FarCry 2 ?
oktober 2008
-
easyboarderYoo Tweakers/Gamers!!
In dit topic wil ik het met jullie hebben over FarCry 2!
Wie heeft er net als ik lang naar uit gekeken, en wie heeft de game nu eindelijk in zijn/haar bezit.
Ook wil ik graag ervaringen delen over zijn multiplayer.
Ik zelf had de game een dag na de release legaal op m'n bureau liggen en heb er al veel plezier aan beleefd!
E?n van de belangrijkste verschillen zijn natuurlijk de graphics. Deze zijn in deel twee drastisch verbeterd.
Niet alleen grafisch is het spel veranderd, ook de 'feeling' van het spel is compleet anders te noemen. Dit zal komt ook grotendeels door het feit dat FarCry 2 NIET door Crytek is gemaakt, maar door Ubisoft. Deel 1 is ontstaan door een samenwerking van Ubisoft en Crytek. Deze twee ontwikkelaars zijn na FarCry uit elkaar gegaan, maar Ubisoft hield de rechten op de titel 'FarCry'. De FarCry 2 engine 'Dunia' is gebaseerd op de originele CryEngine uit FarCry 1. De grafische engine van FarCry 2 bestaat ongeveer voor 1% uit code die ook gebruikt is in Crysis.
Bijvoorbeeld
In deel 1 'zweefde' de kaart ergens naast je andere status bar's onderaan in het scherm terwijl je speelde. In deel twee is het speel scherm helemaal leeg, op jouw personage en het speel veld na. Als je de kaart nodig hebt bekijk je die door deze uit je rugzak te halen en in je fysieke hand te bekijken. Ook de health bar's verschijnen en verdwijnen wanneer je ze nodig hebt, zodat ze je spel ervaring niet be?nvloeden. Waar je in deel ??n een medkit moest nemen om gezond te blijven, moet je jezelf in deel twee verbinden, kogels uit verschillende plaatsen van je lichaam trekken, en af en toe een vlammetje op je broekspijp doven. Dit zijn nog maar enkele voorbeelden die voorkomen in de 50 vierkante kilometer grote speel wereld van FarCry 2.
Systeemeisen
Minimaal:
CPU: Pentium 4 3.2 Ghz, Pentium D 2.66 Ghz, AMD Athlon 64 3500+ of beter
RAM: 1 GB
Videokaart: NVidia 6800 or ATI X1650 of beter
Shader Model 3 vereist
256 Mb grafisch geheugen
Optisch-station: DVD-ROM
Harde schijf: ~12 Gig.
Aanbevolen:
CPU: Intel Core 2 Duo Family, AMD 64 X2 5200+, AMD Phenom of beter
RAM: 2 GB
Videokaart: NVidia 8600 GTS of beter, ATI X1900 of beter
512 MB grafisch geheugen (hoe meer hoe beter)
Audio: 5.1 geluidskaart aanbevolen
Ondersteunde videokaarten
NVidia 6800, NVidia 7000 serie, 8000 serie, 9000 serie,
200 serie. 8800M and 8700M ondersteund door laptops.
ATI X1650 - 1950 serie, HD2000 serie, HD3000 serie, HD4000 serie.
Tweakers.net FarCry 2 Special
Videodriver updates:
Nvidia
ATI/AMD29 oktober 2008 08:48 -
masterwillemsIk heb ook Farcry 2 besteld en kreeg hem vorige week donderdag door de bus naar binnen, helaas nog niet al te veel tijd gehad om te spelen aangezien ik druk ben met stage enz :P ben nu zelf op 8% maar vind het zeker niet tegenvallen ^^29 oktober 2008 09:19
-
easyboarderHet valt zekersteweten niet tegen!! ik ben ondertussen op 20% en je komt steeds in nieuwe stukken van de 50 vierkantekilometer grote wereld! je wordt er heel sneaky dooreheen geleid29 oktober 2008 09:26
-
stephan90Ik heb hem vorige week vrijdag meteen aangeschaft, heb daarna Vrijdag, Zaterdag en Zondag in totaal 25 uur gespeeld en zit op 54%.
Het is echt een geweldig spel, kan hem ook bijna op maximale graphics spelen en heb er ook erg naar uitgekeken. :P29 oktober 2008 09:56 -
easyboarderHaha nice!!
Sinds ik Vista draai speel ik alles op ultra-high en de rest zo hoog mogelijk. Heeft er al iemand ervaringen met de multiplayer??
Ik heb dit geprobeerd, maar het leek alsof de ubisoft servers erg druk waren, ik kreeg steeds het bericht dat ik later nog maar eens moet proberen..
