Ik had eerst wel vertrouwen in Windows 7 maar dat zakt nu behoorlijk:(
ik weet dat er nog heel veel kan veranderen maar toch, ze hadden de beta beter later kunnen uitbrengen...
02 november 2008 20:02
erwin_w
Weet je wat ik altijd zo jammer vind, als men een Beta-versie uitbrengt die door diverse personen getest mag gaan worden en de uitvoer van Betas juist is om gebreken te ontdekken en dan daarmee opgelost kan gaan worden er altijd mensen zijn die het meteen maar afkeuren of commentaar afgeven op dergelijke dingen.
Men noemt het niet voor niets een Beta en het zal allemaal echt niet binnen een week opgelost zijn, gebreken blijf je altijd houden maar al dat commentaar wat er meteen uitkomt.
Laat men nu eerst eens al die fouten constateren en opmerkingen geven op de looks van Windows7, als de originele versie van Windows7 uit is kan er altijd nog genoeg geschreven worden over de voor- en nadelen van Windows7.
02 november 2008 20:31
thobe
Inderdaad Erwin. Waarschijnlijk was dit een Apple fan die MS weer eens belachelijk en zwart wil maken. Heb een artikel van hem gevonden waarin hij een onderzoek aan het licht brengt waarin wordt beweerd dat mac gebruikers liberaler zouden zijn. Grootste onzin. Ik heb er vertrouwen in dat Windows 7 een goede release wordt. En dat het optijd verschijnt heb ik ook vertrouwen in. Microsoft heeft nu pijnlijk gezien wat het resultaat is van jaren lang ontwikkelen aan Vista. Ze zullen nu dus wel er voor zorgen dat ze op tijd windows afkrijgen.
Op dit moment vind ik dat Vista ook behoorlijk fijn werkt (beter dan voorheen) HP heeft onlangs voor mijn laptop serie updates uitgebracht die Vista in mijn geval echt aanzienlijk sneller heeft gemaakt en zeg zelf: in het begin liep XP ook niet echt fantastisch. er waren genoeg problemen met oudere hardware en games.
02 november 2008 21:27
jaspervh
Dit vind ik dus echt onzin. hij is nog niet eens uit en men begint al te klagen hoe slecht windows 7 is. dit vind ik echt nergens op slaan.
02 november 2008 21:54
pciweb
[quote=122269]
Je hebt gelijk, Windows XP is pas goed geworden na de 2de service packet. Misschien wordt vista ook beter na de 2de. Deze zal binnenkort verschijnen dus we moeten nog even wachten.
[offtopic]toch heb ik beslis voor deze zomer een macbook te kopen, maar misschien als windows 7 uit is koop ik die ook voor op mijn vaste. Maar een macbook dit sta al vast voor te kopen. Dit is vooral omdat ik met grafische programma's werkt en apple is daar beter in[/offtopic]
02 november 2008 22:18
easyboarder
Achja, mensen moeten elkaar bezig houden zullen we maar zeggen. Ik geef dus Erwin gelijk. Er zal vast nog genoeg te bekrietiseren vallen als Windows 7 uit is ;) Microsoft kennende.
Maar geef ze als eerste ff de kans om het goed te doen
03 november 2008 09:33
igi
Werken programma's zoals adobe photoshop enzo gewoon op Windows 7 (in de beta versie)? Is daar iets over bekend?
03 november 2008 09:55
easyboarder
Als men egt dat Windows 7 onder de motorkap precies hetzelfde is als Vista kun je er denk ik vanuit gaan dat het werkt. Hoezo eigenlijk?
