Website
Sinds augustus ben ik bezig om een site te maken (sommige weten dat die waren testers), maar die deed het nadat hij af was alleen met Internet Explorer, dat was niet echt een goed succes voor de andere browsers.
Nu heb ik een nieuwere versie gemaakt vanProblemSearch.tk, voor mij gevoel is hij veel frisser opgebouwd.
Waarom?
Ik ben een website gaan bouwen, omdat er steeds mensen (familielieden e.d.) naar mij toe kwamen met de vraag dat er wat stuk was aan hun pc, met te weinig info, dus ik begon een website met een problemsearch formulier waar die mensen hun problemen konden opsturen. Om de bezoekers ook nog terug te laten komen op de site heb ik ook nog afbeeldingen (lightbox), downloads en tweaks toegevoegd die steeds worden aangevuld.
Maar ik wil graag jullie mening wat jullie van de site vinden. Website
[s]P.S. Lightbox werkt niet goed nog in:
- ProblemSearch.tk
- Vakantie
- Windows XP[/s] P.S.2 De website is niet gecentreerd, omdat hij door sommige browser anders verkeerd werd getoond
07 oktober 2008 16:12
mattuz
als eerst tip zou ik de lay-out veranderen want de verticale lijnen lopen niet mooi door. verder vind ik het wel heel erg wit. en inhoudelijk vind ik aardig goed en over zichtelijk.(Y) voor de rest vind ik het echt een super goed idee! mijn complimenten!:)
07 oktober 2008 16:41
nickk
Welke verticale lijnen?
07 oktober 2008 16:43
pciweb
ik vindt 1 nadeel met de lightbox je kan niet op volgende drukken voor naar de volgende foto te gaan. vindt ik stom want nu moe je eerst weg klikken en dan op de volgende foto
07 oktober 2008 16:57
nickk
Is aangepast Pci, bij animals, art, auto ,natuur en sport kan je nu ook prev en next klikken. Later vandaag wordt alles zoMomenteel overal.
07 oktober 2008 17:10
erwin_w
Leuk idee zo maar het lijkt net of de afbeeldingen ineens afgekapt worden, dan doel ik op de groene balken.
Misschien dat het jou bedoeling is om dit zo te doen maar tijdens de eerste looks valt dit meteen op.
07 oktober 2008 17:37
nickk
Bedoel je dat de groene balken niet doorlopen naar beneden?, dat is speciaal gedaan
07 oktober 2008 17:44
erwin_w
Ja, dat bedoelde ik.
Daarom schreef ik ook dat dat misschien de bedoeling was maar het lijkt net 'niet af'.
07 oktober 2008 17:45
nickk
Oke, Erwin. Dat kan ik nog overwegen om het toch door te trekken, maar het leek niet mooi. Ik zal er nog wat mee experimenteren.
Nu is het overal mogelijk om Next Prev te klikken.
07 oktober 2008 17:50
druipsnuit
Het is een leuke opzet.
Alleen als ik op problem search klik zegt hij dat er een fout is opgetreden.
verder zijn er genoeg goede manieren om je site zonder problemen te centreren.
En de layout zou ik even mooi afwerken want mensen komen eerder terug op een site die er gelikt uitziet.
07 oktober 2008 20:19
nickk
Momenteel doet ProblemSearch het weer Druipsnuit. Ik zal nog wat updates doen op de layout.
Kan nog veel verbeteren ! En doe iets aan die layout, je wilt richting vista glas theme gaan maar dit lijkt er zeker niet op.
Leer php, of ga je iedere pagina iedere keer veranderen en kopi?ren iedere keer je een nieuwe tip,tweak etc toevoegt ? Dat is dweilen met de kraan open !
Wanneer je je bezoekers wilt laten terugkomen en je site makkelijk update baar en groeibaar wilt maken zul je dit alles toch moeten leren en verfijnen...
