Heb net mijn nieuwe systeem binnen maar het loopt niet lekker,
Ik ben een gamer die voornamelijk Battlefield draait en cod4
Battlefield draait lekker op de nieuwe pc alle instelling high end staan maar cod 4 wil om 1 of andere reden echt niet lekker draaien moet alles op laag zetten maar wil dan nog niet echt lekker soepel draaien ondervindt dit nu ook met mijn nieuwe aanschaf rainbowsix vegas2.
Mijn spec zijn intelcore 2 Quad CPU Q9450
Nvidia GTX 9800 512 mb
MSI P7N SLI platinum moederbord
3ghz werkgeheugen direct beschikbaar.
Heb alles gecheckt op huidige drivers etc die kloppen allemaal .
Directx 10.x draait
vista is een 32bit opstelling.
Wie kan me helpen? b.v.d
14 juli 2008 20:51
arjan_sa
heb je ook resolutie lager gezet?
Is je Gafische kaart niet te heet? (gebruik GPU-Z om te kijken hoe warm deze is).
Doe ook eens een driver update van Nvidia.
14 juli 2008 20:55
luccey
Welke resolutie speel je?
14 juli 2008 20:55
leviathan
Volgens je profiel heb je een onboard geluidskaart, en problemen met geluidskaarten staan ook in de lijst van known-vista-issues. Probeer ook die eens te updaten, het is al vrij vaak voorgekomen bij CoD4 dat geluidsproblemen met Vista voor haperende of crashende games zorgden. Het klinkt misschien ronduit idioot, maar een microfoon in in je microfoonpoort pluggen heeft al vaak dit soort problemen verholpen. Als je geen microfoon hebt is een speaker ook goed om er in te prikken.
Call of Duty 4 heeft ook problemen met taalpakketten wisselen tijdens het gamen. Dit gebeurt als je ctrl+shift indrukt, een combinatie die bij games als CoD4 niet zeldzaam is.
Dit wisselen tussen invoertalen kun je uitzetten bij je taalopties in je configuratiescherm.
14 juli 2008 21:01
louwrens
[quote=117209]
Volgens zijn profiel: 22" -> 1680x1050, zou dat ding makkelijk moeten trekken
[quote=117210]
das met een X-Fi, onboard dacht ik niet...
Nieuwste patch van CoD4 erop? 1.7?
Nieuwste nvidia driver: http://www.nvidia.co.uk/object/winvista_x86_175.19_whql_uk.html
oude verwijderen en Driver Sweeper runnen.
weet niet precies welke Realtek je gebruikt, nieuwste is: R1.98
De Reaktek site is best sloom, weet niet of je nieuwsgroepen gebruikt, daar zal die vast wel staan ;)
14 juli 2008 21:49
justy
Ja zoals ik aangaf heb ik alles upto date het stomme is gewoon dat ik BF2 en BF2142 op de hoogst haalbare instelling probleem loos draai maar resentere games zoals cod4 die zeker lichter is dan BF2 wil gewoon niet werken. Bij de grafischekaart werd trouwens het spel Frontlines feul of war geleverd, die er maar eens op gezet stelt dan zelf de maximum waarde wat geschikt is voor mijn PC in, en vervolgens is dit dus ook niet speelbaar moet dan ook weer alles op low zetten om enigzins te kunnen spelen. Zelfde geldt bij cod4 als ik het enigzins wil kunnen draaien moet ik terug naar een instelling van 800x600 met alles op low dit klopt toch niet?
14 juli 2008 22:27
garcia
cod4 lichter dan bf2? dacht eerder omgekeerd! :-s
14 juli 2008 22:56
arjan_sa
@Garcia, dat weet ik niet zeker.
Maar @Justy, ik speel COD4 op 1024x10** op alles low met m'n 7300GS, dan zou jij dat zeker moeten kunnen...
14 juli 2008 23:13
masterwillems
[quote=117219]
dat zou hij zeker moeten kunnen maar dat zou hij niet eens hoeven te proberen want zijn kaart moet het makkelijk aankunnen.
Gebruik je AA en wat voor een filter heb je bij smoke? heb je AF aanstaan e.d.?
14 juli 2008 23:30
justy
COd4 is zeker lichter dan BF2 angezien dat de mappen stukken kleiner zijn en er onder andere geen voertijgen aanwezig zijn maar dat was mijn vraag helaas niet. Het hoe en waarom en eventueel kan ik het probleem van mijn eerdere gestelde vraag van dit topic oplossen?