Nja dan ga ik wel erder met single playernog zat te doen!!29 oktober 2008 10:48 -
blacksorcererIk heb FC2 nog niet gespeeld, maar ben als voormalig FC speler wel benieuwd! Hopelijk heb ik spoedig tijd om dat moois een te bekijken.
Zoals ik het nu lees en zie is het wel zeker weer een aanrader als je een lekkere fps wil spelen in een mooie setting.
[color=gray]PS: nette openingspost! ;)[/color]29 oktober 2008 13:40 -
arminzik vind hem niet goed eigenlijk, je moet echt
kloteontzettend veel rijden, je moet eerst de hele map doorrijden voor je bij je missie komt, het schieten is echt gewoon slecht. De graphics zijn wel vet en met het vuur dat door het gras verder brand is ook cool. Maar als je een auto opblaast met een granaat (of een paar keer dat die weer op zijn goede kant komt) en er dan nog in kunnen rijden is echt dom..29 oktober 2008 14:52 -
masterwillems[quote](of een paar keer dat die weer op zijn goede kant komt) en er dan nog in kunnen rijden is echt dom..[/quote]
Ik ben misschien nog niet zo ver maar met 1 granaat is een auto meestal wel stuk te krijgen :S29 oktober 2008 15:09 -
easyboarder[quote=121890]
Laatst kwam er een wagen vanuit de andere kant van een brug naar me toe rijden, ik plant in het midden 1 granaat neer, auto rijd er overheen en BOEM! auto vliegt over de kop over me heen en is kapot. mooier kun je het niet hebben
Dat ver rijden klopt (ook niet altijd btw) maar je moet denk ik een beetje van avontuur houden dan, want je wordt echt vaak onder vuur genomen. De rest vat ik op als mening (dat schieten slecht is). Ik kan namelijk heerlijk overweg met tot nu toe elk wapen.29 oktober 2008 15:13 -
arminz[quote=121893]
wat ook zo is heb je iedereen van een outpost gekilled en dan is die outpost van jou ofso, rij je weg, kom je terug en dan staan ze er weer hoe fake is dat :S29 oktober 2008 16:05 -
masterwillems[quote]wat ook zo is heb je iedereen van een outpost gekilled en dan is die outpost van jou ofso, rij je weg, kom je terug en dan staan ze er weer hoe fake is dat[/quote]
De outpost is niet van jou, je hebt hem tijdelijk veroverd.(zoiets als opgestaan is plaats vergaan )29 oktober 2008 16:18 -
easyboardersafe houses die je veroverd blijven wel van jou29 oktober 2008 17:58
-
arjan_saHet klinkt echt goed! Ik ga de game meteen downloaden!:O.
waarna ik hem koop na de 1e level als ik de game goed vind:P. Dus ja ik koop mijn games om de industrie te helpen;)
Ik probeer nu geen discussie te beginnen maar ik test alles voordat ik het koop:).
[offtopic] O.a. crysis warhead en Assassins creed[/offtopic]29 oktober 2008 18:03 -
arminz[quote=121902]
als ik je vermoord kom je dan terug?29 oktober 2008 18:16 -
keitaro[quote=121919]
Wie zegt dat het dezelfde ventjes zijn?
Mss wel andere...29 oktober 2008 18:18 -
arminz[quote=121920]
zijn dezelfdeik had toen ff eeen screenie gemaakt en gekeken wie er daarna waren en waren dezelfde29 oktober 2008 19:37 -
masterwillems[quote]zijn dezelfdeik had toen ff eeen screenie gemaakt en gekeken wie er daarna waren en waren dezelfde[/quote]
Zucht, ze gebruiken ook de zelfde moddels, anders zouden ze voor 1 game 100.000.000.000.000.000 verschillende gezichten moeten bedenken, maken, animeren, en finetunen.
Dan zijn ze over 30 jaar nogsteeds niet klaar, het gaat om het idee het is alleen maar een game ffs en niet real life.29 oktober 2008 19:57 -
easyboarderIk vind het wel grappig hoe ze soms gewoon andere ventjes neerzette. Ik moest door omstandigheden het intro filmpje 2x zien, en de 2de keer stonden er andere mensen bij het eerste checkpoint waar mijn cabdriver hun omkocht29 oktober 2008 20:57
-
arminzmaar het is toch nep dat je iets veroverd en later zijn ze er weer, ze moeten gewoon dood blijven29 oktober 2008 22:52
-
masterwillems[quote=121943]
Het blijft een game, het is onmogelijk om elk personage er anders er uit te laten zien en het is niet leuk als je iedereen hebt uitgemoord, want dan kan je voor de rest niks doen.
