-
sparky
Ik begrijp best het standpunt van (wij) Vlamingen.
Maar eerlijk gezegt vind ik .vla op niet veel trekken.
.vl lijkt mij toch beter, (alhoewel 2 letters toch voor landen is, niet?).
[offtopic]Hoja, zou eigenlijk al direct mogen, als we toch onafhankelijk willen worden XD[/offtopic].
04 juli 2008 22:40
-
louwrens
dubbel.vla :P
je hebt ook nog .co.uk :P
04 juli 2008 23:33
-
leviathan
Lijkt mij een beetje overbodig. Ik kan me goed voorstellen dat mensen niets met Walloni? te maken willen hebben, maar hamer dan extra hard door op een afscheiding o.i.d. Imo vind ik .vla bijna net zo erg en omslachtig als .co.uk. Maar dat van Friesland slaat echt alles. Mij lijkt een simpele domeinnaam niet genoeg reden om even gigantisch veel geld uit te geven aan het reserveren ervan.
04 juli 2008 23:38
-
louwrens
[quote=116545]
Wat is er nu weer met Friesland? wij zeiken toch ook niet om .fr? :P das Frankrijk al xD, of .frl
04 juli 2008 23:41
-
leviathan
Heb je het artikel uberhaupt wel gelezen?
04 juli 2008 23:42
-
louwrens
[quote=116548]
ja, op tweakerz xD
sh*t, de laatste alinea was er vanmiddag nog niet :L
emo-fix
04 juli 2008 23:44
-
xaliom
neee, ik vind het best belachelijk ! zou ik niet doen.
Houd het maar bij .be
05 juli 2008 00:21
-
lbjornl
Sluit de Walen af ;) Doel 1 bereikt :O.Binnenkort geen frans meer op school :P.
05 juli 2008 00:26
-
gerbenkwakkel
Vlamingen is dat een land dan? elk land heeft toch een domeinextensie of begint het nu ook al met steden? lol.. straks hebben we nog www.gerbenkwakkel.ad van amsterdam:P
05 juli 2008 10:29
-
sjz
[quote=116556]
Lees het artikel eerst eens. Het is nu mogelijk dat steden een domeinextensie reserveren. ;) Bv. .paris voor Parijs, .vla voor Vlaanderen, etc...
05 juli 2008 10:57
-
druipsnuit
is het niet veel simpeler om alles gewoon bij het oude te laten?
Het was eerder ook al in het nieuws, dat we straks extensies krijgen als .love .holiday en weet ik veel wat nog meer :S
05 juli 2008 13:01
-
arjan_sa
Wat goed dat jij dat al weet bram! Nu word je een echte grote jongen(Y)! Je ouders zijn trots op je:).
NOT
05 juli 2008 13:23
-
kyentei
[quote=116573]
En Arjan_sa ook alleen maar...
05 juli 2008 13:45
-
sparky
[quote=116563]
Vind ik ookwel. Ik hoorde onlangs ook nog ".ebay".
Ik vind dat dit gewoon te ingewikkeld begint te komen?
Gewone landextententies en enkele uitzonderingen (.com/.net/.eu/...) lijkt me genoeg.
Op den duur krijg je gewoon duizenden mogelijkheden.
05 juli 2008 15:54
-
sjz
Had het niet beter kunnen zeggen Sparky. Maar voor Icann is dit een serieus 'extra' centje in de portemonnee. Dat is dan wellicht (onofficieel) de hoofdreden dat ze dit doen.
05 juli 2008 16:41
-
marijn100
Sorry dit is het eerst e wat er in mij opkomt als ik dit lees :P
www.vanille.vla
www.chocolade.vla
05 juli 2008 17:06
-
sjz
Positief voor Google: mensen gaan sneller op zoek naar een website, want de domeinextensie valt nauwelijks nog te gokken. :P
05 juli 2008 17:47
-
sparky
[quote=116585]
Heb je ook weer zo'n nadeel aan voor mensen die websites maken (denk maar aan bedrijven enzo).
