Het is echt zoals ze zeggen: "de hype land". Had het niet beter kunnen zeggen. :o Uiteindelijk is dit toch slechts een gadget, weliswaar een zeer goede maar toch... Dat hier zo'n massa op af komt, toont toch maar aan dat Apple zijn marketing ronduit schitterend is.
[quote]Wie dan eindelijk het toestel had, had in veel gevallen de pech dat het unlocken van het toestel, wat middels iTunes gebeuren moet, niet of nauwelijks werkte. Zeker na de lancering in de Verenigde Staten gistermiddag na twee uur was het voor veel iPhone-bezitters niet mogelijk het toestel te unlocken, hetgeen tot veel frustratie leidde. Het lijkt erop dat deze servers van Apple de massale toestroom aan activaties niet konden bolwerken.[/quote]
Dit hadden ze wel mogen zien aankomen... :o
13 juli 2008 10:13
ali
Euh ja, ik snap ook niet waarom mensen een iPhone kopen voor zo'n dure prijs ( rond 800 a 900 euro voor 8 GB versie ) , rond 1100 en 1200 voor 16GB versie.
Kan je dan niet beter een simlock vrije kopen? Of ff eentje bestellen uit de VS ?
13 juli 2008 10:20
arjan_sa
@Ali, 900 euro?
Hoe kom jij aan 1200 euro:|. Met een 40,- per maand abbo kost dat ding 1 euro.
@Sjz, hadden ze idd aan mogen zien komen. Dit leek erg veel op iets wat microsoft zou doen en wat apple niet zou mogen vanwege hun 'imago'
13 juli 2008 11:07
sjz
Inderdaad. Zelfs de hoogste prijs, die je waarschijnlijk in Belgi? aantreft, is het ?525 voor de 8Gb en ?615 voor de 16Gb. Dit is weliswaar zonder abbo (koppelverkoop is verboden in Belgi?).
Nee, van Microsoft hoef je zoiets ook niet te verwachten. Ik denk dat hun systeem dit w?l had aangekund. :|
13 juli 2008 11:13
arjan_sa
Dan heeft Belgi? het goed gedaan:|.
In fact, ik denk dat ik m'n iphone daar ga kopen... Waarom in NL als het daar ook kan zonder simlock... [size=8]bron[/size]
Ik vind toch dat de iPhone een te grote hype is geworden, het is maar een mobieltje. Ja ok? hij heeft touchscreen (Multi), ja ok? er zit OSx in, en ja het werkt heel fijn. Maar hoe het ook is, het is en blijft maar een mobieltje..
Ook al wil ik hem heel graag hebben:P
13 juli 2008 11:22
sjz
Toch 1 ding dat je zeker moet vermelden, het is tevens een iPod (Touch). ;)
Ik vind al bij al de prijs wel meevallen voor die gadget, 't is gewoon die drukte dat toch nauwelijks nog normaal te noemen is? Kijk naar al die persaandacht. :| Dat krijgen de concurrenten niet of nauwelijks. :P
13 juli 2008 11:31
louwrens
[quote=117097]
hoe kom jij nou weer een Touch?
iPhone en iPod Touch zijn allebei in 8 en 16Gb versie;)
Mug kom d'r maar in... :P
13 juli 2008 12:33
arjan_sa
hij bedoelt.. Iphone is ook een ipod touch in 1.
dus voor 500 euro betaal je +- 200 voor touch, en 300 voor een telefoon. Mooie deal niet?
13 juli 2008 13:19
enesg
[quote=117105]
Uhm ,, Valt wel mee, de Touch is gewoon fucking duur.. En de Iphone ook.. Je betaald minstens 200 euro voor het merk. Koop gewoon een echte telefoon ;)
13 juli 2008 13:22
renssies
ik wil de iphone te gaan kopen (zo gouw ik 30 euro heb en ze er weer zijn) 1.zodat ik overal snel en makkelijk kan interneten 2. zodat ik er apps voor kan maken 3. omdat dan onze domdom eindelijk de raam uit kan. 4. omdat ik geen beltegoed meer heb 5. omdat mijn telefoon weinig geheugen heeft en niet goed muziek kan afspelen 6. omdat de iphone gewoon fijn is met zijn interface en visual voicemail 7. omdat ik er betere foto's mee kan nemen dan mijn sony erricson (1 megapix of zo) 8. omdat mijn moeder het abonnement betaalt 9. ik kan mijn email overal mooi bijhouden 10. ik heb een geheugensteun (notities en agenda)
14 juli 2008 14:48
raymus
Haha ik snap niet waaorm ze nou zo schaars zijn in de vooraad, want veel verkopen is toch juist veel geld verdienen? Of ben ik nou gek?:P
14 juli 2008 23:29
arjan_sa
ja, maar weinig hebben terwijl veel mensen het willen zorgt voor meer reclame, meer verkopen, meer mensen in de rij, massahysterie en uiteindelijk meer geld te verdienen:P.
Ik ga de mijne iig uit belgi? halen:P.
14 juli 2008 23:30
raymus
Haha ik zie dat je in belgi? dus ook gewoon losse verkoop hebt, ik ken er een paar die halen hem uit itali? weg, omdat ze daar toch op vakantie zijn.. Dan zit je wel met je garantie toch?
14 juli 2008 23:33
arjan_sa
Dan zit je idd met garantie, maar ik betaal liever 520 euro voor een ipod dan 1200 voor een abbonement waarbij de ipod 1 euro kost:P En met simlock..
14 juli 2008 23:35
raymus
[quote=117226] Ja oke daar heb je gelijk in maar dan moet je dus met de garantie met service point Apple in Belgi? bellen... En hem daar dus ook naar toe sturen, want ik heb ergens gelezen dat je hier bij de Nederlandse Apple service point geen toestellen aannemen die niet een contract met T-mobile hebben, oftewel simlock vrije toestellen worden niet aan genome, en ook daar zat mijn collega mee aangezien hij al 2 mobiele telefoons op zak heeft met abbo's van rond de 50-, :P
14 juli 2008 23:38
arjan_sa
dat is dus beetje raar van apple.
Als hun product kapot is mogen ze niet zeggen: Want jij hebt joune uit een ander land gekocht dus we maken hem niet.
Stel je koopt in de blokker (van nigeria, weetikveel:P) een autotje, en die blijkt in NL niet te werken. Dan mag je in de blokker van NL hem laten fixen aangezien het onder dezelfde naam (filiaal) zit, en het dus dezelfde bedrijf is..
En ik heb ergens gelezen dat ze dit niet mogen vanwege EU wetten, maargoed. Dan rijd ik wel in een uurtje naar belgi?:P. Ookgoed