29 oktober 2008 22:58 -
easyboarder[quote=121943]
Je veroverd de guardposts niet :p alleen je safehouse. of je nou iedereen dood rijd of maar 1 persoon, ze zullen vervangen worden, zo gaat dat in het echt ook in die landen30 oktober 2008 08:34 -
masterwillemsWat blijven die granaten toch heerlijkgistere avond gooide ik 1 granaat tussen 2 auto's, ze ontplofte en die ontploffing doden de 2 gozers die er dichtbij stonden maar 1 auto vloog de lucht in en belande op een derde gozer -o_31 oktober 2008 16:06
november 2008
-
easyboarderHaha briljant! is het misschien een idee om een keer met fraps o.i.d. een filmpje te maken en die te posten denken jullie?01 november 2008 11:37
-
masterwillems[quote=122087]
het zijn alleen van die "once in a life time" momenten dus je kan niet echt voorspellen wat er zal gebeuren :P01 november 2008 12:03 -
stephan90Hoeveel FPS hebben jullie trouwens als je de benchmarks draait?
Gemiddelde FPS op jullie instellingen, waarop jullie hem spelen en vinden het hij snel genoeg draait. :P
Bij de 1e benchmark had ik op 1280x1024, DX10, AA2x en Optimal Settings een gemiddelde FPS van 45.
Optimal is bij mij niet Ultra High maar 1 stapje lager, Super High volgens mij.01 november 2008 15:32 -
arjan_saMijn benchmark:
1280x1024, DX10, 2xAA, Very High(dus 1 stap lager dan ultra) met Textures Ultra high een gemmideld FPS van 30 met laagste 21 en hoogste iets van 48. Goed te spelen dus:).
Ik snap alleen niet veel van het verhaal en wat je precies moet doen. Ook snap ik niet waarom sommige van die 'soldaten' jouw uit het niets aanvallen... Ik heb nog niks gedaan en ze beschouwen me als een vijand:P. Beetje jammer;p01 november 2008 19:55 -
easyboarderIk heb net een benchmark gedraaid op 1680x1050 met alles op Ultra High (DX10). dit zijn mijn scores:
Average Framerate: 33,41
Max. Framerate: 47,59
Min. Framerate: 27,57
Hierna heb ik er nog 1 gedraaid op dezelfde resolutie met alles op Low (DX9). Results:
Average Framerate: 87,37
Max. Framerate: 129,34
Min. Framerate: 61,97
PS.
Op low heb ik met en zonder AI gedraaid, zonder AI scheelde het 30 FPS!!! Goeie AI dus01 november 2008 20:54 -
stephan90@Arjan_sa
Het verhaal is eigenlijk heel simpel, je doet missies voor de UFLL of APR.
Zo ga je verder in het verhaal, voor de rest kan je sidemissies doen en diamanten zoeken om wapens te kopen.01 november 2008 23:21 -
amahlik vind het een *** spel rijden is nep schieten werkt voor geen meter ik heb liever een gta versie je kan dan wel zeggen heeft er niets mee te maken maar ik vind het een beetje naargeaapt want het is hier in het oerwoud en in gta in de stad ;) ik vind het een beetje goedkoop spel ik had er echt meer van verwagt wel jammer eigenlijk01 november 2008 23:27
-
justyHet spel is Grafisch mooi en trekt niet eens zwaar aan je graka zeker de dag en nacht is mooi gedaan, maar heeft grafisch ook veel bugs bv: rij met een voertuig door een plas water dan zie je als je vooruit kijkt het water bewegen en opspatten kijk je achter om dan staat dit zelfde water muis stil!? zelfde in een boot naastje en voor je is er spattend en bewegend water maar achter je ligt dit water muis stil?.
Er zweven soms zomaar objecten in de lucht die op de grond horen te staan vaak met stenen en dergelijke.
Het omzijlen van bewakers posten is ook slecht gedaan het is of ze je van mijlen ver al ruiken ofzo, ook midden in de jungle waar ze je echt niet kunnen zien beetje jammer, later in het spel als je wat meer diamantjes hebt verzameld kan je eventueel een cammo pak kopen dan scheelt het iets maar ze zien je toch erg snel beetje jammer en nep.
Ook klopt het niet dat als je een bewakers post uitgemoord hebt dat ze naar 10 min weer bezet zijn het is logisch als je bv de volgende dag ofzo er weer langs gaat dat er dan nieuwe bewakers staan.
