-
roybrands
Hallo,
Ik ben verwezen naar dit forum omdat mijn probleem raar is en niet te verklaren. En misschien dat slimme computermensen zoals sommige van jullie mij kunnen helpen.
Ik had 5dagen terug veel trojanhorses op mijn computer door een uTorrent file, ik heb mijn computer geformateerd en inplaats van Norton de nieuwe McAfee erop gezet. Nu heb ik weinig programmas en ga ik niet meer alles downloaden wat voor ffetjes moet en ook zeker uTorrent niet meer gebruiken. Als ik het spel Call of Duty 2 Multiplayer ga spelen heb ik aantal laggs (haperingen) dat soms wel is en soms niet maar 70% van dat ik speel wel en dat is behoorlijk iritand en ook op het niveau dat ik het speel.
Nou zoek ik naar oplossingen om het probleem te verhelpen, zal het aan McAfee liggen (heb hem uitgezet om te proberen en het word nog erger) Virus?(Eigen ommogelijk en McAffee vind niets.) Voorderest geen idee, van process lijsten heb ik niet zoveel verstand en voorderest prik mij maar lek.
Ik heb dus haperingen (veel) bij het spel Call of Duty 2 Multiplayer die ik bijvoorbeeld bij World of Warcraft niet heb. Kan iemand mij helpen om dit probleem te verhelpen?
Vr.gr Roy
03 november 2008 19:16
-
arjan_sa
Ik herken dit een beetje,
Op 't moment dat je spel hapert, zie je dan ook dat je HDD lampje ff brandt totdat het spel stopt met haperen (waarna je HDD lampje dus weer stopt met branden)?.
[size=8][uselessforyou]Hetzelfde heb ik met Crysis[/uselessforyou][/size]
03 november 2008 19:44
-
roybrands
Dankjewel voor je reactie, wat beodel je prescies met het HDD lampje ?
03 november 2008 20:14
-
arjan_sa
er zitten op je PC lampjes (front).
De ene is groen en de ander oranje (normaal).
Op 't moment dat je harde schijf leest/schrijft knippert het lampje, de snelheid waarmee het knippert (1 xtje tot continu aan) verschilt per keer.
Kijk of dat lampje (mits je die hebt) knippert terwijl je game laggt. Kijk ook ff of je je HDD kan horen kraken.
03 november 2008 20:17
-
chaosdutch
hey als je een virus hebt laat dan hitmanpro 3 ff scannen die ziet alles ga naar www.hitmanpro.nl en download hem dan hij diet het 30dagen trail maar werkt super hielp mij ook een keer om mijn hele pc opteschonen
[mod]Aangezien hij zijn pc opnieuw heeft geinstalleerd en hij op dit moment geen Trojan horses oid meer heeft is deze post niet van toepassing![/mod]
03 november 2008 20:41
-
masterwillems
Roybrands, zou jij je hardware profiel zoveel mogelijk kunnen invullen? Dan weten we wat er in je computer zit want dat kan ook de oorzaak zijn.
Zijn de videokaart drivers goed ge?nstalleerd? Want zonder de drivers is de performance van het spel erg slecht.
En is de hapering constant? Dus dat het altijd slecht is? Of is het af en toe (om de 10 seconden of langer?)
Het zal in ieder geval niet aan Mc Afee liggen, want die kon alleen vervelend doen als het helemaal niet lukte om online te spelen.
03 november 2008 20:43
-
louwrens
Instellingen lager zetten?
03 november 2008 20:44
-
jasonpoll
Wat is je internet verbinden:S? hoog genoeg voor de COD2 server?
03 november 2008 21:02
-
masterwillems
[quote=122390]
De gemiddelde Nederlander heeft wel ADSL dus daar zal het probleem niet aan liggen.
Maar laten we even wachten tot Roybrands antwoord voordat we verder gaan gokken.
03 november 2008 21:04
-
leviathan
Ik denk ook dat Roybrands wel eens de videodrivers vergeten kan zijn. Dit kun je simpelweg testen door de single player te spelen en kijken of het dan ook is. Dan weten we iig meteen of het aan het netwerk ligt of niet.
04 november 2008 00:31
-
roybrands
[quote=122392]Ik denk dat dit het probleem is, voor alle duidelijkheid ik heb 2jaar lang COD2 gespeeld zonder problemen ;)
Ik heb mijn videokaart (8600 geforce) opnieuw moeten instaleren en heb directx9 gedaan wat amper lukte, vtune en de drivers stonden er ook bij weet niet of ik die ook erbij heb gedaan.
Dankje voor al jullie snelle en goede reacties. En ik zal kijken of dit mijn probleem oplost.
Over lampjes, ik zie 2lampjes en die zijn allebei harstikke groen.
Wij hebben internet van chello die via een router naar mij gaat, maar mijn ouders zitten nooit rare dingen op de computer te doen en sinds dat ik COD2 heb had ik ook die router dus weer geen aanleiding dat het opeens haperingen geeft.
Hardware post ik zodra de drivers van mijn videokaart zijn ge-installeerd.
