-
nickk
Net even gekeken op een torrentsite en tot mijn schrik springt hij er wel erg bovenuit. Zal dan toch straks - haast - iedereen overstapen naar Windows 7 omdat de beta versie al zo in trek is.
De toekomst zal het leren
03 november 2008 16:07
-
masterwillems
Nee ze zijn gewoon benieuwd en de hackers halen er een voordeel uit omdat ze nu al een kijkje kunnen nemen in de broncode :P
03 november 2008 16:13
-
ikkus
Het schijnt een erg stabiele versie te zijn, en ook nog eens erg snel.
ik zit er over te twijfelen om het op mijn laptop te zetten...die XP installatie word ook weer wat traag enzo... (natuurlijk wel voor beta gebruik:P En om op te scheppen tegen mijn klasgenoten).
Ook kan je hem legaal activeren met je oude RC1 key van vista, mooi dat ik daar vroeger aan mee heb gedaan
Zouden Vista drivers op Windows 7 werken?
03 november 2008 16:16
-
masterwillems
[quote]Zouden Vista drivers op Windows 7 werken?[/quote]
Ik zou zeggen, probeer het en meld het ons, jij zit eerder in een positie die het kan doen dan ik of iemand anders die geen beta heeft ;)
03 november 2008 16:29
-
ikkus
Ik moet Windows 7 eerst nog binnen hebben:P Ik ga het iig wel proberen...
Nu nog op de Toshiba site die drivers zien te vinden, de site van IBM/Lenovo is ookal zo onoverzichtelijk geworden:S Even je drivers downloaden zit er niet meer in tegenwoordig :P
EDIT: Internet is uitgevallen, dus ik kan even geen Windows 7 downloaden... noch drivers.
03 november 2008 16:36
-
nickk
[quote=122332]Ik denk het wel, want als je gaat installeren moet je eerst kijken of je pc geschikt is voor Windows 7, je gaat dan naar de Upgrade Advisor van Vista
*Weet niet meer hoe je het precies noemt
Bedankt Ikkus
03 november 2008 17:10
-
igi
Ik zit er ook aan te denken om de betaversie van windows 7 te proberen.
Maar, is het mogelijk om deze naast vista te installeren? En, zou het enkele schade kunnen veroorzaken?
03 november 2008 17:16
-
nickk
[quote=122339]Op een andere partie niet, de code die je moet invoeren is hetzelfde als de beta van Vista
03 november 2008 17:17
-
ikkus
@Wesleysnijder Upgrade advisor ;)
Je kan idd gewoon op ene andere partitie installeren, maar zelfs als die je dat niet, schade veroorzaken gebeurd niet, als het niet werkt formatteer je gewoon ;)
03 november 2008 17:19
-
bytewolf
[quote=122339]Het is een B?ta: ik neem aan dat de mogelijkheid er is het over Vista te installeren en later ook weer te downgraden. Of een ander systeem waarbij je ook weer terug kunt.
En ja, het zou zeker schade kunnen veroorzaken. Aan je persoonlijke bestanden iniedergeval (crashes, bugs): daarvoor is het een B?ta natuurlijk. Schade aan Hardware lijkt me echter onwaarschijnlijk.
Je moet het niet proberen omdat je een snellere of betere Windows wil of om het 'even' uit te proberen. Als je ?cht heel erg ge?nteresseerd bent en bereid bent eerst je computer te backuppen en vervolgens Windows 7 te installeren, met alle gevolgen van dien, dan zou je het kunnen doen. Anders raad ik het je af.
Edit: De 2 bovenstaande berichten had ik niet gezien. Als je het op een aparte partitie installeert is het vrij veilig, en kun je het idd naast Vista installeren. Maar ook dat kost tijd om te doen, en er kan altijd toch nog iets fout gaan... Dus het bovenstaande blijft gelden ;)
03 november 2008 17:21
-
leviathan
[quote=122339]Je zou deze probleemloos op een Virtual Machine kunnen installeren, en dan kan er niets misgaan met je pc.
Virtualbox is een goede gratis VM.