De missie zijn eigenlijk vrij eenvoudig op te lossen en blijven een beetje allemaal het zelfde doen er wordt niet echt een spannende verhaal op gebouwd zodat je echt het gevoel heb van nog even die opdracht doen want wie weet wat er gebeurt het is niet echt een spannend boek dat je niet kan wegeleggen. De vijanden zijn ook niet super slim, staan soms ergens naar te schieten terwijl jij daar alang niet meer bent of ze zien je niet eens als je recht voor ze staat, ook het dood schieten van de vijand voelt vreemd aan de ene keer ligt ie zo plat en de andere keer kost het een heel magazijn terwijl ik ze dan toch zuiver een headshot sta te verkopen.
Hoop dat ze gauw met een patch komen die dit soort zaken recht trekt anders is spel toch wel een afknapper.
02 november 2008 00:19 -
easyboarderIk heb natuurlijk ook wat foutjes gezien, maar je weet niet half hoe moeilik het is om een spel realistisch te maken.. Ik kijk daar lekker voorbij en geniet van de mooie wereld en het verhaal :). enne, dat sommige objecten een beetje zweven: maak jij maar eens 50 vierkante kilometer spelwereld en een editor die geen gebreken vertoont. Als je dat goed doet zul je tot op heden de enige zijn.
PS.
Ik vind ai pas echt goed als de ventjes goed tegen elkaar kunnen vechten en niet alleen tegen jou. En dat doen ze in FarCry 2
@ Amahl
FarCry 2 kun je absoluut niet vergelijken met GTA! GTA is geen shooter. Je kunt er schieten ja.. maar in welke game tegenwoordig niet. GTA gaat om het rijden en auto's jatten (vandaar grand theft auto; auto diefstal)
Verder heb ik nog een screenshot gemaakt. Ik heb een zebrapad gevonden in FarCry :p
[img]http://easyboarder-online.nl/Zebrapad.png[/img]02 november 2008 03:31 -
stephan90Ik vind ook dat Amahl niet zo extreem negatief hoeft te doen over Far Cry 2. Om nou te zeggen, probeer het zelf maar gaat me ook te ver,
maar om het dan zo af te kraken. Het lijkt helemaal NIET op GTA IV, volgens mij is bijna iedereen het daar wel over eens.
Het spel is goed in elkaar gezet, met hier en daar een bug. Het blijft een spel en moet ook niet al te makkelijk zijn,
je 'scout' een guardpost zodat je weet wat er te halen valt, maar het blijft 'een guardpost'. Je hebt liefhebbers en haters ;)02 november 2008 11:49 -
kyenteiAmahl mag mij dan wel eens vertellen wat er nep is aan het rijden. natuurlijk is het niet 100% realistisch, maar zeker realistischer dan GTA.02 november 2008 14:31
-
sizomuGeode avond :),
heb niet alles gelezen, maar vind het een perfecte game. ik ben ook een Crysis gamer en de graphic's in FC2 zijn echt wel mooi. op zijn manier. ik ga steeds terug naar FC2 (na crysis warhead) vanwege de gameplay en verhaal.
een vraagje.
mijn Systeem kan Crysis Goed aan. en dit is vooral vanwege mijn 9800 GX2. die ik voor het spelen ook nog eens 15% overclock en zo Crysis 1920*1200 Full! vloeiend speel. MAAR FC2 is het niet te doen. in de open wereld wel maar bijvoorbeeld in gebouwen fps=5/10.(al gegoogled) weet iemand toevallig er wat van? ook in benchmarks was duidelijk dat de Crysis Koning (9800Gx2) bij FC2 onderuit gaat.
verder MASTER spel...
02 november 2008 21:58 -
masterwillemsSizomu, wat je kan proberen is de nieuwste driver op de nvidia site te downloaden.
Daar zit een fix in waardoor Farcry 2 beter draaid onder Nvidia kaarten.02 november 2008 22:07 -
sizomu@ Masterwillems
Sorry, was vergeten bij te melden, ik heb volgens Nvidia de nieuwste. namelijk 178.24. alleen bestaat er nieuwere drivers. 180.XX alleen vertrouw ik het niet. ze worden aangegeven op derde sites (niet Nvidia) en met Beta en dan laat ik het zitten... advies?
02 november 2008 22:26 -
masterwillems[quote=122284]
Probeer dan eens 1 driver terug te gaan (bij mij draaide het spel helemaal niet al was dat met de beta driver.)02 november 2008 22:30 -
sizomu[quote=122285]
Ja, das een goed idee..
