Re: Windows Vista geinstalleerd...en nu?
Topic gesloten
september 2008
-
ikkusJe zegt dat je de drivers beter later kan doen, dit lijkt mij niet zo. Want je hebt ook een netwerkkaart driver nodig soms. Dan kan je dus niet je virusscanner updaten noch de drivers gaan downloaden.
En dna zeg je dat Aero uit moet, maar Aero werkt alleen als je een videokaart driver hebt ge?nstalleerd, dus hoe moet je het dn uitzetten als dat helemaal niet kan; omdat hij (nog) geen driver daarvoor heeft :S
Ook als je soms geen driver voor je videokaart hebt, heb je alleen hele lage resoluties, niet echt handig om al die instellingen in te veranderen, of om een virusscanner te installeren.
Ik zeg dit omdat ik dit nogal een erge fout vind, en dit is zeker lastig voor mensen die nog geen (of weinig) verstand hebben van computers.
De reden dat ik het zelf niet aanpas ik geen tijd heb. Ik ga morgen namelijk voor een paar dagen weg...02 september 2008 20:26 -
louwrens@Ikkus: daarom heb je het tijdschrift: "Vistainfo", "Windows Vista Magazine" en boeken hoe je met Vista te werk moet gaan.02 september 2008 20:34
-
ikkusKijk aan, (alsof ik dat niet wist:P)
Maar dus eigenlijk bevat deze tutorial foutieve informatie.
TW.nl is geen Vistainfo of Windows Vista Magazine, maar er zijn wel mensen die er op kijken voor dit soort dingen.02 september 2008 20:36 -
keitaroI agree met Ikkus.
Zonder de drivers kan je geen hol ><
Waardeloos beeld, geen geluid, geen netwerk (dus het gedeelte op inet rustig zoeken naar je drivers :S:S beetje straaaaaange).
Hopelijk is er iemand die het document wilt aanpassen. Aangezien wij mods er zelf weinig tijd voor hebben helaas.02 september 2008 20:42 -
ikkusOmdat er toch wel vraag naar was, en omdat het belangrijk is correcte info aan te bieden heb ik het even (snel) aangepast.02 september 2008 20:51
-
masterwillems[quote=119850]
Ik vind het wel heel jammer dat er niet even werd gewacht totdat de gene die het had gepost zijn antwoord kon uitleggen, helaas moest ik werken en zie ik het nu pas.
De reden waarom ik de drivers als laatste doe (en ja het werkt) is omdat ik virus scanner op een cd heb, de firewall en spyware scanner en drivers download via een andere pc en er daarna op installeer.
Hierdoor heb je dus GEEN netwerk nodig op de net opnieuw geinstalleerde pc want die kan je ook van te voren downloaden (en dan op een USB stick zetten) of downloaden vanaf een andere computer.
Helaas vonden jullie het nodig om het te veranderen voordat ik dit kon verduidelijken, terwijl ik toch echt vroeg om het niet te doen want dit is ??n van de mogelijkheden als je een nieuwe installatie hebt , en die ik zelf het prettigst vind.
Nogmaals helaas dat jullie niet het geduld hadden.
Ik zal nog eens een keer hier iets zetten...
Edit op reactie van Keitaro:
Aangezien het net een nieuwe installatie is heb je nog niet het beste beeld of geluid nodig omdat je dit als eerst allemaal op een rijtje wilt zetten voordat je echt met het systeem te werk gaat. En Vista heeft in zichzelf al genoeg drivers om er voor te zorgen dat je laptop loopt misschien niet optimaal maar wel goed.
Edit2: ik heb het maar verwijdert bedankt jongens jullie hebben mij op dit moment echt pissig kunnen maken.
Misschien misbruik van de macht die ik op dit moment heb maar als je zoiets post, heb dan ook het fatsoen om te wachten tot ik (of de gene die het heeft gemaakt) zijn woorden kan vertellen. En al helemaal omdat ik vroeg of niemand hem wou veranderen aangezien het maar 1 van de verschillende mogelijkheden is.02 september 2008 22:18 -
keitaro@ MW. I agree with that one. Men had idd kunnen wachten.
Ikkus schijnt het aangepast te hebben en het was ineens gevalideerd toen ik terug kwam.
Maar over de manier van werken. Er stond niet bij vermeld, dacht ik, dat je dit via een cd/andere pc deed om te downloaden en installeren. Ik heb regelmatig herinstalls op werk wegens vervuilde pc's etc, dell/hp cd er in. Reinstal. Is kale pc. Op de USB na werkt er bij mij dan niet veel. Zonder mobo chip driver is het mogelijk dat je snel fouten krijgt tijdens installatie van dingen.
Want waarom zou je de drivers als laatste doen? Als je een pc herinstald, drivers doet, op internet gaat. Je Antirivus update en dan de rest uitvoerd is het toch net zo makkelijk?
Maar idd, we hadden beter ff kunnen wachten op het antwoord van de poster, in dit geval jij dus. Mijn excuses hiervoor.03 september 2008 08:09 -
masterwillems[quote]er stond niet bij vermeld, dacht ik, dat je dit via een cd/andere pc deed om te downloaden en installeren.[/quote]
Dat stond bij het stukje virus/spyware scanners en firewall aangezien je die als eerst download volgens mijn methode.
[quote]Want waarom zou je de drivers als laatste doen? Als je een pc herinstald, drivers doet, op internet gaat. Je Antirivus update en dan de rest uitvoerd is het toch net zo makkelijk?[/quote]
Drivers zorgen ervoor dat Windows beter met de hardware om kan gaan en dat je (als het goed is) minder kans hebt op een BSOD o.i.d.
Maar aangezien Windows Vista van zichzelf het meeste al kan herkennen (en als hij dat niet doet dan zorgt hij er voor dat het wel te herkennen is maar dan met lagere instellingen (videokaart b.v.) ) heb je op het begin waarbij ik zelf persoonlijk alles snel gedaan wil hebben zodat ik verder kan gaan, zorgt de grafische kaart driver er bv. voor dat je pc net iets langzamer word(omdat je de resolutie hoger kan zetten en andere speciale effecten die ik uitzet aan worden gezet.) Dit is misschien een klein beetje mierenn***** maar ik wil zelf dat mijn pc zo snel mogelijk reageert (daarom zet ik ook die visuele dingen uit om snelheid te krijgen.)
Excuses aanvaard maar helaas dat het zo moet zijn gelopen.03 september 2008 08:45 -
ikkusMaar nogmaals, je komt niet terug op "Aero" wat toch alleen werkt met de graka driver, (een driver die vaak los gedownload moet worden), anders kan het nieteens uit.
Sowieso blijf ik het een onlogische volgorde vinden...maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik ben de koemnde 3 dagen weg en kan dus niet resgeren, indien er nog iets is waarop ik moet/kan reageren, dit topic A.U.B. NIT sluiten.
EDIT: Ik zie dat eht hele artitkel nu weg is:S03 september 2008 10:07 -
masterwillems[quote]Maar nogmaals, je komt niet terug op "Aero" wat toch alleen werkt met de graka driver, (een driver die vaak los gedownload moet worden), anders kan het nieteens uit.[/quote]
Of Aero werkt zonder grafische drivers ligt helemaal aan wat voor een grafische kaart je hebt, mijn 8800GT draait aero zonder drivers terwijl mijn laptop graka (ati HD2300) dat niet doet.
[quote]EDIT: Ik zie dat eht hele artitkel nu weg is:S[/quote]
Door deze opmerking ga ik denken dat jij mijn post niet helemaal gelezen hebt...
03 september 2008 10:11