Veel mensen kunnen eigenlijk ook een naam van een bedrijf nog registereren op andere extensies, als je nou specifiek opzoek bent naar een bepaalde website. Dan heb je best wel een hele lijst af te gaan door die nieuwe extensies.
Nee, echt, ik ben er vierkant tegen.
05 juli 2008 18:05
-
sjz
Ben er toch ook niet echt voor te vinden. Het lijkt mij voorlopig enkel om extra winst te doen wat Icann's beslissing hieromtrent betreft. Er zijn nog genoeg mensen die hier nogal op tegen zijn. Ben toch wel benieuwd wat dit in de praktijk gaat doen...
05 juli 2008 18:08
-
sparky
[quote=116591]
Ik vermoed eig echt niet datze er iets tegen zullen doen.
Enkele reacties geleden postje je iets ivm meer winst.
Wel,als dit effectief hun hoofdreden is, dan zullen ze het zeker laten doorgaan. en dan maar onder een slogan van " een ruimere keuze" of dergelijke.
05 juli 2008 18:09
-
sjz
Nou ja, je moet maar is zien hoeveel het Icann oplevert. :P Dit lijkt mij toch hun hoofdreden te zijn, want we spreken hier niet over '5 euro' ofzo.
Quote van Zdnet:[quote]Volgens Peeters onderzoekt de Vlaamse overheid wat de impact van een .vla-domein zou zijn. De aankoopprijs daarvan valt in principe nog mee: 60.000 euro.[/quote]
Toch altijd fijn om te weten en te zien waar onze belastingcentjes naartoe gaan nietwaar? :|
05 juli 2008 18:26
-
sparky
[quote=116596]
60 euro? Dus in plaats van maar even te zorgen dat onze regering wat beter loopt, of om beter te kunnen onderhandelen met Walloni? (vooral met madame Non dan) spenderen ze liever hun geld uit aan een .vla ?
Waar zijn ze toch mee bezig? En nog beter, waarom doet minister van telecommunicatie hier niks aan?
05 juli 2008 18:39
-
sjz
60 euro? I wish. Maak er maar 60 000 euro van. :P
Omdat die lieve minister dat juist een goed idee vindt. :|
05 juli 2008 20:27
-
kyentei
[quote=116604]
60 000 per persoon... dus misschien is die 60 euro nog wel waar. Als Belgi? 100 inwoners heeft (A) Denk niet dat men er iets van gaat merken, en waarom zou je je zorgen maken? je betaald een vast bedrag.. wat de regering ermee doet is hun zorg toch ;) Alsof we van schoon drinkwater naar afrika sturen w?l zelf wat merken? =p
05 juli 2008 20:32
-
sparky
[quote=116605]
Ik heb toch liever dat ze hun geld invensteren in iets dat nuttig is.
Wat hebben we aan een extra tld? Kdenk dat we er veel meer aan hebben als ze bv nou eens eindelijk zorgen voor de afschaffing van de downloadlimiet. Of misschien de infrastructuren wat verbeteren?
05 juli 2008 21:12
-
gerbenkwakkel
Ja idd Sparky, laat ze maar eens overal fiber aanleggen:)
05 juli 2008 21:26
-
vosruben
Jemig, alsof het zoveel uit maakt :S
Ik zou ook wel voor ieder dorp in Nederland een eigen domein willen.
www.tweakwindows.he :P
@Gerbenkwakkel
Glasvezel. JA, dat is lekker snel dan. 50/100 Mbit/s. dan download je ongeveer Photoshop in 6 seconden. Maar dat klopt toch nooit, of je moet een 1:1 verbinding hebben.
