Ik heb een PC hybrid PRO PCI tv kaart gekocht.
toch valt de kwaliteit mij wat tegen, ik heb wel wat gelezen over antenne versterkers maar op google werd ik daar ook niet veel wijzer van:(.
dit is de kwaliteit:
[img]http://www.imagespray.nl/index/shared/256669073.jpg[/img]
op de doos van mijn kaart stond dat hij DIGITAL TV compaitible was, maar ik zie nergens een scart aansluiting zitten?
heeft iemand verstand van deze kaart (en) weet ie hoe ik de kwaliteit fors verbeter?
02 oktober 2008 11:48
leviathan
Digitaal != scart. Je hebt nu direct de coax in je pc kaart zitten?
Dan is het geen digitale TV, aangezien je tv kaart in alle waarschijnlijkheid geen decoder is. Welke aansluitingen heeft je tv-kaart allemaal? Je zou gebruik kunnen maken van tulip (de gele aansluiting) maar dat is niet van al te beste kwaliteit.
Als je de mogelijkheid hebt tot RGB-aansluiting, is dat de beste keuze, tenzei je decoder HDMI ondersteunt.
Iig, als ik je scenario nou goed begrijpt heb je een digitale televisie abonnement, maar geen decoder?
02 oktober 2008 15:25
vixsta
We hebben beneden wel een decoder voor de tv maar op de kaart stond:
ingangen:
TV-antenne(IEC)
Fm-radio antenne(IEC)
S-video (mini-DIN)
Composite VIdeo (RCA, via meegeleverde adapter)
IR-ontvanger (2,5 mm aansluiting)
is dit meer helder?
en ja ik heb hem direct via de coax erin zitten
02 oktober 2008 16:34
arjan_sa
Waarschijnlijk is de coax kabel te lang/niet goed erin gedaan/slecht signaal. Wat jij nu ziet is simpel een beeld met veel ruis -> slechte kwaliteit.
Wat je kan doen is ff een ander kabeltje proberen, je pc ergens anders zetten. Desnoods ff beneden bij je echte 'TV' om 'm op die kabel aan te sluiten. Kijk of je dan nog steeds bagger kwaliteit hebt.
Zo ja, dan is helaas je kaart slecht/kapot-ig.
Voor digitaal; dat is idd via de Scart.
02 oktober 2008 17:04
vixsta
Ik ga even een andere kabel proberen, er zit trouwens een Composite Video naar S video adapter in?
EDIT: alle kabels die we hebben geven het zelfde resultaat, ik heb een aardig dure kaart dus daar zal het niet aan liggen, meer aan het feit dat het analoge tv is.
02 oktober 2008 17:10
erwin_w
Vraag even bij de winkel na over antenneversterkers.
Ik heb even gekeken bij Conrad en vond deze versterkers, ik vermoed dat je echt te maken hebt met signaalverlies. Antenne versterkers bij Conrad
02 oktober 2008 17:46
vixsta
OK, bedankt,
aantal vraagjes:
1. ik heb niet veel verstand van antenne versterkers, wat is een goede(goedkope)?
2. hoe werkt zo'n antenne versterker ongeveer?
3.is het echt geen optie om er een digitale tv decoder op aan te sluiten?
02 oktober 2008 17:57
erwin_w
1. Wat je bij Conrad kan krijgen (lees kopen) is op zich geen slecht spul, dus kies daarvan de goedkoopste.
2. Gebruik even Google
3. Tuurlijk is dat een optie, b.v. van KPN Digitenne. Deze kan je volgens mij wel op je kaart aansluiten.
02 oktober 2008 18:14
leviathan
Je zou idd een aparte decoder aan kunnen schaffen (let wel op dat je hierbij ook een extra abonnement moet afsluiten) en die dan kunnen aansluiten via composiet, als er mogelijkheid is voor s-video moet je die optie nemen, die heeft iets beter beeld.
02 oktober 2008 20:04
louwrens
"op de doos van mijn kaart stond dat hij DIGITAL TV compaitible was, maar ik zie nergens een scart aansluiting zitten?"
scart is niet digitaal...
een signaalversterker moet je in de meterkast plaatsen en niet bij het apparaat.
En voor digitale tv moet je betalen, alleen NED123 zijn free-to-air dacht ik.