08 oktober 2008 05:07
pciweb
ik vindt de nieuwe layout al beter, doe zou voort en je komt er wel.
alle begin is moeilijk (ik kan er van spreken)
doe zou voort Wesleysneijder
08 oktober 2008 06:57
nickk
Ik hou toch eerst bij het eerste layout, de nieuwe vindt ik te blokkerig
08 oktober 2008 09:38
pciweb
kan je niet voor zorgen da die verticale lijnen doorlopen bij alle kaders dat het eigenlijk 1 kader is
08 oktober 2008 13:22
nickk
Ik vindt dat t? blokkerig worden, zo vindt ik het beter
08 oktober 2008 13:56
kyentei
De afbeeldingen die je gebruikt zien er erg onafgemaakt uit. Ik persoonlijk vind het fijner lezen als alles in een kader staat (het ziet er nu meer uit als een top image, bottom image en daartussen een wit vlak, beetje zonde)
Ook heb je een gigantische lijst met allerlei verschillende windows besturingssystemen bij het problemsearch menu, maar zie ik alleen "linux" staan? Misschien even wat research doen om erachter te komen welke versies van Linux er allemaal niet zijn. Of dat natuurlijk weer onderverdelen in een lijstje eronder. Zodat als je voor "windows" kiest, je eronder kan kiezen welke versie van windows, wat overzichtelijker.
08 oktober 2008 19:04
blacksorcerer
Net als enkelen voor mij, vind ik het design 'niet af' lijken.
Misschien dat het een nieuwe trend wordt o.i.d., maar ik ben er in ieder geval niet zo weg van. De hoeken, die waarschijnlijk afgeronde hoeken zoals bij een Windows venster voorstellen, zijn nou ook niet zo netjes rond, maar nogal blokkerig/pixelachtig.
De schaduwen van de vensters zijn ook niet echt van goede kwaliteit. Tegenwoordig gebruikt vrijwel niemand meer dial-up connecties, dus een kb'tje meer of minder kan niet zo'n kwaad
Als je het huidige design behoudt (met de niet-doorlopende-balken) misschien is het dan een optie om de header dan wel uit te lijnen met de titelbalk (waar op staat op welke pagina je momenteel zit, zoals Home, Nieuws etc.), want die laatstgenoemde staat enkele pixels meer naar links.
Opsommingen en kleine stukjes tekst centreren is geen probleem, maar er zijn ook pagina's waar grotere stukken tekst gecentreerd zijn, en dat leest wat minder prettig dan gewoon links uitlijnen of uitgevuld uitlijnen.
Als ik naar bijvoorbeeld 'Documenten > Tweaks > Prestaties > Windows XP Afslanken' ga, dan klopt de lay-out niet meer helemaal en staat er zelfs een half frame compleet naast de rest van de website. Bij alle andere tweaks en downloads gebeurt hetzelfde.
Daarnaast is er sowieso nogal veel wit. Ik werk hier op 1920x1200, dus op full-screen is jouw website meer dan 80% wit en dat is niet zo prettig voor de ogen.
Het contactformulier werkt al prima, ik hoop alleen niet dat je nu ~30 e-mails hebt ontvangen omdat ik heel snel op het verzend knopje heb gedrukt :p
Al het bovenstaande heb ik gedaan in een up-to-date Internet Explorer 7.
Het is een een lijstje van de dingen die ik tegenkom, en persoonlijke kritiekpunten heb ik ook proberen te onderbouwen, zodat je er hopelijk iets mee kan
Verder is het een leuk principe natuurlijk dat je er mensen mee wil helpen, en aangezien je doelgroep waarschijnlijk 'computer-leken' zijn, kan je je denk ik het beste erop richten om de site zo gebruikersvriendelijk en logisch te maken. Wat dat betreft is het al vrij rechttoe rechtaan, en dat is daarvoor dus al een prima startpunt.
Ik heb niet veel berichten gehad hoor, maar ik zal even kijken wat ik met alle punten kan doen.
Ik heb aan alle punten gewerkt en mocht van Erwin_w (3 weken geleden) het topic voortzetten.
Ik heb een hele nieuwe layout gemaakt (Windows Live Winamp) gephotoshop tot het nieuwe layout. Momenteel is de website ook gecentreerd en heeft het nog maar <5% wit.
De site kan - volgens - mij en een paar testers van TW.nl goed overweg met Firefox 2&3, IE 7&8 en GC. Eerder was er een probleem met Firefox en Chrome maar die zijn er als het goed is eruit.
