Geforce 9600GT (512 Mb)
Topic gesloten
juni 2008
-
lbjornlHey allemaal,
[ Wanneer ]
Ik ben van plan ??n van de volgende weken een nieuwe videokaart te kopen. Kan zijn eind Juni of kan ook vroeger zijn.
[ Waarom ]
In principe is een 7300GS een heel goede kaart enzo... Kan aero vlot aan en rocketdock en vanalles. Maar voor games erger ik me eraan als er wat veel "smoke" is dan lagt het wel een beetje. Dan krijg ik maar een fps van 15 - 20 (in call of duty 4) met alles op low.
[ Vraag ]
Ik heb een mailtje gestuurt naar iemand die de RAM ook voorzien heeft in mijn PC en zeer goede service daar enzo ('s avonds binnen gedaan volgende dag terug gaan halen + 2 :O RAM kaartjes er inneens in "voor dezelfde prijs"). Alleen de prijs is volgens mij wel redelijk hoog maar heb liever dat ik garantie heb dat alles in orde is etc...
To the point: Heb mailtje ontvangen met de "aanrading" een GEFORCE 9600GT (512 Mb) te kopen + een 550 Watt voeding. Hij zei dat het nodig was bij een laatste bezoek. Dit alles voor een prijs van 265 euro (kaart eruit, nieuwe erin, voeding eruit, nieuwe er in en aansturing "drivers" etc... veronderstel ik). Is dit redelijk EN hebben jullie al ervaring met een GEFORCE 9600GT (512 Mb) ?
PS: Hoop dat ik een goede OP heb gemaakt; heb allesziens men best gedaan :$.16 juni 2008 13:22 -
masterwillemsOP is netjes en duidelijk dat ten eerste.
ten tweede, een geforce 9600 is een erg sterke kaart vergeleken de concurent. (hij is net iets langzamer dan de 8800 maar dat is opzich ook nog knap)
welk merk is de kaart (dus niet nvidia maar bv XfX) want dat is ook belangrijk.
Voeding snap ik niet waarom je een 550 watt nodig hebt want dat is wel aardig overpowerd. met een 430 watt lukt het denk ik ook nog wel (en al helemaal omdat je een single core hebt en geen dual core)
edit: de enige reden dat ik zosnel kan bedenken dat je een nieuwe voeding nodig hebt, is omdat je mischien geen aansluiting hebt voor de grafische kaart. terwijl je die er meestal ook bij krijgt (2 molex naar 1 pci-e stekkertje)
16 juni 2008 13:27 -
sjzJe OP is prima in orde, sommigen kunnen er nog van leren. ;)
Voor ervaring zal je bij iemand anders moeten zijn, al is die kaart lang niet slecht. Vrij goed game-kaartje lijkt mij.
De voeding is nodig gezien dat kaartje wel wat zou opslokken (bovendien weet ik niet hoeveel watt je nu hebt...). Trouwens, zowieso al geen verloren kost... toekomstgericht kan je die 550watt later waarschijnlijk nog goed kunnen gebruiken (nieuwere kaart, betere processor... ik zeg maar iets).
De prijs is redelijk. De kaart kost rond 139 euro, de voeding pakweg 95 euro (prijzen schommelen nogal per merk...). Dat is alreeds een totaal van 234 en dan natuurlijk nog de assemblagekosten... Is een vrij redelijke prijs dus.
Wel zou ik hem vragen wat voor voeding het is (het merk). Dat is toch wel vrij belangrijk.16 juni 2008 13:29 -
lbjornl[quote=114803]
Hey, alleereerst bedankt voor je reactie
Hij heeft deze mail gestuurt:
[i]He,
Den topper GEFORCE 9600GT (512 Mb ) + power supplies 550 Watt + demontage oude voeding + montage
en aansluiting nieuwe + plaatsen videokaart en aansturing
Totaal : 265.00 ¤
Groeten,
Marc[/i]
In de mail daarvoor zegt hij dat een kaart vanaf 550 Watt zeker nodig is. Maar de "prijs", maar dus die kaart is wel goed voor zeker een jaar "bij wijze van spreken".
EDIT: momenteel 300 Watt
EDIT 2: Yellow Dragon Power Supplies ( 550 Watt )( 12 cm FAN )( 24 pins )( low noise ). (65 euro)
16 juni 2008 13:35 -
bj farmoreIk heb sterke twijfels over dat een 550 nodig is. Ik ken iemand die een meer slurpende pc heeft met een 8800GT en hij heeft een 430 watter, en hij trekt op full load maar 200 watt.. Dat is allemaal zo sterk overdreven altijd, en jij hebt niet veel in je pc zitten. Dus dat valt heel erg mee. Waarom je wel een andere voeding nodig zou hebben is misschien de extra aansluiting nodig hebt zoals MasterWilliams ook al zegt.
