Hallo!
Voor school moeten wij dit jaar een boek verfilmen.
En ik heb mij vrijwillig opgegeven voor de montage.
Ik zie dat uiteraard zitten.
Vandaag hebben we de eerste opnames gedaan. Deze staan reeds gebrand op een DVD'tje.
Nu wil ik deze bestanden importeren op mijn pc en uiteraard monteren.
Ik dacht om movie maker te gebruiken maar blijkbaar kan die nie zo goed overweg met .VOB en dergelijke.
Daarom vraag ik aan jullie wat een goed bewerkingsprogramma is?
Voornamelijk knippen, plakken, overgangen en dergelijke.
Alvast bedankt!
[b]Toch nog even vermelden, "zoek eens op google..." uiteraard.
Maar ik had toch graag wat informatie gehad over mensen die wat kennen van videobewerking en die mij een goed programma aanraden.
Uiteraard heb ik al gezocht voor bewerkingsprogramma's maar ik geloof nie dat een producent van zijn product iets negatiefs zal zeggen over zijn product. Daarom vraag ik jullie mening.[/b]
14 november 2008 19:46
masterwillems
Probleem is, is dat de programma's niet gratis zullen zijn want die zijn er niet echt, je hebt Sony vegas studio wat wel veel word gebruikt en als je het onder de knie hebt kan je er ook veel mee, maarja niet gratis.
14 november 2008 19:59
nickk
Wat mooie programma's zijn daarvoor: (maar wel duur)
- Pinnacle 12
- Magic Video Deluxe 2007
14 november 2008 20:01
thobe
Adobe Premiere elements, wee talleen niet of het omgaat met VOB, maar anders is pinnacle inderdaad een prima keuze. Als je het legaal aanschaft, heb je in ieder geval wel waar voor je geld. Zker als j ehet vaker gaat gebruiken.
14 november 2008 20:49
mzq9300
in jou geval zou ik dat dvd'tje even rippen naar een avi bestand en dat dan bewerken met movie maker
[quote=123281]
Ik zat inderdaad aan iets gelijks te denken, je kan het eventueel wel rippen als VOB, maar als het eenmaal op je computer staat kun je het VOB bestand converteren naar bijvoorbeeld een avi of MPEG
15 november 2008 21:03
sparky
[quote=123289]
hmm. Klinkt ookwel interessant ja.
kzal wel even een converter zoeken. Programma's zoals hierboven vermeld zijn ook wel handig.
Maar misschien moet ik het toch nie zo ver zoeken
15 november 2008 23:18
leviathan
[quote=123282]PP vind ik zelf ook een hele fijne ja, daar zou je eventueel een proefversie van kunnen nemen voor 30 dagen. CS4 is nog geen proefversie van, maar CS3 werkt ook nog gewoon goed. De enige restrictie in de proefversie is dat sommige codecs (waarschijnlijk vanwege licenties) niet beschikbaar zijn, maar die kun je uiteraard later zelf nog extern toepassen.
15 november 2008 23:32
mzq9300
even een aanvulling op mi'n vorige bericht:
een handig programma om dvd's te rippen is handbrake.
dit programma is gatis en kan dvd's omzetten naar MP4, MKV, AVI, OGM.