Qua opzet is de site niet veranderd, alleen het kopje afbeeldingen is vervangen door reviews.
Hopelijk willen jullie nog ??n keer kijken naar de site en jullie mening geven.
Wat gaat er tussen nu en 2009 nog veranderd worden:
- Formulieren van Windows, Apple, Linux worden uitgebreider.
- FAQ komt onder ProblemSearch (dus meest gestelde vragen).
- Script tegen het leeg versturen van de formulieren.
- Alle pagina's vullen
28 december 2008 11:10
pciweb
U site is echt prachtig geworden, tegen over in augustus.
Ik zou zeggen doe zou voort!!!!
28 december 2008 11:15
jaspervh
mooie website, alleen het laden duurt lang bij mij
28 december 2008 13:03
nickk
[quote=125308]Welke browser?
28 december 2008 13:09
leviathan
Ziet er leuk uit, al maakt de witte sneeuw de witte tekst bijna onleesbaar.
28 december 2008 13:39
loek
Allereerst leuk idee om daarover een website te maken.
De pagina word alleen niet helemaal goed weergegeven in mijn browser, alle tekst word naar boven geschoven waardoor bijvoorbeeld het menu uit zijn kader komt. Maak je hier eigenlijk niet zo druk om want mijn browser (opera) wordt door zo weinig mensen gebruikt dat het amper de moeite is om hier aandacht aan te bestenden (maar ik wou het toch even melden).
Ik zou je wel aanraden om alles in ??n soort lettertype te doen, want ik zie volgens mij de tekst in Arial en het menu en linkpartners in Times new Roman.
Verder zie ik je afbeeldingen door de webbrowser zijn geschaald om het zo maar te zeggen. Ik raad je aan om je afbeeldingen van te voren te schalen dan krijg je niet van die lelijke pixels.
Alles bij elkaar ziet het er goed uit ga vooral zo door!
----
Whoo ik herlaad te pagina en zie dat ik prongelijk wel heel veel aangepast dingen heb :s weet niett hoe het komt want heb alless maar een keer aangepast , sorry.
28 december 2008 16:16
nickk
Opera wordt inderdaad niet goed ondersteund en heb ik daarvoor ook niet getest.
28 december 2008 16:57
bramjaspers
Bij mij duurt het laden niet lang, (getest met IE7).
28 december 2008 19:53
nickk
[offtopic]Het laden gaat soms snel omdat er weinig bezoekers op een niet betaalde website zijn en soms langzaam omdat er veel zijn, is mijn ervaring.[/offtopic]
Mag ik verder wat jullie van de site vinden en evt aanpassingen?
29 december 2008 18:33
erwin_w
Ik zie dat je bijna de gehele layout als ??n afbeelding hebt staan, is het niet logischer om daar aparte afbeeldingen van te maken zodat de laadtijd hierdoor misschien versnelt kan worden.
Nu is het zo:
[img]http://i369.photobucket.com/albums/oo134/problemsearch/Nieuw.jpg[/img]
Doordat je ??n grote afbeelding gebruikt ben je wel gebonden aan je ruimte voor tekst waardoor je nu ziet dat er tekst door de scheidingslijnen gaan.
Ook heb je de plaatjes op photobucket gezet, is het niet verstandiger om deze op je ruimte van je provider te plaatsen, zal een stuk sneller gaan dan laden van photobucket.
29 december 2008 19:53
timenting
hallo
ja leuk gedaan, maar even dit ben ik dan de enigste die dat wit nog steeds iritand vind ? na mijn mening dan het lijkt zo leeg nu
en je lettertype times new roman helemaal >? zou wel leuk zijn.
wat mij opvalt is het linker menu staat een beetje raar met de site,
sorry lals er spelfouten zijn heb me vingers ine eee nsnijmaschiene gehad vandaag
29 december 2008 20:12
nickk
Door de plaatjes op photobucket te zetten, laden de afbeeldingen veel sneller dan op de - gratis - host 000webhost.com.
De layout bestond eerst uit meerdere delen, maar dat trok FF en GC niet goed, waardoor ik het eerst aan elkaar heb gemaakt, waardoor ze het goed trekken (IE automatisch al goed). Momenteel ben ik bezig om het in losse delen weer te zetten, maar ik vindt eerst dat alle browser goed de website tonen.
