dit moment, ik heb er zelf ook last van. Op dit moment valt er nog niet veel aan te doen, al beweren sommige sites dat het probleem te verhelpen valt met de 180+ drivers van nvidia, maar voor mijzelf werkt dat niet. Het komt vooral voor bij x64 machines, maar ook x86 (32-bit) machines hebben er wel eens last van, vooral bij minder video memory.
RivaTuner compleet resetten kan in sommige gevallen ook wel eens helpen las ik. Het is dacht ik wel alleen bij Nvidia-kaarten.
Welke specs heeft de pc waarop je het speelt? Want de enige pc in je profiel komt niet echt over alsof ie de game zal draaien.
Ik denk dat er niet veel anders op zit dan te wachten op een patch.07 december 2008 17:37 -
jasonpoll(weet niet of dit mag:P)
ik neem aan dat dit over je "second pc" gaat. Ik weet niet of gta 4 erop kan, misschien moet je ff een scan eroverheen gooien.
dat kan op bijv [url]http://www.canyourunit.com[/url].
scroll naar GTA IV en wachten. Dan staat er of hij geschikt is, en als hij geschikt is als aanbevolen(alles op high enzo, maar dat begrijp je wel;))
Edit: ik moet echt vaker [F5]'en(A)07 december 2008 17:38 -
masterwillemsEn ik dacht dat ik het erg had na drie kwartier lopen kl***en met de installatie (via steam notabene) maar nu kan ik het spelen (al valt hij om de zoveel tijd wel uit :S.
Denk dat je moet wachten op de patch want meer kan er niet echt gebeuren.07 december 2008 17:39 -
nickkHet gaat niet over de 'second pc' . Eerst dacht ow, dit overkomt mij weer :), volgens mij is er wel een patch in omloop, maar dat beeld is heel erg klote, om het zomaar te zeggen.
Specs:
CPUAMD Athlon(tm) 64 Processor 3500+ (kan net)
Cpu Speed 2.21 GHz (kan net)
Ram: 2GB
Video: 256MB ATI X1900+
VideoCard: Driver version number is: 6.14.10.6599
Sound: Realtek AC97 Audio
Sound Card Driver Version: Your driver version number is: 5.10
Free GB: 32.9 GB07 december 2008 17:43 -
leviathan3 kwartier maar? Mijn installatie duurde 2 uur, en is nog een keer gecrashed ook
Het zit vooral rondom het installeren/registreren van de game, goed fout met die DRM. De 1e dag was ook gelijk al de hele RGSC down, en de manier waarop gebruikers worden ingelicht van wat er precies fout gaat is tergend slecht. Zelf heb ik nog een half uur moeten zoeken op fora waarom mijn game niet wilde installeren, omdat de installer simpelweg niet eventjes aan kon geven waar ik naar moest kijken.
Verder krijg ik bij het opstarten een 'missing dll'-error, maar na 5x op ok klikken wil ie dan toch opstarten, ik heb de dll ook gewoon...
Verder zie ik ook nog: Uitgebreid voor: 64-bits op de doos staan, maar daar heb ik nog niets van gemerkt (ze bedoelen toch een soort van patch net als bij bijvoorbeeld far cry?)
Ja, op dit moment is dat hele idee van een mooie overzetting ontiegelijk in de soep gelopen, en ik denk dat we dus met zn allen op de patch zullen moeten wachten.07 december 2008 17:51 -
nickkEerst een heel onnozel scherm van de installatie, niks van gesnapt, daarna uur zitten klooien om die installatie aan de gang te krijgen. Wat ook wel weer 3 kwartier duurde.
Dan eindelijk opstarten en krijg je dit ...
Wel meer dan anderhalf uur bezig zijn ..