Nogmaals bedankt!
Vr.gr Roy
04 november 2008 07:41
-
masterwillems
de driver van je videokaart kan je
HIER vinden, en kan je misschien ook gelijk antwoord geven op mijn vraag?
[quote]En is de hapering constant? Dus dat het altijd slecht is? Of is het af en toe (om de 10 seconden of langer?) [/quote]
Want dan weten we of het aan het internet ligt of aan de driver.
04 november 2008 08:39
-
roybrands
[quote=122417]
Het is soms 20seconden soms 10 soms 40 soms wel 2minuten en dan weer een poosje niet en dan weer aantal keren achter elkaar wel dus (40 lagg 10 normaal 20 lagg 5 normaal enzow) dus het wisseld de hele tijd, maar over het algemeen heb ik meer laggs dan dat ik zonder lagg speel.
Ik zal ff kijken, mijn hardware wat moet je allemaal weten, dingen die ik uit mijn hoofd weet:
Fujitsu siemens SCALEOP (3jaar oud ongeveer)
RAM geheugen 1.5GB (orgineel 512mb maar heb 1GB erbij gekocht)
Videokaart NVIDIA GEFORCE 8600GT (pas gekocht omdat ik hogere FPS wou en mooier beeldkwaliteit)
Totaal geheugen: CSCHIJF = 149GB waarvan 125GB nog over maar moet nog like 10GB erop zetten.
Edit: vertel wat je allemaal nog meer moet eten + waar ik het kan vinden. Muis/Headset/Toetsenbord enzow hoeft niet hea :P
04 november 2008 15:41
-
easyboarder
Inderdaad vul je hardware profiel ff in. Als je b.v. Vista draait moet hij DX9 emuleren, wat soms niet optimaal loopt. Verder klinkt het inderdaad erg veel als netwerk-lag.dus je hebt OF een slechte upload, of je gebruikt je netwerk TE intensief tijdens het gamen (downloaden b.v., wat ook upload verbruikt)
04 november 2008 15:44
-
roybrands
[quote=122439]
Ik heb wel een beetje verstand, en zoals ik al zei mijn computer is 3 jaar oud dus als ik VISTA heb is dat wel erg knap hea. En nee ik download niet tijdens het gamen -,-
04 november 2008 15:54
-
easyboarder
Wat internet betreft.. misschien kun je je router een keertje resetten ofzo? Zo ook je modem. Even een frisse start maken.
Btw:
Je zou Vista best kunnen draaien met zulke specs! Dus zo knap vind ik het niet als het kan :p
04 november 2008 16:13
-
louwrens
Speel je op DirectX 9 of 7?
04 november 2008 18:29
-
roybrands
Router en Modem verfreshed het heeft wel geholpen als ik niet lagg doe ik dat ook echt niet normaal ging het zeg maar
__________._______._______. en nu
__________________________ maar nogsteeds na een minuut niet laggen .:;;_;;.,___; in zon ritme zeg maar.
@ Louwrens: dx7
04 november 2008 20:02
-
louwrens
wat voor monitor en cpu heb heb je btw?
04 november 2008 20:50
-
masterwillems
[quote=122466]
Monitor heeft hier weinig mee te maken (althans als je ghosting bedoelt)
Roybrands, zoals het klinkt heb je last van netwerk wat niet helemaal 100% is.
Speel je op een draadloos netwerk of bedraad? En weet je of je ADSL 2 hebt of ADSL? (ADSL 2 is nog niet echt stabiel en er zijn meer mensen met zulke problemen die ADSL 2 hebben.
04 november 2008 21:01
-
roybrands
[quote=122468]
Router en nee niet draadloos
CHELLO is onze provider ;)
Maar ik snap niet als het aan internet ligt want hij heeft het zoo lang gewoon goed gedaan.
04 november 2008 21:14
-
masterwillems
Heb je de netwerk kaart drivers goed ge?nstalleerd? Als je een aparte PCI kaart hebt moet je ff kijken welk merk en model je hebt, en als hij op je moederbord zit (wat het wel zal zijn) moet je ff kijken welk type dat is en de driver van je moederbord downloaden.
04 november 2008 21:24
-
louwrens
[quote=122468]
Ik bedoel de grootte :P gamen op 17" is ligt vergeleken met een 22/24".
Ik weet zn cpu ook niet dus kunnen we niet echt oordelen waaraan het ligt...
04 november 2008 21:53
-
masterwillems
Ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat het geen 22" is maar een 17" oid, CPU maakt bij de doom 3 engine niet al te veel uit omdat er weinig physics in zitten en die engine veel vraagt van de graka en niet de CPU.
04 november 2008 22:01
-
gjvd
Bevind je je misschien achter een switch? Zitten er meerdere kabels in deze switch geprikt die voor een 'loop' zorgen?
Verder...heb je McAfee versie 8.7? De laatst nieuwe is dat dacht ik, daar is namelijk een patch voor omdat de huidige 8.7 versie niet compatibel is met Vista, zeker niet met x64 systemen.