Dus dat zijn de 2 redenen, Erwin_w.
Edit - Je abn Timenting is niet zo goed, maar het lettertype moet nog veranderd worden, waar ik nog geen tijd voor heb gehard. Dit veranderd zo snel mogelijk.
En hoezo staat het linkermenu raar?
29 december 2008 20:16
erwin_w
Ik heb net mijn layout weer gewijzigd en alle bestanden op mijn provider-ruimte gezet, dat gaat snel met laden.
Bestaat uit verschillenden afbeeldingen.
Ik weet natuurlijk niet bij welke provider je zit en of die host-ruimte ter beschikking heeft maar zo heb ik dat ook gedaan en dan toen ook een .tk eraan gekoppeld.
Problemen heb ik met FF,IE en GC niet gehad.
29 december 2008 20:19
nickk
Ik zal het in ??n van deze dagen kijken als het bij mij ook zo is en dan zal ik het wijzigen in mijn layout.
Het layout versnelt niet, dus ik zie geen aanleiding om dit te gaan veranderen.
Momenteel heeft ProblemSearch.tk versie 1.00.018.
Ik heb een grote update gedaan voor de opening op 1 jan.
Toegevoegd:
- Lettertype hetzelfde
- Update Linkpartner's
- Overweg met de browsers IE, FF, GC (goed)
- Kopje DreamScene toegevoegd (wordt gevuld in versie 1.2)
Er kunnen nog wel kleine update's komen, maar dit is de versie die op 1 jan geopend wordt.
Tips:
Ander logo, doe gewoon een mooi lettertype.
Sla je afbeeldingen op als PNG.
09 januari 2009 19:29
blacksorcerer
Z'n afbeeldingen zijn al in PNG vorm, maar hij moet ze kleiner maken, i.p.v. ze door explorer kleiner te laten maken ;)
Kost ook weer minder laadtijd.
09 januari 2009 19:44
nickk
23 januari 2009 16:54
timenting
he,
Even een opmerking, de links zoals Download doen het niet,
ben je hoer nog mee bezig ?
toch leuk gedaan hoor.
23 januari 2009 18:08
nickk
Ik heb er geen last van, dus ik weet ook niet wat het is.
Klopt Timeting, Downloads, Tweaks en DreamScene links doen het nog niet via documenten, omdat er niks in staat -haast-. Deze links worden vanzelf actief wanneer er iets meer instaat.
23 januari 2009 18:09
blingking
Idee vind ik mooi, alleen het kan meer "effect" gebruiken.
die "hokjes" (ja weet niet hoe ik het moet noemen).. lijken te simpeltjes afgewerkt. Ze kunnen bijv. een kleine headertje gebruiken, mooiere randjes etc. etc.. (van die kleine details..)
Voor de rest vind ik het mooi, mooie thema.! ga zo door ;)
7/10
23 januari 2009 23:41
reinout95
Prachtig gedaan man!! Echt gaaf! Misschien nog een klein beetje aan berichtenvenster werken...
7,5/10
24 januari 2009 00:25
nickk
Aan de 'hokjes' wordt verder niks meer gedaan. Tevens bedankt dat jullie het mooi vinden.
De vorige reactie was van 24 Jan 2009 08:02 wat al bijna weer een jaar geleden is, echter heeft het 'ontwikkelen' van ProblemSearch ook niet stil gelegen.
Door meer mensen te betrekken bij het ontwerp en vooral aanpassingen 'onder de motorkap' gedaan te hebben ben ik tot een gehele nieuw ontwerp (layout) gekomen van ProblemSearch. Door vooral vanaf 0 weer te beginnen word PS zeker goed ondersteund door Internet Explorer 8, Firefox 3.5.6 en Google Chrome 4.
Naast dat hij word ondersteund door deze 'grote' browsers is hij ook nog eens heel snel (voor een gratis host site). Dit is vooral een punt waar ik zeer blij mee benen natuurlijk het ontwerp.
Ja leuk dit allemaal, maar wat is er nu echt veranderd aan ProblemSearch?