Wachten voor de patch ...07 december 2008 17:57 -
jasonpolltegen de tijd dat de patch er is, is hij al in prijs verlaagd, dus eerst eventjes spare, kope(want dan is hij toch nog maar 40 euro;)), patch downloade, en spelen:D07 december 2008 18:01
-
msuper[quote=124259]
hij is nu al 45,- wat maakt die 5,- uit?07 december 2008 18:13 -
jasonpolldas wel weer een week zakgeld hoor:O
opzich maakt het niet uit, maar als je een maandje wacht, is hij vaak net zo populair dan als hij net is uitgebracht, is hij vaak nog beter, want de fouten zijn er dan uitgehaald.07 december 2008 19:19 -
masterwillems[quote]3 kwartier maar? Mijn installatie duurde 2 uur,[/quote]
Ik had hem via Steam gekocht en dan is het normaal gesproken dat je hem gelijk kan spelen als je klaar bent met downloaden, nu moest ik eerst "games for windows live" installeren wat niet goed ging en moest ik een andere versie downloaden vanaf de microsoft site.
Daarna wou ik GTA opstarten en toen kreeg ik de melding dat de "games for windows live" een oudere versie was en dat ik een update installer moest downloaden en installeren.07 december 2008 19:20 -
nickkHad ik eerst ook allemaal, Masterwillems, geklooi met de installatie. Nu maar wachten.07 december 2008 19:27
-
leviathanEigenlijk is Games For Windows Live nog hetgene wat bij mij voor de minste problemen zorgde (ookal had ik ook hier problemen mee). Het rare is dat ik overal lees dat dat niet met xp x64 compatible is, maar bij mij werkt het gewoon :S.
De laatste Nvidia B?tadrivers zijn waarschijnlijk een fix voor het textureprobleem, bij mij is het net opgelost hierdoor. Maar ik kan het nog steeds niet fatsoenlijk spelen, want ik liep meteen weer tegen de volgende bug aan. Dus zal ik het nog steeds op mn laptop moeten spelen.
Wel vreemd alleen dat de TS dit ook heeft met een ATI-kaart, terwijl de bug op dit moment vooral bij Nvidia-kaarten voorkomt.07 december 2008 19:42 -
nickkJa idd. Algemeen foutje Rockstar07 december 2008 19:50
-
vixstaHij loopt bij mij ook niet goed, die patch moet maar snel komen, die installatie duurde trouwens maar 20min bij mij.07 december 2008 21:32
-
bj farmoreNa een veelste lange install wou ik eindelijk spelen heb ik ook gigantische vage problemen met het spel. Als ik eerst even speel met alles op medium & 1680x1050 dan lijkt het nog redelijk te gaan(opteron 185@2.9/8800GT/2GB/2x 160GB RAID0). Maar ben ik eenmaal in het menu om grafische dingen aan te passen en soms wat anders dan gaat het ook gigantisch fout bij mij. Alles stotert en loopt niet meer vooruit.
Maar deze beta-drivers lijkt het wat beter te gaan(misschien biedt het voor sommigen de uitkomst). Maar nog lang niet goed genoeg, het menu gaat nog steeds gigantisch in de fout waarna het hele spel niet meer loopt. Ik hoop serieus dat die patch erg veel goed gaat maken. Want ik ben zo een beetje teleurgesteld in het spel. Het zal denk ik voor de meeste mensen gewoon de oplossing zijn: wachten op de patch07 december 2008 22:32 -
boogschuterik heb hetzelfde probleem en ik heb toch een goeie video kaart x1900
0van ati dus daar ligt het niet aan ik raad dan ook iedereen aan wie dit spel wilt aanschaffen ff wachten met kopen tot al de fouten er uit is gehaald,momenteel is dit een spel van lik me vesje
[mod]Let eens op de datum van de laatste post, dat was 7 december, we zijn alweer wat dagen verder.[/mod]25 december 2008 13:27 -
louwrensDit is toch 1 van die bugs in het spel?
Stond op Tweakers... En er is ook al een patch uit dacht ik.