05 november 2008 00:16
-
masterwillems
Controleer nog eens je netwerk/moederbord drivers, en waar ik me nu ook aan zit te denken (kan een beetje ver gezocht zijn maar gooi het er maar in.)
Is jou computer, modem, en router goed geaard? Als dat niet zo is dan kan dat ook nog wel eens voor fluctuaties zorgen.
05 november 2008 07:29
-
leviathan
Ik denk dat we het probleem wat meer richting CoD2 zelf moeten gaan zoeken. Probeer daarom eens [code]/cl_drawlagometer 1[/code] in de console (die je opent met ~ ). Daaraan kun je zeer veel zien.
Als je daar nu dus een paar screenshots van wilt plaatsen hier, op de momenten dat je flinke lag hebt en ook als je bijvoorbeeld even geen lag hebt.
05 november 2008 11:44
-
roybrands
[quote=122499]
Ik ben zelf config maker en die staat ook aan, als lagometer niet aanstaat kan ik ook nie tzien hoe mijn lagg balkje gaat. Hij is wat minder geworden door de modem en de router te regreshen maar toch vaak nog haperingen dan gaat dat hele blauwe lijntje tekeer en dat groene bouwt op tot de hoogte van 1/3de van het laggbalkje en wisselt met hetzelfde patroon.
Beeldscherm = 15inch, ik had een 22 (2jaar terug) maar daar moet je als ene gek met je muis tekeer dus ging ik terug naar mijn oude beeldscherm, die 22 kan ik nie tmeer gebruiken die staat op mn zus dr kamer ;)
05 november 2008 12:13
-
leviathan
Hoeveel FPS heb je in CoD2? Als het puur en alleen om de groene balk gaat, dan heb je iig geen renderfouten en is het dus puur het verzenden van correcte pakketten. cl_maxpackets verhogen zou de uitkomst kunnen bieden. Als je echter t? hoge framerates hebt, moet je ook zeer veel syncen, wat ook voor lag kan zorgen. Het is daarom ook aangeraden om de FPS op 85 te cappen.
05 november 2008 15:25
-
roybrands
Mijn fps is 140-220 het schommelt heb /com_maxfps 250, /cl_maxpackets 100 en /cvar_rate 25000 dit zijn de clanbase requirements en maxpackets tussen 60-100 en 100 is dus het beste, als ik fps lager doe lagg ik nog meer bij 85 dan gaat die eigenlijk onder mijn videokaarts niveau en loopt het trager.
Haal ik eigenlijk met hogere inch beeld een hogere fps?
05 november 2008 21:18
-
masterwillems
[quote]Haal ik eigenlijk met hogere inch beeld een hogere fps?[/quote]
Nee. hoe hoger de inch, hoe hoger de resolutie en hoe zwaarder het word voor je computer (dus minder fps.)
Als ik jou was, zou ik hem op een groter beeldscherm spelen aangezien je nu een fps hebt van 140-220, hierdoor is het beeld scherper (hogere resolutie betekent scherpere beelden wat weer betekent dat je beter dingen van elkaar kan onderscheiden, oftewel dan zie je de tegenstander sneller.)
05 november 2008 21:43
-
leviathan
Aangezien de quake-engine elke snapshot als pakket met de server uitwisselt, heb je bij zulke hoge framerates ook ongelofelijk veel meer dataverkeer. Dat je 85 FPS onder jouw niveau vind, is een probleem aan jouw kant, want z? is de game wel bedoeld om gespeeld te worden. 125 zou ook nog een mogelijkheid zijn als je echt allergisch bent voor alles daaronder, maar hogere framerates zullen je game echt niet bevorderen.
Het is wellicht waar dat je game langzamer loopt bij lagere framerates aangezien de engine zo in mekaar zit, maar bij 85FPS wordt je echt niet benadeeld.
Dat het op clanbase zo staat wil ook niet meteen zeggen dat dat het juiste is. Dat is namelijk hetgene zoals de developer het bedoeld heeft. Clanbase heeft compleet niets met de game engine te maken.
Standaard staan maxpackets op 30 per seconde. En meer is niet altijd beter. Als jij ze altijd al op 100 hebt laten staan kan het best zo zijn dat je netwerkverkeer het gewoon niet aankan.
Kijk eens of je game er speelbaarder van wordt om deze naar 60 te verlagen. En probeer met deze waardes te spelen.
Maxpackets en FPS zijn afhankelijk van elkaar. Elke 2 frames wordt er 1 pakketje verstuurd.
05 november 2008 21:51
-
roybrands
[quote=122576]
Als je cb speelt word je gekickt als je de maxpackets niet tussen de 60-100 heb. En ook fps en maxpackets zijn altijd goed gegaan, Ik zal proberen iets aan te passen maar denk niet dat dit het is.
Het ligt aan mijn internet, met spelpunt en een oud spel wat ik allang niet meer speel Runescape heb ik ook last van haperingen terwijl ik die nooit had met deze spellen. Als je suggesties heb leg ook uit hoe en waar ik het moet doen, met internet heb ik nietzoveel verstand dat regelt me vader meestal ;)
07 november 2008 08:01