Om dan maar even voor iedereen de vraag te beantwoorden,
360 staat voor 360 graden :P zoals Leviathan al zei, "een cirkel"
of het ronde logo.
Quote van de xbox website:
[quote]What does the 360 stand for?
Microsofts main objective when designing the Xbox 360 was to create a living entertainment experience powered by human energy. The idea is to create a gaming platform that offers players unique experiences that will differ based upon an individuals playing style and their decisions rather than the game itself, thus making the gamer the center of the entire experience and letting everything associated to revolve around them. [/quote]
Weet niet of dat duidelijk is, maar dat staat op hun website.
Daarom lijkt mij de XBOX 720 beetje vreemde naam voor de opvolger,
alsof ze nu opeens 2 cirkels gaan draaien.
21 augustus 2008 10:51
jasonpoll
Misschien is het zo dat je er 2 spellen tegelijk in kan doen. Met die grote LCD/plasma tv van tegenwoordig zouden er makkelijk 2 spellen te gelijk worden gespeeld. Ik zeg hier maar wat, maar misschien wat om over na te denken?
P.S.(voor de mensen die het niet begrijpen): Een cd/xbox cd is rond, zoals een cirkel
21 augustus 2008 15:07
leviathan
Twee spellen tegelijkertijd lijkt mij onwaarschijnlijk, dat zou teveel kracht van de xbox vereisen.
21 augustus 2008 15:23
jasonpoll
[quote=119161]
je gaat er toch van uit dat de Xbox 720 een upgrade is van zijn voorganger, de 360. Als het waar is wat ik zeg, dan weet ik zeker dat de 720 veel meer (zoals jij het noemt) kracht hebben. Ik denk zelf dat het best wel eens waar kan zijn wat ik zeg. Het is trouwens maar een suggestie. Misschien is het wel iets heel anders...:]
21 augustus 2008 16:58
leviathan
Het is en blijft een marketingtruc. Als mensen 2 xbox games tegelijkertijd willen spelen, verdient microsoft er meer aan door gewoon een extra xbox te verkopen in dat geval.
21 augustus 2008 17:34
reinout95
Stephan90:
[quote]Daarom lijkt mij de XBOX 720 beetje vreemde naam voor de opvolger,
alsof ze nu opeens 2 cirkels gaan draaien.[/quote]
Ow... nu snap ik het! 2x 360 = 720
21 augustus 2008 17:38
stephan90
Misschien zitten ze er niet naast met de naam Xbox 720.
Heb na beetje googlen het volgende gevonden: Xbox 720
21 augustus 2008 19:58
mattuz
ik wil niet lullig doen hoor maar ik dit niet een beetje een erg zinloze discussie..?? -_-' Waarom al deze speculaties. het is toch volkomen zinloos om maar naar namen te gaan gokken. Niemand weet toch hoe de niet nieuwe console's gaan heten behalve de bedenkers. Het enige wat je kan doen is afwachten.. ;)
21 augustus 2008 21:15
gerbenkwakkel
[quote=119185]
Waar is een forum voor? Alleen om elkaar te helpen? Op fora's voer je ook discussies..;)
22 augustus 2008 15:06
keitaro
[quote=119206]
Fora's zijn juist idd gemaakt voor discussies. Eerder dan om elkaar te helpen.
Slow Chat Discussie groepen.