Heb toch voor het zekere weer alle drivers op nieuw geinstaleerd.
Ook me geluidskaart maar helaas probleem niet opgelost.
14 juli 2008 23:34
masterwillems
[quote=117225]
Ok jou post slaat echt nergens op...
Een game is niet lichter of zwaarder omdat de mappen groter zijn of omdat er voertuigen in zitten (tuurlijk het is misschien wel meer pixels maar als je kijkt naar de call of duty mappen zijn die veel levendiger en zit er meer in dan met bf2 dus ALS dat een factor zou zijn dan zou dat weer op gelijke hoogte moeten komen.)
Een game is *zwaar* omdat de engine misschien niet 100% geoptimaliseert is voor die game of omdat er belichtings technieken in zitten, bv. battlefield 2 heeft geen bloom effect en ook geen HDR, terwijl call of duty 4 dat wel heeft (wat het dus weer zwaarder maakt) ook zijn de moddels in call of duty 4 van een hogere resolutie dan die van battlefield 2 (wat ook niet zo vreemd is aangezien call of duty 4 een veel nieuwere game is dan battlefield 2.)
Zoals ik hierboven al zei, controleer je AA en je AF filtering en hoe je de soft smoke edges hebt ingesteld (want dat is aardig zwaar.)
Kijk ook even of je hardware overiding aan hebt staan, dit doe je als volgd:
> Rechtermuisknop op bureaublad en dan *NVIDIA Control Panel*
> Manage 3D settings en dan naar het tabblad *Program settings*
> Dan heb je daar een lijstje met games, zoek call of duty 4 op en kijk of er dingen dik gedrukt staan, of dat bijvoorbeeld bij Anistrophic Filtering (AF) 8x staat.
15 juli 2008 10:49
spike1967
Probeer eens andere drivers,en lees forums na over de nieuwe forcewaredrivers en de vele problemen hier mee.
15 juli 2008 18:25
justy
Als ik op mijn oude pc pentium 4 3,2ghz met 2ghz ram cod 4 probleems loos draaide met de Grafische instelling op medium en AA en AAFop laag zonder problemen en mijn huidige pc kan dit niet eens aan op een setting van 800x600 Ligt het probleem niet aan die instellingen masterwillems. Ik voer geen vraag om een discussie te krijgen of een game zwaar is of niet. maar mijn oude pc had veel meer problemen met BF2 op grafische gebied dan met cod4. maar daar had ik het niet over. Heb de in Nvidia control panel niks dik gedrukt staan en AF staat op 8x dus drivers heb ik allemaal al geprobeerd, ga nu die forceware maar weer eens checken maar heeft iemand verder nog suggesties?
b.v.d NA lang zoeken een beta gevonden van een nieuwe driver voor me kaart die geinstaleerd en daar komt de oplossing deze geeft aan voor het opstarten van het spel dat hij geen genoeg voeding krijgt! Dus nu maar terug naar de winkel.
15 juli 2008 19:29
arjan_sa
@Justy, het zou best kunnen dat je graka niet genoeg voeding krijgt, mar een spel vreet geen voeding voor zover ik weet:P.
Hoe dan ook, hoeveel watt is je voeding? Welk merk en wat staat er op het stickertje op je voeding? (Amperes etc)
16 juli 2008 11:59
masterwillems
[quote=117319]
lees zijn laatste post eens :P
16 juli 2008 15:15
arjan_sa
@MW, dat heb ik ook gedaan.. vandaar ook die reactie -.-'. Het zou kunnen dat het aan je voeding ligt maar het zou ook b*llshit kunnen zijn wat wordt veroorzaakt door iets anders...
16 juli 2008 16:35
justy
Er ligt 450watt in en de videokaart vraagt 400watt hou dus nog 50watt over voor de rest en dat is niet genoeg wordt dus vervolgens gecopenseerd en dan krijgt de videokaart minder watt en trekt vervolgens de grafische instellingen niet meer.
Maar krijg nu een 850watt voeding voor nop dus effe wachten tot die binnen is. maar tot zover bedankt voor de ondersteuning! masterwillems plaats alleen iets als het zinnig is! zijn post was geplaast na de mijne dus inrelevante posten op een post dat slaat dus helemaal nergens op!
Update 24-07-08: Nieuwe voeding een 850W Power real ATX power supply erin kabeltjes aangesloten en draaien als een F1 auto! Het was gelukkig dus wel te wijten aan een te lichte voeding.