Maar ik zou eerst terug mailen over wat voor merk hij er in stopt, een 9600GT heb je ook al voor 130 euro. En ik weet niet wat voor voeding hij er in gooit als hij ook assemblage kosten meerekent. Zou ook wel niet de mooiste dan zijn.
Misschien kun je nog wat vertellen over de voeding die je nu hebt?16 juni 2008 13:42 -
masterwillemshmm 300 watt word wel tricky voor deze kaart ja, vraag me af in hoeverre die 550 watt echt 550 levert en of het echt nodig is, heb namenlijk nog nooit van dat merk gehoord.
[quote]maar dus die kaart is wel goed voor zeker een jaar "bij wijze van spreken".[/quote]
ligt er helemaal aan wat je eisen zijn, als je op een resolutie speelt van 1280*1024 en je wilt alles op high dan lukt het nog wel met aardig wat gemak voor deze kaart. Maar wil je op 1600*1200 spelen dan word het al moeilijker.
16 juni 2008 13:43 -
lbjornlDe website van de "winkel" het is wel een kleinhandel.
http://www.world-systems.be/
Daar staat de voeding in bij "case" en dan voedingen. Maar jullie geven me wel goede raad. Ik zal een mailtje sturen met de vraag welk merk het is.16 juni 2008 13:48 -
bj farmoreTja, het is inderdaad op de rand die 300 Watt, bij de 8800GT zou ik het nog wel doen. Dan heb je nog wat over voor als je het ooit nodig hebt. Want die 300 Watt zou wel een cheap-ass goedkope voeding zijn. Die levert als piek 300 maar onder full load dan maar 220 watt ofzo. Dus dan loop jij alweer tegen de rand aan. Dan is de 550 misschien wel handiger dus.
Maar ik kan van het merk zo snel niet echt een beoordeling vinden. Ik vind het merk een beetje vaag. Misschien kun je nog naar een bekender merk vragen? desnoods met minder wattage, dan heb je wel wat meer kwaliteit er voor terug denk ik dan.
En wat is het merk van de graka dan?16 juni 2008 13:50 -
lbjornl@Iedereen
Heb net een mailtje gestuurt met een aantal vragen erin, ik verwacht tegen deze avond of morgen wel een mailtje terug.
Heb dit allemaal gevraagt:
[i]Geachte,
Heb nog een aantal vraagjes:
Wat is het merk van de kaart (dus niet Nvidia maar bv XfX).
Welke voeding is het dan, moest je er ??n inzetten (merk etc).
Is 550W niet overpowered omdat ik geen dual core heb.
Zou je de kosten per onderdeel kunnen geven (plaatsing: ¤ .... ; Kaart ¤ ..... ; Voeding ¤ ..... etc.)
MVG, Bjorn[/i]
Wat een service :O, binnen de 15 min mailtje terug :P.
beste,
Nvidea is de chip , wie gebruikt die chips , XFX, ASUS , MSI en andere
Nee 550 Watt is goed
De kaart is van MSI : 170.00 ?
de power supplies zoals gevraagd yellow dragon : 65.00 ?
paatsing power supplies en videokaart : 30.00 ?
totaal : 265.00 ?
M
Zo nu weten jullie dat ook. Ik ken niet veel van hardware daarm vraag ik ook alles eerst ;).
16 juni 2008 13:57 -
bj farmoreDe videokaart is wel goed van MSI. Wel wat aan de prijzige kant, maar dat verwacht ik ook niet anders van zo'n standalone winkel.
Maar de voeding heb ik nog wel een beetje me twijfels over, ik heb er nog nooit van gehoord en de de prijs is redelijk. Aangezien hij niet heel goedkoop is, dat wijst toch vaak wel een beetje op kwaliteit.16 juni 2008 14:25 -
lbjornlHeb wat opzoekwerk gedaan met dat merk Yellow Dragon:
Sreenshot van een website:
[img]http://www.imagespray.nl/index/shared//96daf22219cfd2f577e8c89abc34de28.jpg[/img]
[url]http://www.imagespray.nl/index/shared//96daf22219cfd2f577e8c89abc34de28.jpg[/url]16 juni 2008 15:21 -
masterwillems[quote]beste,
Nvidea is de chip , wie gebruikt die chips , XFX, ASUS , MSI en andere
Nee 550 Watt is goed
De kaart is van MSI : 170.00 ?
de power supplies zoals gevraagd yellow dragon : 65.00 ?
paatsing power supplies en videokaart : 30.00 ?
totaal : 265.00 ?
