-
zone
Dan denkt ik terwijl ik dit bericht lees , Wat is er mis met die kinderen ??
Wat is nu in godsnaam het nut van auto's in brand steken ?!
24 september 2008 20:23
-
nickk
[quote=120666]Ik denk dat het de 'kick' is, jongeren willen steeds meer uitproberen.
24 september 2008 20:30
-
masterwillems
Heeft niet echt iets met games te maken, waarschijnlijk lopen die mensen al een tijdje rond met frustraties ofzo en dan kunnen ze nog wel een stomme (om het zo maar ff te noemen) dingen doen, een boete geven en een retourtje TBS om ze te laten onderzoeken en te helpen.
24 september 2008 20:36
-
zone
[quote=120669]Of het ligt aan de opvoeding van die kinderen ...
Volgens mij is gta4 een 18+ spel ..
24 september 2008 20:37
-
jasonpoll
elk gta spel is dat, en volgens mij is elk bloederig schietspel 18+, of in ieder geval 16+
24 september 2008 20:44
-
masterwillems
[quote]Of het ligt aan de opvoeding van die kinderen ...
[/quote]
Tuurlijk ligt het ook aan de opvoeding (grotendeels zelfs) want tijdens de opvoeding leer je manieren en als je geen goede opvoeding hebt gehad heb je meestal ook geen manieren wat resulteert in meer agressieve uitingen.
[quote]Volgens mij is gta4 een 18+ spel ..[/quote]
Is het ook maar zoals het artikel al zegt "ware het niet dat de pc-versie van GTA IV pas op 21 november aanstaande uitkomt in Europa... "
Oftewel zal waarschijnlijk wel gewoon een smoes zijn.
24 september 2008 20:59
-
stephan90
[quote]Volgens de lokale politie is het zo klaar als een klontje: dat komt door het spelen van Grand Theft Auto IV[/quote]
Volgens de politie ja, die oudere generatie geeft altijd de schuld aan games.
Misschien moeten ze eens naar de opvoeding kijken ja... :S
Zal vast wel dieper zitten dan eventjes GTA te hebben gespeeld, ik bedoel,
zou jij na een paar uurtjes GTA te hebben gespeeld denken:
"Hey laat ik eens een auto jatten en kijken hoe dat is."
99% kans op "nee" omdat een normaal persoon niet zo denkt.
Er is heus wel meer aan de hand bij dat soort "gevallen." :O
24 september 2008 21:57
-
leviathan
Begint tegenwoordig al aardig standaard te worden om GTA als cover/excuus te gebruiken. Mensen beginnen steeds meer op electronic arts te lijken en proberen geld te slepen uit het inmense succes van GTA.
Maar dat de politie in het verhaal trapt vind ik dan weer uitermate teleurstellend. Maar goed, zo zit de mens nou eenmaal in elkaar ze trapte ook al in dat creationistische gedoe rondom spore.
25 september 2008 16:54
-
ikkus
Ik vind het belachelijk dat dit gebeurd. Vroeger gebeurde dit nooit (minder iig). Ik vind dit diep triest. "Jongen neergestoken" als nieuwsbericht kijk niet van op, dat is onderhand wel normaal geworden in onze samenleving, maar wat men toch tegen al die spellen heeft snap ik niet :S.
Ik kijk 16+ films (met soms veel geweld), ik speel 16/18+ spellen (geen GTA), en dat doe ik ook al jaren, ik ga toch ook geen auto's in de fik steken of mensen vermoorden?.
Dit slaat gewoon nergens op!
Dat de ouders de schuld krijgen vind ik ook weer niet kunnen, ouders kunnen er niet altijd op toekijken wat hun kind aan het doen is. Iedereen (ook minderjarigen) heeft recht op privacy vind ik, behalve gevangenen! Ze moeten dat kind gewoon 2 ? 3 jaar in de jeugdgevangenis stoppen of iets soortgelijks, dan leert hij het wel. En als ie ene grote mond heeft gewoon 3 maanden er bij! Dan leren ze het wel.
25 september 2008 17:05