03 november 2008 17:22
-
bytewolf
[quote=122344] Wat zijn er toch geniale mensen op dit forum ;)
Ik ga het meteen uitproberen ^^
03 november 2008 17:26
-
ikkus
Voor wie graag wat screenshots wil: [url]http://windows7news.com/2008/09/20/windows-7-m3-screenshots-galore/[/url]
En om de nieuwe taskbar te krijgen (die van PDC): [url]http://windows7news.com/2008/11/03/enable-new-windows-7-taskbar-in-windows-7-m3-build-6801/[/url]
03 november 2008 17:29
-
nickk
Moet je pc voldoen aan de eisen van Windows Vista als je Windows 7 op Virtualbox wil draaien? Kan je ook Innotek VirtualBox 1.3.8 er voor gebruiken?
03 november 2008 17:31
-
bytewolf
[quote=122347]Je pc moet wel m??r systeemeisen hebben dan voor alleen Vista natuurlijk ;) Het zal niet Vista + 7 Systeemeisen zijn (Een gedeelte wordt waarschijnlijk weggepaged), maar wel meer dan all??n Vista. (Als je het op Vista draait natuurlijk)
En in principe maakt het programma waarmee niet zo veel uit. Je moet alleen wel zeker weten dat het compitabel is met Windows Vista; dan is het dat namelijk ook wel met 7...
03 november 2008 17:39
-
vixsta
Ik heb hem draaiende op een virtuele pc, en ik zal even zeggen dat hij wat mij wel erg vaak vast loopt....
vond ik eigenlijk wel jammer:(
03 november 2008 19:24
-
nickk
[quote=122356]Ik wou je een mail sturen maar je postvak is vol,
Hoe krijg je hem op je virtuele?, dat wou ik vragen, want bij mij lukt het niet,
03 november 2008 19:29
-
bytewolf
[quote=122356]Tuurlijk: met een virtuele PC run je 2 besturingssystemen dus dat is behoorlijk zwaar... Ik raad je aan, als je niet zo'n heel snelle computer hebt, Windows 7 gewoon op een partitie te installeren. Ik heb een PC met quad-core en 4Gig RAM, die kan 1x vista als host en 5 keer windows XP als guest tegelijk vloeiend draaien ;)
Ben dus nu ook bezig windows 7 hiervoor in te stellen. :P maar op een gemiddelde computer (niet-gamers computer zeg maar) zal dat dus niet lukken ;)
Je kunt ook je instellingen nog even controleren (je moet de guest wel genoeg resources geven... )
03 november 2008 20:25
-
louwrens
kewl ook ff proberen @ Virtual PC. toch 4GB ram :P
03 november 2008 20:45
-
vixsta
Ik heb ook een een quadcore pc met gamerskaart erin(niet dat je daar op een VPC wat aan hebt;)
maar ik heb het meer over het fijt dat er staat Reageert niet (weet niet hoe dat engels gezegd wordt) dat is best irritant...
PS ze zeiden dat W7 lichter zou worden ik draaide hem met 2GB ram, en vista dee het toch een stukje sneller...
03 november 2008 20:48
-
bytewolf
[quote=122384]Wat voor programma gebruik je ervoor?
03 november 2008 21:08
-
ikkus
Dat zegt hij: VPC. Virtual Personal Computer.
Vitual PC is een programma van microsoft.
03 november 2008 21:09
-
bytewolf
[quote=122395]Whoops :P domme opmerking.
Welnu: Ik gebruikte dit eerst ook... Daar liep op mijn computer zelfs windows XP nog op vast ;)
Ik gebruik nu VirtualBox, een programma dat eerder in deze topic volgens mij al genoemd is. Dit werkt egt vele malen sneller
03 november 2008 21:27
-
ikkus
Het duurt wel even voordat ik kan gaan testen.
Internet is vannacht w??r uitgvallen, i kheb nu op 35%.
Gelukkig heb ik er nog school tussen zitten.
04 november 2008 08:15
-
unknown
hij is bij mij net een kwartiertje klaar met downloaden, ben nu bezig met een install op vmware. Daarna ga ik heb uittesten op mijn pc boven(dubbel zo snel) door heb gewoon op een partitie te installeren.
04 november 2008 12:49
-
druipsnuit
Aangezien windows 7 gebaseerd is op vista (zelfs vista2 word genoemd) kunnen ze zich bij MS voorbereiden op een tweede flop
04 november 2008 12:58
-
masterwillems
[quote=122426]
Dat is natuurlijk wel heel scheef om dat nu al te zeggen.
De b?ta is nouwelijks uit en je durft al met zo'n uitspraak te komen.:S
04 november 2008 13:04
-
erwin_w
Lees eens het bericht wat ik eerder geplaatst had in
dit topic.