M
[/quote]
30 euro voor installatiekosten? :S het is in 5 minuten gebeurt en al helemaal als je zelf de drivers er af haalt en er weer opzet.
ik had ff gekeken op die website van ze en tja, tis idd een klein bedrijf (denk vader, zoon bedrijf) maar vind het wel raar dat ze geen andere merken verkopen dan die dragon dingen. Want die vertrouw ik echt voor geen meter.16 juni 2008 15:28 -
keitaroYellow Dragon en dan zulke prijzen voor die wattages? o.O
Volgens mij zwaar afgekeurde voedingen... aka de schenkstroop van de Lidl >.<16 juni 2008 15:32 -
lbjornl[quote=114816]
Het is idd niet echt een bekende voeding jha. Ik heb om "alternatieven" of "overtuigende tekst" gevraagt waarom ik die wel of niet zou nemen.16 juni 2008 16:08 -
masterwillems[quote]"overtuigende tekst" gevraagt waarom ik die wel of niet zou nemen.[/quote]
die overtuigende tekst staat hier volgensmij al :P16 juni 2008 16:17 -
bj farmoreAfgekeurde voedingen zijn het nooit. Maar het zijn dan in een andere klasse met eisen, het kan dan bijvoorbeeld niet aan de eisen van een A-merk voldoen. Dat zegt niet dat ze slecht zijn. Ik heb wel meerdere malen gezegd dat het vaak best wil, ik heb zelf ook al 2/3 jaar een q-tek. En denk je dat Dell/Acer/HP.. enz allemaal kwaliteits voedingen leveren bij hun desktops?.. ik denk het niet, en die doen het ook wel.
Aangezien je de voeding toch niet heel erg belast kun je hem na mijn weten wel doen. Maar zou je toch ooit in de buurt komen van 450 wat, dan zou ik neigen naar een andere voeding. Maar daar kom je eerst nog niet bij. Als je wel snapt dat 550 het piekvermogen is, niet het vermogen dat hij constant kan gebruiken, dat ligt eerder bij 450 watt.
En de prijs is nog niet zo raar hoor, als het wel een kwaliteitsvoeding is. Anders is het niet echt geweldig. Aangezien je ook wel goede antec's kunt krijgen voor dat geld. Het is gewoon jammer dat de winkel geen andere voedingen levert, dan had je wat zekerheid.
Je wil niet op een ander manier die aanschaffen, en misschien zelf aansluiten?16 juni 2008 16:35 -
blacksorcererSchroef dat 450W nog maar verder omlaag hoor :p
die Yellow Dragons van 550 en 580W zijn op meerdere plaatsen te koop voor 20 tot 30 euro, en daar krijg je nu eenmaal ook weinig voor terug. Dat wil dus niet zeggen dat het gevaarlijke voedingen zijn, maar stabiel zijn, veel power leveren en lang mee gaan, hoef je er zeker niet van te verwachten.
Ik wil je niet per se afhouden van de koop van die producten, maar ikadvieseeradviseer je toch echt er dan niet zoveel voor te betalen. Voor die prijs heb je iets veel beters, dit zie ik gewoon als oplichterij van mensen die er weinig/minder vanaf weten.
Ik heb er zelf geen problemen mee iets meer te betalen voor een goede garantie/aftersales en hulp, maar dit is belachelijk mijns inziens.16 juni 2008 16:45 -
lbjornl@BF: Ik zou het lieft bij deze klant blijven, men vader kent hem en mijn PC vindt zijn oorsprong daar. Zelf aansluiten wil ik zeker niet doen; heb geen ervaring en de kaart zal wel meevallen "andere eruitklikken" en nieuwe "erinklikken" maar de voeding Hmmz dat gaat andere koek worden voor iemand met geen ervaring in Hardware.
@Blacksorcerer: Ik heb nog een mailtje gestuurt naar hem om te vragen of hij alternatieven had of waarom ik die yellow dragons wel zou moeten nemen en hij stelde voor om eentje van Chieftec te nemen "wel" voor ?30 meer maar ik wil liever een beetje meer geld uitgeven dan binnen 5 dagen de ontplofte PC uit men kamer te halen xD.
Dit weekend ga ik beslissen dat ik het er ga laten inzetten of niet, zeer bedankt voor de reacties ;).16 juni 2008 19:05 -
blacksorcererNog 30 euro erbij... dan zou ik toch eerst weer vragen welk model je dan krijgt.