03 november 2008 11:28
wesley123
Als de kernel hetzelfde blijft dan kun je vrijwel zeker uitgaan van een flop. De kernel is enorm veroudert en neemt te veel geheugen in beslag. Als ik dat zo lees met die nieuwe functies gaat het waarschijnlijk 1gb worden dat 7 nodig heeft. Als windows 7 dan zoveel op mac gaat lijken kun je beter naar mac overstappen, die draaien ten minste beter. en eisen veel minder
03 november 2008 15:21
easyboarder
Zei Microsoft in het begin nie dat ze zo trots waren op hun nieuwe kernel voor Windows 7?? Dat deze maar 25MB in zou nemen tegenover Vista's 4GB?? ik denk dat met 'verouderd' bedoeld wordt dat de beveiliging knudde is, juist door die nieuwe kernel
03 november 2008 15:39
bytewolf
Dat was de MinWin kernel geloof ik. Ze hebben ook nog gemeld dat deze niet in Windows 7 gebruikt zou worden...
Maar wat ze w?l hebben gezegd is dat het lichter zou zijn dan Vista ( "Het is Vista, maar dan sneller en beter" )...
Ik ben benieuwd of dat ?cht zo is...
@Wesley123
Je kunt een Kernel ook opschonen, dan kun je zeggen dat de kernel bijna hetzelfde is, maar toch lichter. Nu heeft Microsoft dat de laatste 10 jaar niet meer met Windows gedaan, maar wie weet doen ze dat nu wel
Ow en nog even @Easyboarder:
Ik mag niet hopen dat er ooit een kernel van 4 Gig komt voor een 32-bit systeem :P Dat zou nogal moeilijk gaan omdat die helemaal geen 4 Gig RAM hebben...
Ik denk eerder dan de Vista Kernel ongeveer 1 Gig is (met alles op de beste instellingen)...
03 november 2008 16:09
easyboarder
@Bytewolf
Dit vond ik over het onderwerp:
"More than 200 programmers are working concurrently on slimming down the Windows kernel for Windows 7, the next version of the operating system. Called 'MinWin', it consists of just 100 files and weights in at 25 MB compared to Vista's 5,000 files and 4 GB core."
"This is an internal only (thing)," Traut said in the video. "You won't see us productizing this, but you can imagine this being used as the basis for products in the future.
He did hint at some of the possibilities.
"We're definitely going to be using this internally to build all of the products that are based on Windows," he said. "We build a lot of products based on this kernel.""
03 november 2008 16:20
bytewolf
Wowbeter dan...
Maar de kernel in Windows 7 B?ta is iig nog niet MinWin... dat kan niet anders. (Dat zouden we al wel gehoord hebben van verbaasde B?ta-testers :P ) Windows 7 b?ta heeft dus de MinWin kernel al? Heeft iemand de b?ta en kan diegene dit bevestigen?
Wat betreft de Vista Kernel: een kernel moet in zijn geheel in het RAM staan, of in de pagefile (virtual RAM). Ik heb met tuneup utilities uitgezet dat Windows ge-paged kan worden; dus alles staat bij mij in de RAM. En dat is ongeveer 1200 Mb (Met een paar andere programma's geopend)
Misschien is de Kernel met alle systeemonderdelen (GUI, Explorer, Logon Screen, Bootloader, OSLoader, Standaard Drivers, etc..) 4 Gig. Dat zou best kunnen... (Dat is dus nog steeds zonder alle programma's die niet echt in het besturingssysteem zitten, zoals bijv. spraakherkenning)
Edit:
[quote]But MinWin itself was interesting as well: According to Traut, MinWin was part of an effort to make Windows smaller by isolating the central binaries of the operating system into a bootable, usable core that, today, occupies just 25 MB of disk space. That's pretty impressive when you consider that the Windows Vista install image is over 4 GB in size, while the Windows Server 2008 Server Core image is about 1.25 GB.[/quote]
Nou... ik kom toch in de buurt :P
03 november 2008 16:41
easyboarder
De MinWin is inderdaad zonder GUI en stuff, dus puur de kern. maar 4GB vind ik dan nog vrij groot. Ik denk Niet dat hij in de B?ta zit, aangezien niet eens duidelijk zou zijn of hij in de uiteindelijke versie zou komen..