[quote]Weet je wat ik altijd zo jammer vind, als men een Beta-versie uitbrengt die door diverse personen getest mag gaan worden en de uitvoer van Betas juist is om gebreken te ontdekken en dan daarmee opgelost kan gaan worden er altijd mensen zijn die het meteen maar afkeuren of commentaar afgeven op dergelijke dingen.
Men noemt het niet voor niets een Beta en het zal allemaal echt niet binnen een week opgelost zijn, gebreken blijf je altijd houden maar al dat commentaar wat er meteen uitkomt.
Laat men nu eerst eens al die fouten constateren en opmerkingen geven op de looks van Windows7, als de originele versie van Windows7 uit is kan er altijd nog genoeg geschreven worden over de voor- en nadelen van Windows7.[/quote]
04 november 2008 13:37
-
ikkus
Ik ga het vanavond allemaal uitproberen, en ik zal hier dan ook posten hoe ik de b?ta van 7 ervaar.
Aan wat ik nu gezien heb is het idd nog net Vista, maar Longhorn leek toch ook nog heel erg veel op XP? Dus dat is helemaal niet raar!
04 november 2008 15:21
-
druipsnuit
@ masterwillems & Erwin_w
Wat ik hoofdzakelijk bedoel is, dat de basis van vista helemaal *** is. Ze gebruiken teveel lagen en veel te zware processen om alles te laten draaien. Verder gaan ze Mac heel erg kopieeren, ik heb er geen woorden meer voor........
(zullen we maar overgaan naar tweaklinux.nl? :P )
04 november 2008 15:32
-
knarf
Ik ben hem nu ook aan het downloaden, ja ook via torrent :P. Ik zal morgen ook wel even posten hoe ik hem ervaar.
04 november 2008 16:19
-
unltd
Jammer dat je geen aero kunt gebruiken (wat wel kan als je Vista draait als host, dan met extern bureaublad connect met de interne ip van je guest OS ).
Verder ziet het er wel als Vista uit, kleine aanpassingen aan Explorer, dat van die integrated Sidebar vind ik ook wel mooi, niet meer dat dikke schaduw.
Verder niks interessants :/
04 november 2008 17:28
-
ikkus
Ik post dit nu vanaf Windows Seven:P
Ik heb het ge?nstalleerd, met een RC1 code van Vista en per telefoon geactiveerd. Microsoft accepteerde de code gewoon, en nu is Windows 7 legitiem.
Windows Seven is sneller dan Vista en tot nu toe heel erg stabiel.
Opvallend is; toen ik Vista instaleerde moest ik heel erg veel drivers installeren (videokaart, geluidskaart, webcam, SD kaart slot, etc.). Windows 7 herkent alles uit zichzelf, zelfs mijn Atheros wifi kaart.
Paint en wordpad zien er nu uit als Office 2007, en de meeste software is compatible denk ik. Ik moet alleen even een virusscanner zoeken.
Wel is het belangrijk dat als je de SuperBar patch gebruikt, dat je geen gebruikersnaam met een spatie er in hebt, anders beschadig je explorer.exe. Hierdoor heb ik al een keer moeten herinstalleren.
04 november 2008 18:12
-
louwrens
[quote=122451]
Dat heet Ribbon Ikkus, Ribbon
*wacht op MS link in mail*
04 november 2008 18:26
-
ikkus
Ik weet dat Louwrens, dat het Ribbon heet, Louwrens.
Je bedoelt PM?
Het is bewoon een to**ent hoor.
De code had ik nog. (en die krijgt niemand)
04 november 2008 18:32
-
louwrens
[quote=122456]
hehe (A)
nee, mail van Microsoft... heb mee aangemeld voor de beta ^^
beta code van Vista heb ik ook wel (ergens in me mail) en heb een legale op doosje staan :P
04 november 2008 18:34
-
ikkus
Ik kan met trots melden dat Kaspersky Internet Security 100% compatible is met Windows 7 M3 (pre-beta) build 6801
Ook andere versies zullen wel werken (anti virus, etc.).
Verder is het nog steeds allemaal erg stabiel. Kortom, ik laat Windows 7 er nog wel een tijdje op staan :P
04 november 2008 21:28
-
nickk
+punt driver vindt beta van Windows 7
+punt automatisch wisselen van achtergrond na x minuten(uren)
+punt Safeguard
Niet iedereen vindt dit natuurlijk pluspunten, maar Microsoft wil wel verbeteren.
Gaat er goed uit zien
04 november 2008 21:32