-
kaboomski
Ik zoek een alternatief voor Speedfan. Helaas werkt deze niet op mijn computer. Mijn CPU wordt 54 graden bij normaal gebruik (amd processor). Ik moet mijn pc binnenkort schoonmaken van binnen, maar voor nu wil ik gewoon mijn koeler sneller laten draaien. Is er een alternatief voor Speedfan? Zo niet, dan is het heel simpel dan kan deze topic dicht ;)
Ik heb zelf al zitten googlen, ik vond een programma, maar die was niet geschikt voor de processor die ik gebruikt.
01 november 2008 20:45
-
louwrens
EVEREST?
CPU-Z/GPU-Z?
01 november 2008 20:47
-
kaboomski
[quote=122149] Ik heb beide al geprobeerd, maar dat is alleen maar om de temperatuur af te lezen helaas. Ik zoek namelijk iets om de snelheid van de koeler in te stellen.
01 november 2008 20:50
-
leviathan
En het lukt niet vanuit je BIOS?
Heb je cool 'n quit wel uitstaan?
01 november 2008 20:59
-
kaboomski
Cool 'n quiet heb ik niet eens als een optie. Dat regelt 'ie allemaal automatisch denk ik.
01 november 2008 21:27
-
pciweb
dan kan je dat niet regelen, een tijdje geleden heb ik dit ook gevraagd voor mijn laptop. Ik heb dan een notebook cooling stand gekocht.
Maar dit kan jij natuurlijk niet gebruiken
01 november 2008 21:41
-
louwrens
Ik kijk net @ je profiel en zie je dan een HP lap hebt.
C'NQ, EIST (voor Intel ofzo). Je kan het niet uitzetten, het staat standaard al aan ;) Zet EVEREST maar eens op het tabblad 'Overclock' en dan niks doen, dan moet je kunnen zien dat hij zich trugklokt.
En tjah, die T dingen worden nou eenmaal heet, me zusje heeft zo een in haar lap...
Je zou een laptop koeler kunnen kopen, zo'n standaard met fans erin.
01 november 2008 23:57
-
kaboomski
[quote=122168]Bedankt voor de info, maar het gaat om een andere pc, die heb ik namelijk gekregen van iemand. Gisteren had ik GTA SA ge?nstalleerd op die pc, en de processor werd zo'n 60 graden. Is dit normaal voor een processor? Bij het googlen vond ik dat zo'n processor maximaal 50 graden mag worden. Is dit waar?
02 november 2008 12:40
-
louwrens
[quote=122186]
ja, je belast dan de cpu hea, daar krijgt ie het warm van ^^
Voor een laptop een goede temp onder belasting. Als het goed is merk je ook wel dat de fan harder gaat draaien.
02 november 2008 13:36
-
kaboomski
Inderdaad, de koeler draait dan sneller. Ik denk gewoon dat ik binnenkort die pc open moet maken en het stof verwijderen. Dat is de beste oplossing.
02 november 2008 13:39