Windows Movie Maker HD
Topic gesloten
juli 2008
-
reinout95Ik ben opzoek naar Windows Movie Maker HD. Gisteren hebben we een nieuwe HD Cam gekocht en ik wil daarmee HD films maken en bewerken.
Ik heb al heel lang achter Google gezeten en op Microsoft.com maar ik kom er niet uit. Microsoft geeft geen mailadres vrij voor deze vraag en daarom weet ik nog steeds niet of hij te downloaden is of niet.
Het maakt niet uit of er nu direct bij het downloaden moet worden betaald of achteraf!20 juli 2008 15:24 -
keitaroWindows Movie Maker HD is nog niet officieel uit zover ik weet.20 juli 2008 15:32
-
blacksorcererhttp://www.microsoft.com/windows/windows-vista/features/movie-maker.aspx
Zo te zien is het dus een functie die in Vista HP en Ultimate zit, en dus niet los te verkrijgen is. (Ik heb het zelf maar even vluchtig bekeken, dus lees even die pagina.)20 juli 2008 15:53 -
masterwillems[quote=117536]
Het is al wel uit, maar alleen voor mensen die Windows Vista Ultimate hebben of Windows vista Home Premium.
Ik weet alleen niet of hij te downloaden is (je kan de nieuwste movie maker downloaden want bij mij staat er ook geen *HD* achter ofzo)
Van de Microsoft site:
[quote]Millions of people are now enjoying high-definition (HD) television in their homes. Now, using the Home Premium and Ultimate Windows Vista editions, you can edit content from high-definition cameras that support the HDV format. You can also edit native MPEG-2 content, the format used in commercial-release DVDs. HD content can be published to Windows Media HD for playback on PCs and on the Xbox 360 video game and entertainment system. Windows Media HD can preserve high-definition quality while reducing overall file size, conserving hard-disk space.[/quote]20 juli 2008 15:54 -
unknownAls je windows vista HP of Ultimate hebt, dan heb je moviemaker hd al, ook al staat er alleen moviemaker!20 juli 2008 17:45
-
amahlAls je Windows vista hebt windowslogo (START) staat onder in zoeken typ moviemaker en je hebt m
PS: ultimate heb ik duss ik weet niet of het bij de andre versies is20 juli 2008 18:04 -
reinout95[quote=117544]
'k Heb Home Basic.
Ik ga van de reactie van Keitaro uit en wacht af...20 juli 2008 18:09 -
keitaro[quote=117548]
Daar heb je weinig aan. Ik zat er schijnbaar naast want andere leden + mijn collega hier zeggen dat Movie Maker HD al uit is. Maar alleen voor Premium of Ultimate.
Als je Basic hebt heb je helaas geen Movie Maker HD.
Wel kan je een upgrade van je Basic naar Premium aanschaffen oid om dat te krijgen ;)
Of 1 van de vele andere software.20 juli 2008 18:13 -
reinout95Weet iemand dan nog goede andere HD software's zoals Movie Maker HD?20 juli 2008 18:19
-
arjan_saSony Vegas Pro (niet gratis) en ook iets ingewikkelder tenzij je gewoon standaard moviemaker dingen doet zoals knippen en plakken.20 juli 2008 18:22
-
reinout95[quote=117553]
Hoe ingewikkeld der: (meestal) hoe beter!
Nee, ik doe geen standaard dingen zoals knippen plakken. Ik gebruik het voor mijn kleine bedrijfje*:
RDG Filmproductions**
[i][size=8][color=grijs]*Ik maak filmpjes op aanvraag. Tevens ook Slideshows!
**Onderdeel van The RDG Filmproductions Company[/color][/i][/size]20 juli 2008 18:36 -
arjan_saIn dat geval kan ik je vegas pro aanbevelen;).
Functies voor mensen met greenscreen/blue en red ook.
Je hebt allerlei dingen van... Gewoon teveel om op te noemen.
Het is niet zo dat je standaard op 1 knop drukt op een foto in te laten vliegen maar je moet echt met pan/crop enzo gaan werken.20 juli 2008 18:38 -
reinout95[quote=117559]
Kun je er ook dvd menu's me maken?
20 juli 2008 18:41 -
arjan_saniet dat ik weet, het is een videoediter, geen dvd-maker.
Je hebt trouwens wel een DVDmaker functie in windows vista waarmee je gewoon een menuutje kan maken20 juli 2008 18:45 -
louwrensMovie Maker in Vista ondersteund gewoon HD, staat erbij.20 juli 2008 23:18
-
masterwillems[quote=117583]
maar movie maker zit alleen in home premium en ultimate20 juli 2008 23:26 -
lbjornl[quote=117584]
Mss wel beetje offtopic maar toch [color=red]Hier zie ik ook geen leestekens.[/color]
Van een lid van TW wordt duidelijk verwacht leestekens en interpunctie te gebruiken. Geld deze regel niet voor mods en admins?!
[mod][color=black]Kijk eerst maar eens naar je zelf en dan naar anderen![/color][/mod]20 juli 2008 23:33 -
arjan_saIs idd heel offtopic maar tja..
MW is een tijdelijke mod voor zover ik weet, en louwrens z'n post laat zien dat hij niet veel leest voordat hij iets post..-.-'. Wat hij nu zegt is al een paar keer gezegd. Wat MW heeft gezegd ook.. Mrja, verder on-topic maar?
[mod]yep verder ontopic.[/mod]20 juli 2008 23:39 -
ali21 juli 2008 08:44
-
luke-1121 juli 2008 10:05
-
reinout95[quote=117584]Even een reactie op jullie alle bij (Louwrens en Masterwillems):
Louwrens: Dan krijg ik een andere revolutie (van 100x29 naar 90x19 bijvoorbeeld)!
Masterwillems: Movie Maker staat bij Basic en Movie Maker HD bij premium en ultimate.
En dan ook nog een reactie op Luke-11 (zijn laatste bericht tot nu toe):
Dat bedoel ik inderdaad en dat wil ik ook! Dat is vast een Prt Sc van WMM HD?21 juli 2008 14:22 -
masterwillems[quote]Masterwillems: Movie Maker staat bij Basic en Movie Maker HD bij premium en ultimate.[/quote]
Klopt maar aangezien jij het in HD wilt opslaan (wat dus niet kan als je Homa Basic hebt.) Waren we tot de conclusie gekomen dat je of, een upgrade moest doen naar Home Premium, of moest kijken voor een ander programma.
[quote]Dat is vast een Prt Sc van WMM HD[/quote]
Dat is idd een print screen van Windows Movie Maker HD.21 juli 2008 14:38 -
erwin_wBeste TS-er, ben je er nu achter waar het probleem nu zit?
Er zijn al diverse antwoorden gegeven m.b.t. de HD-functie in de versie van Vista.
Alles Vista-versies hebben Movie Maker maar alleen de Premium en de Ultimate-versies hebben de mogelijkheid voor HD.
Meer info is te vinden op de site van VistaInfo, kijk een stuk naar onderen in die tabel en zie daar, de mogelijkheden van HD.
Wat mij nu niet echt duidelijk wordt, wat wil je nu precies nu je deze antwoorden weet?21 juli 2008 14:52 -
reinout95Erwin_w: ik denk het wel. Bedankt allemaal. Topic mag worden gesloten.
Indien andere nog ide?n hebben: pm naar mij!21 juli 2008 14:57 -
erwin_wNou, dan sluiten we bij deze op verzoek van de TS-er
[mod]Topic Lock[/mod]21 juli 2008 15:38