Ik ga morgen meteen probere...dan laat ik het wel hore
fijne avond veder..02 november 2008 22:46 -
easyboarderJe zou best die B?ta drivers eens kunnen proberen. Werkt het niet? Dan gooi je ze er weer af. aan je geheugen kan het niet liggen. 1GB (512MB per GPU). Tenzij hij maar 512 gebruikt zoals in mijn oude SLI opstelling (2x128, bleef maar 128MB zien). Ik heb totaal geen problemen met mn 8800GTX 768MB..
Het spel is ontwikkeld op nvidia kaarten, dus het zou er vloeiend op moeten draaien 0_o03 november 2008 08:57 -
blacksorcererMocht je de b?ta willen testen, maar ben je een beetje bang dat het mis zal gaan, zorg dan dat je Systeemherstel aan hebt staan. Deze maakt bij bijv. de installatie van iets dergelijks namelijk een herstelpunt, dat je ook voor het opstarten van het OS weer kunt terugzetten.
Desnoods kun je voor de zekerheid ook nog even manueel een herstelpunt aanmaken van te voren
Wil je helemaal op safe spelen, zijn er nog oplossingen zoals Norton Ghost en Acronis True Image, daarmee kun je een complete back-up van een schijf(station) maken en terugzetten.
Een b?ta driver zal in ieder geval niet je videokaart kapot kunnen maken. Daarvoor moet je eerder denken aan het flashen van de gpu bios, daarvan kan wel je graka naar de eeuwige jachtvelden geholpen worden.03 november 2008 11:22 -
stephan90Ik heb de b?ta driver gedownload en moet zeggen, het draait idd IETS soepeler. Het verschil is te merken, maar niet zo groot dat je zegt, WAUW :P
Met die b?ta driver kan ik alleen via nTune nietmeer de fanspeed van m'n graka's regelen, staat nu opeens NVT. :S03 november 2008 13:07 -
masterwillemsZullen we voor verdere problemen een nieuw topic aanmaken en dat we weer verder gaan met Farcry 2? Blijft het hier ook wat netter:)03 november 2008 13:28
-
easyboarderMee eensheeft er nog iemand iets leuks ervaren, of een geinig screenshot-je? post het maar allemaal!! Daar is dit topic immers voor ^^03 november 2008 15:25
-
arjan_sa[offtopic] Een handige console functie voor de gene die het willen weten:
Druk op ~ en typ ShowFps 1 waarna je de FPS te zien krijgt.[/offtopic]
03 november 2008 17:12 -
masterwillemsToenet weer ff Farcry 2 gespeeld en moest een convoi met wapens kapot maken voor een wapenhandelaar.
De vrachtwagen reed langs een berg en ik klom die berg op, en pakte mijn net nieuw gekochte grenade launcher (wat een heerlijk ding voor zulke taken) en wachte totdat hij weer langs me reed.
Ik wachte totdat de eerste auto voorbij was gereden, mikte, en schoot precies in het midden van de vrachtwagen.
Toen de vrachtwagen sierlijk de lucht insprong door de explosie richte ik me op de auto die er achter reed, en knalde ik die in 10.000 stukjes.
De voorste auto was al gestopt en de mannetjes sprongen er uit, maar de ontploffing van de granaat uit de grenade launcher was zo sterk dat de auto ontplofte en de mannetjes 4 meter door de lucht vlogen.....wat een heerlijk moment was dat ;D03 november 2008 20:39 -
easyboarderAaah inderdaad heerlijk! ik kan er helemaal inkomen ^^ Ik vind het alleen jammer dat de auto's niet harder kunnen dan 100 Mp/h (ik neem aan miles i.p.v. km want zo snel gaan ze niet) tenzij je bergaf rijdt. Ik heb helaas niet meer kunnen spelen sinds 2 ? 3 dagen.. Ik zat btw al op 47%04 november 2008 14:09
-
djoeyik heb de collectors edition meteen aangeschafd. en hij is zoo geweldig.
maar ben na 1,5week ofzo pas op 16% dit komt omdat k bijna geen missies doe.. meer verkennen en diamanten zoeken.. ivm wapens kopen..
ook ik krijg voertuigen altijd met 1 granaat kapot.. en zijn dan ook niet te fixen..
[mod]Ff post aangepast omdat we die discussie al hadden gevoerd en niet nog een keer gaan voeren.[/mod]05 november 2008 22:19 -
easyboarderWat zit er trouwens extra in de collectors edition?? Nu je die toch hebt kun je het ons misschien ff uitleggen06 november 2008 12:07
-
thobe06 november 2008 12:56