Geen geluid bij avi
Topic gesloten
november 2008
-
mauricedejongHey,
Al een tijdje zit ik met het probleem dat het geluid bij avi-files het niet doet. Bij bijvoorbeeld .mkv files doet het geluid het wel gewoon, ook tevens bij avi-files met AC3 geluid. Als ik de avi-files in G-Spot open, dan staat er dat de codecs gewoon ge?nstalleerd zijn. Ik heb namelijk een K-Lite Mega Codec Pack op m'n pc staan. Ook heb ik de bestanden in VLC player laten afspelen, alleen zonder resultaat.
Hier is informatie van het geluid van de desbetreffende avi-bestanden:
Audio
Format : MPEG Audio
Format version : Version 1
Format profile : Layer 3
Codec ID : 55
Codec ID/Hint : MP3
Duration : 42mn 15s
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 122 Kbps
Minimum bit rate : 128 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Sampling rate : 48.0 KHz
Resolution : 16 bits
Stream size : 36.8 MiB (11%)
Alignment : Aligned on interleaves
Interleave, duration : 24 ms (0.58 video frame)
Writing library : LAME3.98a
Encoding settings : ABR
Wie kan mij helpen om van dit probleem af te komen?
27 november 2008 00:00 -
nickik zou het standaart pack van k lite nemen. Ik had daar ook problemen mee. Nu niet meer.
grtz nick
27 november 2008 07:24 -
mauricedejong@Nick
Ik heb alle codecs van mijn systeem verwijderd en ook alle codecs packs, daarna heb ik de K-Lite Codec Pack Standard er opgezet. Alleen nog steeds doet het geluid het niet in de avi-files.27 november 2008 07:33 -
masterwillemsHaal eens de K-Lite codec pack er vanaf en download en installeer CCCP in combinatie met Media Player Clasic (zit in de installatie.)
Gebruik het al jaren en kan ook al jaren alles afspelen.27 november 2008 08:37 -
revolutionvlc player blijft (naar mijn mening) het beste van t beste.. speelt letterlijk alles af!27 november 2008 15:11
-
mauricedejong@Masterwillems
Ik heb zonet de K-Lite Codec Pack van de computer verwijderd, pc opnieuw opgestart en vervolgens heb ik de CCCP erop gezet. Gelijk had ik een avi-file geopend in Media Player Classic maar weer zit er geen geluid bij en dat is echt bij alle avi's.
@Revolution
Jammer genoeg werkt VLC Player niet voor mij...27 november 2008 15:15 -
masterwillemsOpnieuw de geluidskaart drivers al geinstalleerd?27 november 2008 15:19
-
mauricedejong@Masterwillems
Ik heb zonet de geluidskaart driver (sigma tel C-major ) gede?nstalleerd en weer ge?nstalleerd. Gelijk even een avi-bestand geopend in de Media Player Classic en het geluid doet het weer!!
Harstikke bedankt voor je hulp!27 november 2008 23:29 -
masterwillemsDan kan hier een slotje op omdat het probleem is opgelost :).
[mod]Topic-Lock[/mod]28 november 2008 07:19