- Website is opgebouwd met div'jes i.p.v. tabellen
- De CSS is volledig her geschreven
- Volgens W3C is CSS en HTML geheel valid verklaard
- ProblemSearch bestaat weer uit waar het vroeger uit bestond (zonder de extra's Documenten)
Wat wil ik nu van jullie?
- Om nogmaals ProblemSearch.tk te bezoeken en om jullie oordeel te geven over hoe het er nu uit ziet en wat jullie er van vinden.
Extra, voor de leden die niet precies weten wat ProblemSearch is
- ProblemSearch is een site waar 'computerleken' een formulier kunnen insturen om zo hun probleem te kunnen analyseren (denk aan kleine softwarematige problemen). Eerst (begin 2008) begon het met een Vbscript dat langzaam is uitgegroeid tot een online php script.
22 december 2009 11:03
masterwillems
1 ding wat ik zo snel zie:
[quote]kunt u niet meer op internet komen[/quote]
Hoe kunnen ze dan op jou website komen?:P
22 december 2009 13:10
nickk
Klopt, had hem inderdaad al door xD, zal ff fixen.
22 december 2009 13:14
pctweaker
Ik had je prachtige site al gezien natuurlijk ;), het is behulpzame (daar mee bedoel ik: als je problemen hebt met je computer dat je dan altijd op ProblemSearch terrecht kan komen) en een mooie website!
Je kunt inderdaad denken aan een .nl host.
23 december 2009 16:39
wesel
Ziet er goed uit vind ik zelf, maar ik vind de site zelf nogal een beetje weinig bevatten. Misschien moet je er aan denken om er nog iets extra's bij te doen, waardoor de mensen ook langer en meer op de pagina zullen blijven/komen. Nu komen de mensen alleen als ze een probleem hebben (en eventueel voor deze sitecheck :p), en als ze dat dan hebben ingevoerd dan gaan ze weer.
Een domeinnaam (.nl of iets anders) zal ook weer een heel stuk bijdragen aan de populariteit van je site en dat zal je dus ook kunnen overwegen.
Als laatste opmerking heb ik dan nog dat ik in de broncode geen meta-beschrijvingen vind voor onder andere google. PS: Ik had een voorbeeld, maar die kan ik niet toevoegen omdat ik de reactie dan niet kan plaatsen :S
23 december 2009 19:40
nickk
@Pctweaker,
Okidoki (Y)
@Wesel,
Ik zal nog even wat dingen bedenken om zo toch te bezoekers te 'behouden' op de website. Hopelijk komt dit nog voor het eind van het jaar in de site verwerkt.
De META-tags zijn nu ook in de website verwerkt ;)
24 december 2009 08:44
wesel
Ik heb nog even gekeken en de 'revisit after'-meta kan weg, dat is namelijk een niet meer gebruikte meta-key. Het werd vroeger door ??n of een paar zoekmachines gebruikt, zodat de bot dan pas na zoveel dagen of uren of iets dergelijks terug kwam om de site te controleren. Nu bepalen bots dat echter zelf, dus is de meta-key niet meer in gebruik.
Verder zou ik nog even een indexpagina'tje maken in al de mapjes, is iets netter, zoals in: http://problemsearch.site40.net/images/
Nu kom je dan op een pagina terecht met alles, maar als je daar gewoon een index pagina (bijvoorbeeld met de tekst: U bent niet gemachtigd deze pagina te bekijken) in maakt krijg je het iets netter
24 december 2009 20:45
nickk
Hallo Wesel,
Ik ben blij met je commentaar(Y) en heb de update doorgevoerd op de site (revisit after en heb 404/403page gemaakt).
24 december 2009 21:09
wesel
Graag gedaan hoor
Maar dan heb ik nog een opmerking, je kunt het doorvoeren maar het is niet heel noodzakelijk.
In de header heb je nu 2 afbeeldingen staan met een linkje daaronder, om het aantal coderegels van de pagina te reduceren kun je gaan nadenken om 1 div'je te maken met de 2 afbeeldingen daarin die volledig linkt (dus als je ergens in het gebied van de div klikt je naar de pagina gaat, in dit geval de index)
Daarmee heb je meerdere voordelen, namelijk:
- de code wordt korter (niet veel, wel een beetje)
- de ruimte tussen de 2 afbeeldingen, zijn nu ook een link (je hoeft dus niet perse op de afbeeldingen te klikken)
- ook achter de tekst/afbeelding met "ProblemSearch.tk" kun je klikken
Verder houd ik zelf meer van een goed gevulde header, dus dan zal je aan de slag gaan moeten met Photoshop (of mij laten doen :p) of andere software. Maar de drukkere header is mijn eigen smaak, het kan zijn dat je zelf meer houd van simpel/niet druk.
