FarCry 2 ?
oktober 2008
-
easyboarderYoo Tweakers/Gamers!!
In dit topic wil ik het met jullie hebben over FarCry 2!
Wie heeft er net als ik lang naar uit gekeken, en wie heeft de game nu eindelijk in zijn/haar bezit.
Ook wil ik graag ervaringen delen over zijn multiplayer.
Ik zelf had de game een dag na de release legaal op m'n bureau liggen en heb er al veel plezier aan beleefd!
E?n van de belangrijkste verschillen zijn natuurlijk de graphics. Deze zijn in deel twee drastisch verbeterd.
Niet alleen grafisch is het spel veranderd, ook de 'feeling' van het spel is compleet anders te noemen. Dit zal komt ook grotendeels door het feit dat FarCry 2 NIET door Crytek is gemaakt, maar door Ubisoft. Deel 1 is ontstaan door een samenwerking van Ubisoft en Crytek. Deze twee ontwikkelaars zijn na FarCry uit elkaar gegaan, maar Ubisoft hield de rechten op de titel 'FarCry'. De FarCry 2 engine 'Dunia' is gebaseerd op de originele CryEngine uit FarCry 1. De grafische engine van FarCry 2 bestaat ongeveer voor 1% uit code die ook gebruikt is in Crysis.
Bijvoorbeeld
In deel 1 'zweefde' de kaart ergens naast je andere status bar's onderaan in het scherm terwijl je speelde. In deel twee is het speel scherm helemaal leeg, op jouw personage en het speel veld na. Als je de kaart nodig hebt bekijk je die door deze uit je rugzak te halen en in je fysieke hand te bekijken. Ook de health bar's verschijnen en verdwijnen wanneer je ze nodig hebt, zodat ze je spel ervaring niet be?nvloeden. Waar je in deel ??n een medkit moest nemen om gezond te blijven, moet je jezelf in deel twee verbinden, kogels uit verschillende plaatsen van je lichaam trekken, en af en toe een vlammetje op je broekspijp doven. Dit zijn nog maar enkele voorbeelden die voorkomen in de 50 vierkante kilometer grote speel wereld van FarCry 2.
Systeemeisen
Minimaal:
CPU: Pentium 4 3.2 Ghz, Pentium D 2.66 Ghz, AMD Athlon 64 3500+ of beter
RAM: 1 GB
Videokaart: NVidia 6800 or ATI X1650 of beter
Shader Model 3 vereist
256 Mb grafisch geheugen
Optisch-station: DVD-ROM
Harde schijf: ~12 Gig.
Aanbevolen:
CPU: Intel Core 2 Duo Family, AMD 64 X2 5200+, AMD Phenom of beter
RAM: 2 GB
Videokaart: NVidia 8600 GTS of beter, ATI X1900 of beter
512 MB grafisch geheugen (hoe meer hoe beter)
Audio: 5.1 geluidskaart aanbevolen
Ondersteunde videokaarten
NVidia 6800, NVidia 7000 serie, 8000 serie, 9000 serie,
200 serie. 8800M and 8700M ondersteund door laptops.
ATI X1650 - 1950 serie, HD2000 serie, HD3000 serie, HD4000 serie.
Tweakers.net FarCry 2 Special
Videodriver updates:
Nvidia
ATI/AMD29 oktober 2008 08:48 -
masterwillemsIk heb ook Farcry 2 besteld en kreeg hem vorige week donderdag door de bus naar binnen, helaas nog niet al te veel tijd gehad om te spelen aangezien ik druk ben met stage enz :P ben nu zelf op 8% maar vind het zeker niet tegenvallen ^^29 oktober 2008 09:19
-
easyboarderHet valt zekersteweten niet tegen!! ik ben ondertussen op 20% en je komt steeds in nieuwe stukken van de 50 vierkantekilometer grote wereld! je wordt er heel sneaky dooreheen geleid29 oktober 2008 09:26
-
stephan90Ik heb hem vorige week vrijdag meteen aangeschaft, heb daarna Vrijdag, Zaterdag en Zondag in totaal 25 uur gespeeld en zit op 54%.
Het is echt een geweldig spel, kan hem ook bijna op maximale graphics spelen en heb er ook erg naar uitgekeken. :P29 oktober 2008 09:56 -
easyboarderHaha nice!!
Sinds ik Vista draai speel ik alles op ultra-high en de rest zo hoog mogelijk. Heeft er al iemand ervaringen met de multiplayer??
Ik heb dit geprobeerd, maar het leek alsof de ubisoft servers erg druk waren, ik kreeg steeds het bericht dat ik later nog maar eens moet proberen..
Nja dan ga ik wel erder met single playernog zat te doen!!29 oktober 2008 10:48 -
blacksorcererIk heb FC2 nog niet gespeeld, maar ben als voormalig FC speler wel benieuwd! Hopelijk heb ik spoedig tijd om dat moois een te bekijken.
Zoals ik het nu lees en zie is het wel zeker weer een aanrader als je een lekkere fps wil spelen in een mooie setting.
[color=gray]PS: nette openingspost! ;)[/color]29 oktober 2008 13:40 -
arminzik vind hem niet goed eigenlijk, je moet echt
kloteontzettend veel rijden, je moet eerst de hele map doorrijden voor je bij je missie komt, het schieten is echt gewoon slecht. De graphics zijn wel vet en met het vuur dat door het gras verder brand is ook cool. Maar als je een auto opblaast met een granaat (of een paar keer dat die weer op zijn goede kant komt) en er dan nog in kunnen rijden is echt dom..29 oktober 2008 14:52 -
masterwillems[quote](of een paar keer dat die weer op zijn goede kant komt) en er dan nog in kunnen rijden is echt dom..[/quote]
Ik ben misschien nog niet zo ver maar met 1 granaat is een auto meestal wel stuk te krijgen :S29 oktober 2008 15:09 -
easyboarder[quote=121890]
Laatst kwam er een wagen vanuit de andere kant van een brug naar me toe rijden, ik plant in het midden 1 granaat neer, auto rijd er overheen en BOEM! auto vliegt over de kop over me heen en is kapot. mooier kun je het niet hebben
Dat ver rijden klopt (ook niet altijd btw) maar je moet denk ik een beetje van avontuur houden dan, want je wordt echt vaak onder vuur genomen. De rest vat ik op als mening (dat schieten slecht is). Ik kan namelijk heerlijk overweg met tot nu toe elk wapen.29 oktober 2008 15:13 -
arminz[quote=121893]
wat ook zo is heb je iedereen van een outpost gekilled en dan is die outpost van jou ofso, rij je weg, kom je terug en dan staan ze er weer hoe fake is dat :S29 oktober 2008 16:05