Ventilator meer laten draaien.
Topic gesloten
september 2008
-
pciwebHallo,
Ik vindt dat de onderkant van mijn laptop te warm wordt, dit komt omdat mijn ventilator niet genoeg draait. En op sommige momenten kan je u verbranden aan de onderkant van mijn laptop.
Nu is mijn vraag: kan ik op 1 of andere manier niet mijn ventilator meer doen laten draaien. Het geluid kan mij eigenlijk niet zou veel schillen. Want dat van mijn desktop maak ook veel lawaai en ben dit eigenlijk gewoon.
15 september 2008 20:18 -
zoneNu snap ik je even niet : Wil je hem nu meer of niet laten draaien ?15 september 2008 20:20
-
pciwebJa, ik wil dat hij meer draait eigenlijk constant. Want die voelt te warm aan en dit staat mij niet aan15 september 2008 20:22
-
zoneKijk eens in je bios .15 september 2008 20:23
-
pciwebHoe bedoel je?
Naar wat moet ik juist uitkijken?
Is dit veilig?15 september 2008 20:23 -
erwin_wNiet laten draaien lijkt mij niet verstandig, de warmte moet ergens heen en omdat het al een compacte behuizing is zorgt juist de ventilator er voor dat de warmte afgevoerd wordt.
Er zijn wel hulpmiddeltjes voor, ??n daarvan is een zgn. Laptopcoolers (klik) of een CushTop15 september 2008 20:26 -
pciweben via een software lukt dit niet15 september 2008 20:31
-
keitaro[quote=120412]
Als je niet kan lezen... meld het ff... Dan spreken we het in en sturen we het je op met de post..........
Lees de post is boven je! =_=15 september 2008 20:56 -
pciweb???????????
15 september 2008 21:06 -
erwin_wVentilatoren hebben ze niet voor niets uitgevonden voor de laptops.
Het is echt niet aan te raden om de ventilatoren uit te schakelen of langzamer te laten draaien, hiervan gaat je laptop zeker binnen de kortste keren defect en heb je helemaal niets meer.
Om dus de warmte te verminderen kan je het beste de optie doen die ik eerder aangaf, hierdoor wordt dus de warmte afgevoerd en zal het niet zo heet worden.
Let wel, een laptop wordt altijd warm tot heet, het is ook maar een kleine ruimte waar alles in zit.15 september 2008 21:15 -
pciweb[quote=120415]
Hallo, ik heb nooit gezegd dat ik mijn ventilator wilt uitschakelen ik wil hem juist meer doen draaien.
15 september 2008 21:17 -
masterwillems[quote]Hallo, ik heb nooit gezegd dat ik mijn ventilator wilt uitschakelen ik wil hem juist meer doen draaien.[/quote]
Nu ik jou OP voor de 3e keer bekijk kan ik er inderdaad uit halen dat je hem meer wilt laten draaien en niet minder of uit wilt zetten, maar interpunctie is nog ver te zoeken.15 september 2008 21:24 -
ikkus@Pciweb
Dat heb je wel, ik bedoel, je zin was heel erg onduidelijk geformuleerd (al jouw zinnen in de OP).
"Zou ik soms met een programma mijn ventilator niet meer laten draaien.". Ik heb de zin 2 keer grondig moeten lezen om te begrijpen wat je wilt, als iemand er even vluchtig naar kijkt, dan wordt je gegarandeerd verkeerd begrepen.
Neem dit stukje eens "je kan u er aan verband", je probeert (volgens mij te zeggen) "je kan je er aan verbranden". Dat is toch echt geen correct Nederlands, in ieder geval niet ABN. Dat is dus erg onduidelijk voor sommige mensen.
"Ik heb al gezoek", je vergeet een "t", en het is "gezocht", niet "gezoekt". Ik ben jonger dan jij, en zelfs ik kan beter Nederlands. En ik vind iets als "deze beeldscherm" in spreektaal helemaal niet een probleem (alhoewel ik het niet zeg), maar dit is ook echt TE onduidelijk om te begrijpen, en daar irriteer ik mij zelf wel heel erg aan.
Zou je daar alsjeblieft even op willen letten? Want ik (en waarschijnlijk ook andere mensen) irriteer mij daar aan, en zo krijg je alleen maar "boze" reacties.