Ik snap dan niet waarom iedereen dan begint te mekkeren over het beeld, terwijl er wereldwijd bekent is dat GTA4 probs heeft?
edit: Download patch (mirror: GamersHell)25 december 2008 13:30 -
masterwillems[quote]ik heb toch een goeie video kaart x19000 van ati[/quote]
Die videokaart begint al aardig out of date te worden, tis geen slechte kaart maar als Nvidia 8,9,200 serie kaarten en ATI 4000 kaarten er nog problemen mee hebben verwacht dan niet dat een 3 generatie oudere kaart er geen problemen mee heeft (al is het wel dat het gewoon een zwaar spel is.)
25 december 2008 14:50 -
gerbenkwakkelDat ligt gewoon aan je kaart, oude kaart, die niet echt veel meer kan met de nieuwe games, tijd voor een 4850 oid.;)25 december 2008 20:30
-
jaspervhik wil dit topic niet stelen maar ik heb ff een vraagje:
hoeveel kost een nieuwe goede videokaart van nvidia dan ongeveer? ik weet dat ik gta4 nu niet kan spelen met mijn nvidia 7200, maar ik heb geen zin om 400 ? 500 euro uit te geven aan een videokaart...25 december 2008 20:46 -
jasonpoll25 december 2008 20:51
-
zone[quote=125208]Ik heb ook een 8400 GS , echt niet speelbaar met die graka.25 december 2008 21:09
-
veldhuijzen[quote=125210]
Ik heb ook een 8400GS en gta gaat hier goed hoor niks mis mee25 december 2008 21:17 -
jaspervh[quote=125211] ok bedankt voor de info... enne nog een vraagje: is dat pci-e?25 december 2008 22:07
-
zone[quote=125214]Pci-e ;) Maar jouw pc gaat GTA IV nog altijd niet aan kunnen met deze viedokaart , bij veldhuizen zal het wel gaan omdat hij een QUAD CORE heeft , jij hebt geen quad core dus jij zal een veel sterkere videokaart nodig hebben .25 december 2008 22:37
-
gerbenkwakkelOMG:| Een 8400GS is een low-range kaart, en machtig traag en dat voor 90 euro!:| Die kaartjes koop je voor 20 euro bij Azerty ofzo, koop een 4850/4870 dat zijn de betere kaarten, 9-serie kaarten van nVidia ook wel maar kampen met hitte-probs en zijn te duur in plaats dan wat ze leveren kwa prestaties, dus neem een 4850/4870, en kun je een beetje overclocken neem dan een 4830 die zijn rond de 90/100 euro en dan ben je weer helemaal bij de tijd, en kun je van mij uitgaan dat jij met een redelijke CPU (denk aan: E8400/Q6600/Q9450) GTA IV lekker vlot spelen!25 december 2008 22:45
-
bj farmoreSerieus, koop geen 8400GS voor 90 euro. Dat is afzetterij, ik heb laatst nog een 8800GT gekocht voor dat geld. In mijn laptop zit ook zo'n 8400GS en dat is niet voldoende voor GTA IV, en als dat in combi is met je AMD 1800+ al helemaal niet. Dan zul je beide wel moeten aanpassen.26 december 2008 00:17
-
msuper[quote=125217]Ik heb een klein vraagje jij zegt dat je gta iv volt kan spelen met een redelijke cpu en dan noem je er een paar op maar met de E8200 kan het ook toch nog gewoon?26 december 2008 10:35
-
jaspervhDeze videokaart ben ik tegengekomen op alternate:
Is dit een redelijke videokaart? onthoud dat ik geen die-hard gamer ben, maar het zou wel leuk zijn als ik er gta4 op kan spelen.26 december 2008 12:01 -
blacksorcerer[quote=125206] Leuk dat je het topic niet wilde stelen, maar inmiddels gaat bijna 50% van het topic over jouw vraag en vervolgen daarop, dus nu weer terug on-topic.
Je kan een eigen topic erover aanmaken, al geef ik dat niet veel kans, aangezien je zelf ook benchmark grafiekjes bij Google kan opzoeken en dat afzetten tegen de prijs.