06 juli 2008 12:16
-
louwrens
[quote=116628]
Glasvezel is symmetrisch dus: 100mbit down is ook 100mbit up. das best wel relaxt^^
hier ligt ook al fiber in de straat (al een paar jaar geleden gebeurt), tijdje trug is ons dorp aangesloten op het fibernetwerk. over een tijdje is hier fiber te verkrigen (H)
maar we dwalen af (A)
06 juli 2008 12:54
-
vosruben
Dat is vaak zo, Bij KPN is er bijvoorbeeld een abonoment die tot 20 Mbit/s bied. Maar je hebt alleen 20Mbit/s als je een 1:1 verbinding hebt. Ik woon in de Betuwe. En als ik dus dat obonoment zou nemen. Dan zal het waarschijnlijk zijn dat ik maar iets va 1 of 2mbit/s zou hebben.
06 juli 2008 13:33
-
leviathan
[mod]Mensen, het onderwerp van dit topic is domeinnamen. Blijf daar dus ook bij.[/mod]
06 juli 2008 13:40
-
jaspervh
ik vind dat de vlamingen gelijk hebben. waarom wordt dat ook niet zo gedaan in nl?
bijvoorbeeld:
groningen: .gro
drenthe: .dre
noord holland: .nho
zuid holland: .zho
limburg: .lim
Enz.
06 juli 2008 13:47
-
arjan_sa
omdat het geld kost, niet echt belangrijk is en het heeeel erg verwarrend maakt voor de wereld. Elk land heeft nu een eigen .com/.nl/.be/.de. Dat is al verwarrend genoeg vind ik:P
06 juli 2008 13:51
-
leviathan
Als de meeste Amerikanen al niet weten wat Nederland of Belgi? zijn. Wat moet hun dan wel niet overkomen als ze opeens met .vla en .fri geconfronteerd worden? Hoe weten die nou dat het delen van landen zijn.
06 juli 2008 15:23
-
zone
@Leviathan Indeed.
dat is gewoon compleet nutteloos een .vla domein .
Ikzelf als vlaming zou al geen site willen die zo eindigt , dan liever .com of .be
06 juli 2008 15:42
-
kyentei
Precies. Straks wordt voor iedere nederlandse provincie ook al een domein gemaakt. Ik bedoel.. 't is maar een extensie.. who cares?
06 juli 2008 21:36
-
sparky
[quote=116735]
Hier ga je wel even mis want Vlaanderen is geen provincie.
06 juli 2008 21:38
-
kyentei
[quote=116737]
Dat bedoelde ik niet te zeggen Sparky. Dat weet ik zelf ook wel. Alleen NL heeft zoiets niet, dus gebruikte ik provincies instead.
06 juli 2008 22:13
-
leviathan
[quote=116737]Ik lees toch duidelijk voor iedere nederlandse provincie hoor (a)
Maar zelf geef ik ook helemaal niet om fancy domeinnamen. Zolang het maar makkelijk te onthouden is voor diegene wie jij op je site wilt hebben. Straks krijg je nog van die mensen die zich niet meer kunnen herinneren of het nu een .be of een .vla site was, en ze dus in 50% van de gevallen verkeerd terecht komen. Een deel hiervan zal het na de eerste poging al opgeven en zo kom je toch weer op een lager bezoekersaantal uit.
07 juli 2008 15:36
-
reinout95
Louwrens schreef:
"Wat is er nu weer met Friesland? wij zeiken toch ook niet om .fr? # das Frankrijk al xD, of .frl"
Weten jullie wel het hele verhaal van Vlaanderen en Waloni??
Ik ben zelf een Vlaming en aan de ene kant is het niet overdreven! Al 100 jaar (dus ongeveer zolang Belgi? bestaat) vind het probleem plaats.
Wat Louwrens schreef klopt niet helemaal: Friesland hoort bij NL en hebben geen problemen. Friesland en de rest van NL kunnen een REGERING vormen. Vlaanderen en Waloni? een GEEN REGERING vormen. Het resultaat: GEEN REGERING = GEEN LAND!
Als ze eind Juli nog steeds geen regering hebben hebben ze een probleem. Belgi? is momenteel geen land (door GEEN regering). Als dat zo blijft splits VL van WAL. en is VL een land!
15 juli 2008 11:32