Gebruik bij de reiniging van een pc NOOIT een stofzuiger!! REDEN: door de wrijving van het stof en de lucht onstaat electriciteit die oa je moederbord kunnen kapot maken!!
27 juli 2008 10:45
masterwillems
Inderdaad, ik zou zelf niet echt snel met een stofzuiger door mijn kast gaan, het beste is nog altijd je computer open schroeven in de tuin, ergens buiten of in een garage, alle onderdelen er uithalen en met een busje de fans schoon spuiten en de kast schoonspuiten.
27 juli 2008 11:02
unknown
& bij een busje perslucht ontstaat er geen wrijving wou je zeggen? :S
het is precies hetzelfde principe, alleen de ene zuigt & de andere blaast.
27 juli 2008 12:02
msuper
Ja maar je kan toch gewoon alles uit je kast halen schoon spuiten en alles er weer in.
27 juli 2008 12:04
masterwillems
[quote=117832]
Als je me post had gelezen kon je er op uit halen dat ik alleen op de Fan de perslucht gebruik (en het koelingselement van de cpu) en me kast, dus niet het moederbord of iets anders.
27 juli 2008 12:04
leviathan
Het is ook aan te raden om je fans tegen te houden als je ze schoon maakt. Als deze mee gaan draaien wekken ze namelijk stroom op.
27 juli 2008 12:16
raymus
[quote=117835] Ja hier heb je gelijk in, alleen de stroom gaat niet weer terug naar bijv, een moederbord.. Dit hebben we (mijn collega's en ik) een keer getest met een aantal spanningsmeters.. Wel gaan je lagers van je fan eraan als je met de compresser er op spuit...
27 juli 2008 12:24
jerx
Altijd stofzuiger gebruikt nooit problemen gehad :P Maar laatst spuitbusje geprobeert en dat werkt wel ff wat beter