Codemasters GRID voor de PC start niet!
juni 2008
-
richard bronsZoals de titel al zegt start bij mij het spel niet. Ik heb het spel gisteren gekocht en gelijk geinstalleerd. Het installeren ging perfect, alleen na de installatie wilde ik het spel gelijk spelen, maar tot mijn grote verbazing starte het spel NIET.
Ik keek bij taakbeheer en daar stond hij wel bij processen maar niet bij Toepassingen. Ik het het GRID proces beindigd en toen weer opnieuw geprobeerd het spel te starten. Helaas weer hetzelfe als hierboven.
Tot slot heb ik het spel geherinstalleerd. Weer hetzelfde probleem. vervolgens heb ik de patch geinstalleerd die op 12 juni jongstleden uitgekomen is, maar ook na de installatie van de patch hetzelfde probleem.
Het spel heeft het wel even gedaan, maar toen ik het spel afsloot en uurtje later weer wilde gamen kreeg ik het probleem dus weer.
Nu vandaag doet hij helemaal nix meer.
Kort samengevat:
GRID komt wel bij processen te staan in taakbeheer maar niet bij toepassingen.
Kan iemand mij misschien helpen?
MVG Richard20 juni 2008 09:38 -
mattuzpc even opnieuw opstarten en dan weer probere help dat?20 juni 2008 09:47
-
richard brons[quote=115310]
nee dat wil ook niet. Sorry was ik nog vergeten te melden.
PS: me systeem kan het spel wel aan, dus daar kan het ook niet aanliggen.20 juni 2008 09:52 -
masterwillemskijk eens op het forum van Codemaster of een zelfde soort probleem daar zich voordoet, zo niet, maak daar ook ff een topic aan, dan kunnen de mods en admins dat zien en mischien een patch voor maken.20 juni 2008 10:13
-
lorre851Misschien is er een programma dat het spel blokkeerd? Firewall? Virusscanner? Of een gewoon trayprogramma zoals bv Quicktime, ...
Actieve spyware wil sommige spelletjes (zoals bij mij GTA wel eens) blokkeren. Scan eens met Spybot of AdAware free op spyware?20 juni 2008 10:28 -
richard bronsHet spel start alweer. Ik moest rechter muis knop -> eigenschappen -> TABBLAD compatibiliteit -> AANVINKEN Dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren -> dan Windows 98/Windows ME selecteren
Heb nu ander probleempje, kan de resolutie niet veranderen.20 juni 2008 19:27 -
kaboomskiOp het forum van Codemasters las ik dit; Klik ;)20 juni 2008 19:52
-
richard brons[quote=115371]
Ik kan het spel nu wel openen maar alleen als ik de compatibiliteitsmodus instel op Windows 98. Eenmaal het spel gestart te hebben kan ik me Graphic Settings niet aanpassen.
Ik snap er niets meer van. Je zou toch mogen verwachten van een nieuw spel dat het goed werkt allemaal. Ik heb hem nog wel origineel!!!
EDIT: het werkt allemaal weer, wel via een omweg, maar het zij zo.:
http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=289847&highlight=GRID+launch22 juni 2008 14:46
juli 2008
-
rammeloHoi Richard,
Ik herken dit probleem en kan je een oplossing geven die op mijn pc werkt. Deze oplossing wordt aangedragen op een van de meegeleverde help files, maar is geen structurele oplossing:
1. Selecteer de 'Opdrachtprompt' vanuit Start > Alle programma's > Bureau-accessoires
2. Typ (letterlijk): cd\program files\codemasters\grid
<enter>
3. Typ (letterlijk): grid -novirtual
<enter>
Na zo'n 10 seconde start (in mijn geval) het spel op van de DVD. Omdat ik tot nu toe nog steeds geen structurele oplossing heb gevonden ben ik nog steeds genoodzaakt bovenstaande weg te bewandelen.
Succes!
Groeten, Tom
15 juli 2008 18:17