Beste mensen van Tweakwindows,
Ik ben sinds kort weer een beetje begonnen met casemoddigen en noem het ratteplan maar op..Ik heb nou wel vaker gecasemod en heb hier ook een paar tutorials over geschreven, (niet altijd een suc6:P).
Maar dit is nu al zo'n 2 jaar geleden oftwel, nieuwe rondes nieuwe kansen! Nou ben ik weer gaan ontwerpen, alleen loop ik steeds in me ontwerp vast.. Nou leek het me leuk om samen met jullie te kijken of jullie ook nog idee?n hebben, ik heb wel een bassis ontwerp die ik hier in een upload onderzet, alleen ik kom niet echt verder..
De dingen die ik ga gebruiken om deze case te maken:
[i]Hout (Dat wordt de basis van de kast)
Plexiglas
Neon
Fans
(eventuweel nog meer leuke modding dingen)
en zeer speciaal ik ga zorgen dat er aan de zijkant een lcd scherm komt..[/i]
Dat zijn iig de begin onderdelen, hier onder zal ik de tekening uploaden.. Alvast hartelijk bedankt!
Ik zat zelf met een soortgelijk idee in me hoofd, alleen nooit echt uitgevoerd.
Het IS ook mogelijk en misschien wel de ideale oplossing voor LAN party's, alleen met zo'n tekening kom je niet echt ver.
Ga eens kijken hoe je alles wilt bevestigen, de aansluitingen en hoe je het vast wilt maken.
Hoe zal het stroom voor het beeldscherm netjes weg gewerkt worden in de computer en hoe zorg je er voor dat alles veilig blijft en dat het niet in de brand vliegt?
hoe ga je de kabels aanleggen? en moet je zelf kabels of aansluitingen maken?
Denk eens aan deze vragen en probeer ze te beantwoorden voor jezelf, Succes met het project en ben benieuwd wat er als eind resultaat komt :).
22 juli 2008 22:33
keitaro
Nu ben ik niet zo geweldige casemodder... Of nadenker op dat gebied *geef mij maar binaire codes <3*
Maar een manier om dat beeldscherm stroom te geven is denk ik simpel:
Aan de achterkant van de kast waar de voeding zit, een UPS kabel van de kast naar monitor maken. Dus die kabel in de monitor in de kast. En dan kan je er een gewone stekker zoals voor de voeding zo in prikken voor je monitor.
Dat is al 1 stroom probleem opgelost dan... xD
22 juli 2008 22:42
raymus
Nou dat stroom verhaal wordt zekers niet een probleem... Want ik ga een hele oude laptop zoeken en die ombouwen tot alleen het beeldscherm werkt op de videokaart... Als je benieuwt ben hoe ik dat doe moet je hier deze tut lezen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/799377//
Maar ik zit meer hoe wil ik de voorkant doen enzo, dus echt een beetje design... Alvast bedankt!
23 juli 2008 12:27
jerx
begin eerst maar met welke kleuren je mooi vind om te gebruiken.
(Ik vind zwart met oranje altijd erg vet) Zwart en blauw/groen/rood word het meest gecombineerd.
23 juli 2008 16:19
keitaro
[quote=117657]
Dat is zo standaard. Op lans zie je heel vaak de kleuren rood groen en zwart.
DOe is iets speciaals. Paars en roze samen ofzo
23 juli 2008 16:26
erwin_w
Wat soms ook mooi kan uitpakken zijn kleuren in parelmoer, dus bv. parelmoer zilver/ijsgrijs met zwart.
Je moet er wel van houden natuurlijk.
23 juli 2008 16:44
unknown
Als ik jou was zou ik naar een andere tut opzoek gaan! Dat je bijvoorbeeld dat schermpje op dvi aan kan sluiten (meeste graka's hebben wel 2 dvi) dan heb je veel betere kwaliteit & ziet het er nog mooier uit !
23 juli 2008 22:37
masterwillems
[quote=117672]
I.d.d. Ik zou gewoon zo veel mogelijk standaard houden zodat het ook makkelijk te verwisselen is als het stuk gaat.
Want dat is altijd mogelijk
23 juli 2008 22:54
blacksorcerer
Leuk zo'n project (y)
Semi-off/ontopic: waar staat Sanajo voor c.q. waar heb je het vandaan? </nieuwsgierig>