24 december 2009 22:50
nickk
Wesel,
Ik ben er mee bezig om dit voor elkaar te krijgen, het is toch wel handig om de 'code' achter ProblemSearch te verkleinen.
Ook heb ik op alle pagina's nog een andere update uitgevoerd, misschien kan je hem ontdekken (of iemand anders natuurlijk) ;) (y)
EDIT -
De header is nu 'weer' 1 divje geworden :).
25 december 2009 09:39
wesel
[quote=139556]
Nu kun je alleen het vergrootglas-plaatje aanklikken, dus niet de gehele div. De andere update kan ik zo snel niet vinden, dus van mij mag je het onthullen :p
26 december 2009 13:19
nickk
Okidoki Wesel, zal ik nog even veranderen z.s.m.
De andere update: Er zat een foutje in de metatags ..
26 december 2009 13:32
matthijsk
Ik heb ook nog wel een aantal opmerkingen voor je:
-Wees consequent in je taalgebruik. De ene keer spreek je de bezoeker aan met u en de andere keer met je. Wees hier consequent in.
-Of ik heb het niet kunnen vinden of het is er gewoon nog niet maar ik kan alleen nog maar een formulier vinden waarin je een vraag kunt stellen. Voorheen was het toch ook mogelijk om zelf even op de website te zoeken naar mogelijk hetzelfde probleem. Zo kun je volgens mij bezoekers veel sneller helpen.
-Bij de formulieren op de pagina Problemsearch en Contact staat bij de onderste rij in de tabel de tekst in het midden van de rij uitgelijnd, ik zou dit bovenaan doen dit maakt het net wat rustiger.
-Over de W3C tests, ik snap dat dit mooi is om te vermelden op je website en ik zou er ook niet van zeggen als er ondanks het feit dat je zei dat de website W3C goedgekeurd is er toch nog enkele foutjes in zaten maar 29 fouten lijkt mij iets te... http://validator.w3.org/check?uri=http://www.problemsearch.site40.net/contact/
Hopelijk heb je hier wat aan.
29 december 2009 09:42
nickk
[quote]-Bij de formulieren op de pagina Problemsearch en Contact staat bij de onderste rij in de tabel de tekst in het midden van de rij uitgelijnd, ik zou dit bovenaan doen dit maakt het net wat rustiger.
-Over de W3C tests, ik snap dat dit mooi is om te vermelden op je website en ik zou er ook niet van zeggen als er ondanks het feit dat je zei dat de website W3C goedgekeurd is er toch nog enkele foutjes in zaten maar 29 fouten lijkt mij iets te... validator.w3.org/check?uri=http://www.problemsearch.site40.net/contact/ [/quote]Hehe, het heeft even geduurd (Matthijs heeft me even op weg geholpen (Y)), maar de formulieren zijn nu ook goed.
[quote]-Of ik heb het niet kunnen vinden of het is er gewoon nog niet maar ik kan alleen nog maar een formulier vinden waarin je een vraag kunt stellen. Voorheen was het toch ook mogelijk om zelf even op de website te zoeken naar mogelijk hetzelfde probleem. Zo kun je volgens mij bezoekers veel sneller helpen.[/quote]Klopt, ga ik mee aan de slag ;)
[quote]-Wees consequent in je taalgebruik. De ene keer spreek je de bezoeker aan met u en de andere keer met je. Wees hier consequent in.[/quote]Zal nog even alle pagina's nalopen over het taalgebruik.
29 december 2009 11:26
pctweaker
Even een kleine suggestie, de vakjes op de pagina "ProblemSearch" mogen wel iets groter, het is namelijk wat te klein voor bijvoorbeeld mijn probleem. Niet alles hoeft natuurlijk te passen maar een groot deel moet toch wel zichtbaar zijn.