[offtopic] - Ik probeer niet een moderator te zijn, ik geef hem gewoon wat advies, en mijn mening, over hoe je duidelijk je vraag/probleem formuleert[/offtopic]
En ik wil je een laatste (en echt geweldige) tip geven, die ALTIJD handig is. Installeer spellingcheck voor FireFox (als je die gebruikt), het haalt er al veel fouten uit. Maar natuurlijk ook op je grammatica letten ;)
Wat betreft jouw probleem. Als je in de BIOS kijkt kan je soms instellen of je voorkeur hebt voor de ventilator "zacht", "gemiddeld", of "hard". Hoe lager, hoe minder geluid hij maakt, hoe hoger, hoe beter de prestaties zijn en de temperatuur is.
Meet ook eens je temperatuur op met bijv. Speedfan of Everest, laptops mogen in 't algemeen warmer worden dan desktops.
EDIT: Keitaro was eerder :P15 september 2008 21:36 -
erwin_wAls je de volgende keer goede en correcte antwoorden wilt, verwachten wij van jou dat je fatsoenlijke en duidelijke openingstopics maakt.
Jij maakt het voor ons niet makkelijk door deze OP.
Je probleem is de hitte en daarop heb ik dus enkele tips gegevens, ook de andere hebben je wat tips meegegeven m.b.t. enkele instellingen in de BIOS.
Neem aan dat je hier toch wel mee vooruit kan, ik ken zelf geen programma's/applicaties waarmee je de ventilator sneller kan laten draaien, komt wel bij kijken dat als je een ventilator sneller laat draaien de geluidsproductie ook zal toenemen.
15 september 2008 22:21 -
pciweb@Ikkus:
Merci voor de tip, heb de tekst veranderd.
Maar hier mag een slotje op. Want ik heb besloten om mijn windows opnieuw te installeren
En ik ga alleen die laptop gebruiken voor als ik weg ben, als ik naar tv kijk (voor op internet) enz.16 september 2008 07:02 -
mattuz[quote=120423]
Oke, nu wil ik niet lullig zijn maar daar word je laptop echt niet koeler door hoor. 1 Windows Opnieuw instalere verandert niks aan je instellingen van je BIOS(ventilator) en 2 Je laptop word niet koeler als je hem gebruikt als je ''weg'' bent.17 september 2008 07:15 -
pciwebweet ik wel maar ik heb in de bios gekeken maar vindt niks (ik kan niks veranderen).
Want ik heb via internet een voorbeeld gevonden, met een voorbeeld en dat vindt ik niet dus ik kan dat niet veranderen.
Ik zou het alleen maar via een programma kunnen veranderen17 september 2008 07:17 -
leviathanDan zou je toch gauw als bij tooltjes van Intel en Nvidia moeten gaan kijken of het mogelijk is.
Voor je videokaart kun je bijvoorbeeld RivaTuner kunnen gebruiken.
Als het niet mogelijk is om je fans op te voeren, dan lijkt mij een laatste redmiddel dat je je CPU en GPU ietsjes terugclocked zodat ze ook wat minder hitte produceren. GPU terugclocken kan via RivaTuner, je CPU moet je in de BIOS voor zijn.17 september 2008 12:22 -
pciwebrivatuner voor wat is dit juist. Want ik wil wel weten wat ik doe dat het niet mis gaat17 september 2008 12:28
-
mattuz[url]http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/koelingsproblemen_processor_speedfan.html[/url]
Als je dit even doorleest.. mischien is dat wat ;) er staat onderandere dat SpeedFan je temparaturen kan regelen..17 september 2008 12:42
oktober 2008
-
pciwebBeste tweakwindows mensen,
Ik heb de oplossing gevonden, ik heb in photohall dit gekocht ([url]http://www.twenga.nl/prijs-Notebook-Cooling-Stand-NB-8050p-TRUST-Overige-computer-accessoires-467095-0[/url]) en hij werkt heel goed + hij blijft koel.
Dus dit mag eigenlijk op slot01 oktober 2008 16:38 -
erwin_wTja, die oplossing gaf ik in het begin van je topic al aan.
Aangezien je het hier vraagt gaat er een lock op.
[mod]Topic Lock[/mod]01 oktober 2008 17:21