[mod]Off-topic berichten die hier op volgen worden verwijderd.[/mod]26 december 2008 12:45
juli 2010
-
stanislaHallo, ik heb net GTA IV gekocht voor de PC. Als ik het spel opstart krijg ik zeer slecht beeld, overal strepen en gaat het spel zeer traag.
Er wordt ook telkens gezegd dat ik nog niet aangemeld ben(?).
Ik heb http://www.canyourunit.com geprobeerd en krijg volgende uitslag voor de video card:
Video Card
Minimum: 256MB NVIDIA 7900+ / 256MB ATI X1900+
You Have: Intel(R) 4 Series Express Chipset Family
Upgrade Suggested: Unfortunately, your Video Card does not meet this requirement. Click here to see some recommendations.
Features: Minimum attributes of your Video Card
Required You Have
Video RAM 256 MB 1.3 GB
3D Yes Yes
Hardware T&L Yes Yes
Pixel Shader version 3.0 4.0
Vertex Shader version 3.0 4.0
Wat is nu exact het probleem? Kan iemand helpen? Ik dacht dat 1GB = 1000 MB en dat is dus al genoeg zou moeten hebben met 1.3 GB want dat zou dan 1300 MB moeten zijn en dus meer dan 256 MB.
23 juli 2010 19:24 -
pctweakerDat van 'dat ik nog niet aangemeld ben' is omdat je jezelf nog niet hebt aangemeld bij Games for Windows Live. Druk 1 keer op de Home knop en voila, je kan je aanmelden.
Ten tweede: Probeer de instellingen van GTA IV wat lager te zetten, is het dan verholpen?
24 juli 2010 15:27 -
stylocoHet gaat meer om het TYPE gpu dan om het aantal MB.
Als het al gaat om het aantal MB zijn er twee soorten:
-dedicated
-shared
In jou geval zou (als het gaat om het aantal MB nogmaals) je dan moeten kijken naar "dedicated".
Dedicated is wat de grafische kaart uitzichzelf naar voren brengt.
Shared is wat de grafische kaart uitzichzelf naar voren brengt + wat de RAM-sticks en windows naar voren brengen. (is dus altijd meer dan dedicated) Dus 1.3 shared zou ietsvan .768 of .512 dedicated zijn en dat is minder als 1 (dus te weinig).
Je grafische kaart is niet bedoeld voor gaming. Ik zie iets van een intel 4 chipset.
Je grafische kaart is bedoeld voor internet/word/films/foto's etc.
Voor gaming heb je een van de ATI of NVIDIA kaarten nodig. Uit ervaring kan ik zeggen dat het verstandig is (zeker gezien je nu gta4 blijkt te willen spelen) om een high end kaart te kopen. Over een jaar is deze namelijk niet zo high end meer.
Je kan natuurlijk ook tweedehands zo'n graka kopen, scheelt zeker. Zo heb ik de 8800 ultra voor 85 euro gekocht een paar jaar geleden terwijl hij in het begin iets van 850 euro was.
Ben niet echt meer op de hoogte maar ATI was 'verder'dan NVIDIA (ati hd 5xxx series). Nu heeft NVIDIA ook al weer de 3xx en 4xx series.
Mijn ervaring is dat NVIDIA sterker is dan ATI maar dat ATI zeker niet zwak is.
[ je kan wel instellingen op laag zetten en op low spelen (misschien zelfs niet eens met die intel graka) maar dat is niet prettig. Leukste is om gewoon mooie grapics zonder lag te hebben ]29 juli 2010 09:16 -
erwin_w[color=red]Er wordt hier nu op twee manieren tegen de regels ingegaan t.w.
1. Topic-Bump (laatste bericht dateert van 26 december 2008)
2. Topic kaping.
Beide zijn dus niet toegestaan, lees de regels even hierop na.
Dit topic wordt dus gesloten.[/color]
[mod]Topic Lock[/mod]29 juli 2010 17:43