Heren Admins,
De laatste tijd komt het te vaak voor dat de openinge post niet of onvoldoende informatie bevat van de poster.
Als zich er een probleem voordoet is het eerste wat ze doen een topic openen zonder ook maar iets zelf te hebben ondernomen.
Volgens het regelement is het zo dat leden eerst zelf wat geprobeerd moeten hebben d.m.v. Google en andere zoekmachines, of zelf al iets hebben geprobeerd via de handleidingen/mauals en noem maar op.
Zou het mogelijk zijn dat jullie als Admins en uit naam van de Staff eens een duidelijk topic starten waarin aangegeven wordt dat er, indien er een topic wordt gestart, voldoende info wordt gegeven door het lid wat er zoals gedaan is e.d. en ik vind dan zelf dat als een openings post niet voldoende informatie bevat wij deze dan bv. tijdelijk 'bevriezen' todat de poster zelf genoeg heeft ondernomen en dit natuurlijk ook vermeld in zijn bericht.
Het komt te vaak voor dat andere leden moeten blijven vragen wat er zoal gedaan is en naderhand komen wij er achter wat er wel of niet gedaan is.
Laat maar even weten wat jullie van dit idee vinden zodat wij de leden hierop nogmaals nadrukkelijk kunnen wijzen op een duidelijke openening post.
14 augustus 2008 11:28
masterwillems
Goed idee Erwin, zag het ook al in DIT topic en mijn handen kriebelde eigenlijk naar het knopje om hem op slot te zetten.
De afgelopen tijd zijn er een groot deel topics gesloten vanwegen een bar slechte OP. Misschien is het volgende een idee:
Als iemand een topic start dat hij/zij persee een aantal velden moet invullen.
zoals, ik wil een topic starten:
- een veld voor de titel( is er al )
- een veld voor het probleem,
- een veld voor wat heb ik al gedaan
- een veld voor je verwachtingen,
- misschien ook nog een ander veld.
Deze (in mijn ogen) potentiele oplossing, heb ik te horen gekregen van Tim Enting. Ik heb hem gezegd in een PM dat ik het in de crew zou gooien.
Misschien leuk voor opname in de nieuwe layout (Rax?)
Gr's EasyBoarder
25 mei 2009 10:11
erwin_w
Ruud,
Dit is ooit al eens als oplossing in de groep gegooid, als ik het mij goed herinner maar Ik blijf het nog steeds een goed oplossing vinden om dit probleem tegen te gaan.
Je zal dan een soort van webform krijgen die ingevuld dient te worden, daarbij kan je verplicht stellen welke velden wel en niet ingevuld dienen te worden.
Op deze manier zal iedereen topic dezelfde uitvoering krijgen, bij niet ingevulde velden zal men dan een bericht krijgen.
Ik blijf dit idee steunen en misschien helpt dit nieuwe topic.
Uiteraard zal hier zeker weer tijd in gaan zitten, Raymond heeft toch tijd genoeg :P, maar misschien dat iemand die op hetzelfde nivo werkt als Raymond dit samen met hem kan doen (ik noem maar iets h?)
Ik meld mij hier niet voor aan omdat ik er iig niet voldoende kennis van heb en geen tijd.
We zullen afwachten.
25 mei 2009 10:55
easyboarder
Dat is inderdaad het idee. Het invullen van een webform kan moeilijk fout gaan, tenzij je IQ vergelijkbaar is met dat van een droge badspons :p (ik noem geen leden namen).
Mijn excuses als dit (zoals je zegt) al eerder aan bod is gekomen. Nu is het in elk geval weer actueel, in de hoop dat er gehoor aan wordt gegeven.
25 mei 2009 11:02
nickk
Het is opzich geen slecht idee dat je bepaalde punten eerst moet invullen om je te helpen om een keurige, nette Openings Post gaat schrijven. Zo heb je ook 'hou-vast' aan de dingen die je al hebt opgeschreven en kan je die ook uitbreiden met meer informatie over het probleem/vraagstelling.
Zo krijgen wij (en vooral die actiefste leden) een nette, keurige Openings Post waarbij je direct de leden kan helpen en niet steeds meer moet over gaan tot het lezen van de regels of het sluiten van het topic (met alle gevolgen van dien).
Ik ben zelf ook 'grote' voorstander om dit te gaan invoeren (in de nieuwe Tw.nl ;)), zo krijg je betere topic's, minder leden die afhaken vanwege slechte/incorrecte OP's en uiteindelijk meer leden die zich gaan aanmelden op TweakWindows.nl.
[offtopic]En dat even getypt naar 80 Wallies te hebben geupload ;)[/offtopic]
25 mei 2009 11:21
easyboarder
[quote=135086]
Dit is precies wat ik bedoeldealleen maar voordelen. Nu hopen dat het haalbaar is in de nieuwe versie.
[offtopic]Had het gezien, heb er een aantal gevalideerd :p[/offtopic]
25 mei 2009 11:26
nickk
Er zal natuurlijk wat meer werk zijn om dit te maken of wat dingen aan te passen, maar het is zeker wel mogelijk om zo iets te gaan maken.
Ook zit ik (en volgens mij de hele staff en v??l leden) hier op te wachten dat we zoiets krijgen. Hierdoor kan je in principe geen slechte Openings Post'en meer krijgen en kan je ook leden sneller helpen en deze voordelen zijn alleen maar beter voor TweakWindows :).
[offtopic]Ruud, let wel even op als je de MOD tags goed doet, h?. Heb ik even verbeterd voor je ;)[/offtopic]
25 mei 2009 11:31
leviathan
Hoewel het posts met vragen of probleemstellingen in goede lijnen zal forceren, werkt het slechts enkel voor dat doel.
Topics die gericht zijn op het starten van een discussie vallen hier natuurlijk buiten. Er zal dan dus ook onderscheid gemaakt moeten worden tussen verschillende subtypen posts, wat wel weer extra werk is. Maar misschien een leuk vooruitzicht voor de volgende versie van TW.
Daarnaast is het ook nog maar de vraag hoe serieus mensen die velden gaan nemen. Natuurlijk zet het de mensen aan het denken omdat ze een directe herinnering van hoe het moet krijgen, maar ik verwacht toch wel een aantal members, laag vanuit de voedselketen, die dit niet serieus in zullen gaan vullen.
Over het algemeen vind ik het wel een goed idee, maar ik denk dat het nog wel een beetje scherpgesteld mag worden.
25 mei 2009 17:46
kyentei
Om als nieuwe mod hier even mijn idee bij te plaatsen, vind ik de opzet heel mooi en kan het waarschijnlijk goed werken voor problemen. Echter vraag ik mij af wat dan nog het verschil is tussen een forum en een contactformulier, waarbij de leden dan helpdesk medewerkers worden. Persoonlijk vind ik dat je van de leden toch wel mag verwachten, ook al leert het verleden dat het maken van een duidelijk en overzichtigelijke openings post toch moeilijk is voor sommige mensen, dat ze een correcte OP kunnen schrijven.
Als de groep leden die het verdomd (als ik dat zo mag zeggen) om een goede OP te schrijven aangepakt wordt, is het nette en overzichtelijke forum direct ook een visitekaartje voor nieuwe, goede leden en hebben nieuwe leden in ieder geval een voorbeeld.