Want voor die bijna 100 euro kun je in ieder geval een mooie voeding kopen, zou zonde zijn als je dalijk met een Chieftec wordt opgezadeld, die weliswaar al v??l beter is dan de Yellow Dragon, maar nog steeds absurd duur is voor het model dat je krijgt.16 juni 2008 19:20 -
lbjornl[quote=114851]
Maar ik kan toch moeilijk zeggen koop die eens bij azerty en steek die in mijn PC (speciaal voor mij) :P.16 juni 2008 19:23 -
blacksorcererNee, daar heb je gelijk in.
Maar hier in Nederland hebben we bijvoorbeeld Paradigit, MyCom en Vobis. Zaken waar je ook al iets meer betaald voor de producten, en ze je het voor een kleine meerprijs ook in je pc zetten.
Het lijkt me sterk dat ze zoiets niet hebben in Belgi?, want deze prijzen zijn naar mijn idee nogal geldklopperij. Er zijn zat mensen die meer betalen voor hun computer(onderdelen), en dat moet er nu eenmaal ook zijn, zodat die kleine bedrijfjes het hoofd boven water kunnen houden, maar nu je hier aanklopt met die vraag, wil ik je alleen even zeggen hoe ik over dit specifieke geval denk ;)
De 9600 GT is online ook al vanaf 100 euro verkrijgbaar, maargoed, wat zoiets betreft denk ik dan maar dat je daar wel echt merkbaar veel plezier van zal hebben en daar maken alle bekende fabrikanten ook prima spul van. Maar het kan geen kwaad misschien toch eens ergens anders te kijken of die persoon met de prijzen te confronteren en misschien kan hij er wat vanaf doen zodat het in ieder geval wat redelijker is16 juni 2008 19:33 -
lbjornl@BS: Ik had dat ook met mij RAM - modules die ik ben gaan halen: nogal duur maarja.... Ik kan ook niet verwachten dat ze daar met prijzen gaan afkomen van 60 -70 voor een topmerk. Nu als die kaart echt gaat tegenvallen zou ik het niet gedaan hebben maarja... Er moet nu eenmaal een andere in.16 juni 2008 20:32
-
louwrensWelk merk(en type) voeding is dat dan?
een 9600 is een opgekrikte 8800GT, zelfde core. Alleen wat hogere clocks en op een lagere procede gebakt.
@Lbjorn hieronder: (A) ik vind de site wat vaag eigenlijk, niet echt overzichtelijk, zal wel wennen wezen.
Zalman ZM600-HP is de popuuste voeding van dit moment.16 juni 2008 20:34 -
lbjornl[quote=114867]
Lees even in ??n van mijn vorige posts daar staat het ergens in. Type weet ik niet... Heb al zoveel gevraagt straks gaat hij nog beginnen zagen dat ik hem tijd kost xD.16 juni 2008 20:36 -
blacksorcerer@Lbjornl: voor dat geld mag je hem dan ten minste toch wel wat vragen stellen ;)
@Louwrens: de 9600GT is echt geen opgekrikte 8800GT, de prestaties zijn juist minder en hij heeft ook een andere core, zie maar bijvoorbeeld hier. Meer benches, zie google
De ZM600-HP is inderdaad een goede voeding, niet de beste, maar indd. wel populair en ook zeker een aanrader wat je er voor dat geld ook voor krijgt.
[color=gray]Is voor de TS wel overkill, maar dan issie goed op de toekomst voorbereidt met een stabiele en prima performance leverende voeding, voor nog minder geld dan de Chieftec, waarvan ik verwacht dat het dan een lager of ouder model zal zijn.[/color]16 juni 2008 21:17 -
lbjornl[quote=114878]
Maar ik denk niet dat hij die verkoopt, het staat alleszins niet bij de voeding.... (op de site). Als hij de zou verkopen dan gaat het wel een stuk duurder zijn... Nu zit ik al aan 300 euro, het geld groeit niet aan de bomen :P.17 juni 2008 10:33 -
bj farmoreAls het geld je niet aan de bomen groeit dan is, denk ik, gewoon het verstandigst om ergens anders je inkopen te doen.
Wat je ook nog kunt doen is die man te mailen met de mededeling: of het goedkoper kan en zo niet dat je dan ernstig gaat overwegen om ergens anders heen te gaan. Om het een beetje goedkoper te krijgen, ik heb ook kunnen afdingen bij mijn gloednieuwe laptop. Je kunt altijd proberen, want zijn prijzen zijn gewoon erg hoog.17 juni 2008 15:37 -
lbjornl@BF: Hij gaat zich niet bekommeren om mij, hij doet de PC van alle scholen die ik ken in omstreken (Kontich, Lint, Sint Katelijne Waver etc...) Het is idd wel heel duur maar wij hebben daar garantie met onze PC, dus als er iets gebeurt dan gaat hij het niet meer fixen wss... Ben ik niet zeker over maarja.... Zal nog eens overleggen met me vader.17 juni 2008 15:51
-
arjan_saals je pc kapot gaat (1% kans) dan kan dat bedrijf waar jij nu je dingen wilt halen hem nog steeds fixen hoor, maar dan voor een bedragje van de minuten x 1 euro17 juni 2008 15:58
-
blacksorcererUhm garantie == garantie, dat ligt toch gewoon zwart-op-wit vast dat hij jullie die dienst dient te verlenen.
Maargoed het is je eigen keus. Ik heb als student zijnde nou juist ook altijd zoiets van 'het geld groeit me niet op de rug' en werk er toch hard genoeg voor, dus dan ga ik juist niet ergens iets kopen waar ik er veeel meer voor betaal dan het waard is c.q. elders kost ;)
Die meneer van de webwinkel is vast niet de enige beld die een voeding/videokaart in een pc kan installeren (a)17 juni 2008 16:00 -
bj farmoreDe garantie laat de pcboer van lbjorn misschien wel vallen als hij zelf aan de pc heeft gezeten. Maar kan hij bewijzen op de nieuwe onderdelen na dat jij er aan hebt gezeten? Of dat de nieuwe onderdelen de garantie laten vallen? Maar verder ben ik het helemaal met BS eens.
En ik heb weten af te dingen(ong. 50 euro) bij een bedrijf dat juist veel verdient en verkoopt. (laptops4u.nl) Dat is wel een goed lopend bedrijf, en dat laat dat juist toe om service en de goede naam te behouden. Als je klanten laat weggaan met de bedoelingen dat hij niet tevreden is, dat is negatief voor een winkel en dat willen die vaak juist niet hea... ik zeg maar gewoon proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen.17 juni 2008 16:16 -
lbjornlHeb juist beslist dat ik het via azerty ga kopen (de onderdelen) en dan iemand het in men PC wil zetten. Dus ik ga:dit nemen:
http://www.azerty.nl/8-160-68664/geforce-9600gt.html
en
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/52/11497/truepower-trio.html
Vinden jullie dit en goede keuze? En gaat dit werken met de rest van me Hardware.
Rapport everest: http://www.2shared.com/file/3480665/935c03d6/Report.html
(even wachten en dan kun je het .txt downloaden.)22 juni 2008 19:27 -
mitashiWaarom laat je het erin zetten, is niet zo moeilijk hoor! Ga er niet voor betalen!22 juni 2008 19:40
-
masterwillems[quote=115522]
ik had het al geprobeert uit te leggen maar hij durft het niet aan (had ik eerst ook niks vreemds aan), ik had hem wel een opdrachtje gegeven zodat hij wat bekender zou worden met de binnenkant van de computer kast.22 juni 2008 19:43 -
bj farmore[quote=115521]
ja hoor dit is echt goed genoeg. Die voeding is zelfs overkill. Wat dan wel leuk is aan de truepower serie is dat ze ook echt 650 watt leveren, maar de piek juist hoger ligt. Terwijl de meeste voedingen juist de piek laten zien als vermogen.
En verder ben je zo uiteindelijk goedkoper uit als ik het zo zie, en met betere hardware. En als diegene het erin zet voor jou, kijk dan mee of laat je adviseren door hem zodat je het de volgende keer zelf kunt doen.23 juni 2008 00:11 -
lbjornlZij blij dat ik naar jullie raad geluisterd heb en bij azerty ben gaan kopen :P. Alleen die kerel nu nog aan de telefoon krijgen. Die 15 - 30 euro dat ik aan hem moet geven wil ik wel gerust geven. Is toch niet zoveel.23 juni 2008 15:27
juli 2008
-
brusseDie nieuwe kaarten van Ati zijn 4850 & 4870 zijn 20% sneller dat de XFX 9600 en & XFX980013 juli 2008 20:05
-
masterwillems[quote=117148]
en bedankt voor het bumpen -__-13 juli 2008 20:13 -
keitaroIk denk dat het topic ondertussen wel op slot kan.
Topic is al lange tijd inactief.
[mod]Lock[/mod]13 juli 2008 20:19