-
duncank
Ik heb 2 div's naast elkaar staan op een pagina dmv. float. Hieronder heb ik de footer van de pagina staan.
De linker div staat behoorlijk vol, en in de rechter staan maar een paar regeltjes.
Hoe zorg ik er nu voor dat de rechter even lang is als de linker? Ik bedoel hierbij dus dat dan de achtergrond in de rechter-div net zo lang is doorgetrokken dan de linker lang is. De footer zal dan ook pas op de juiste plaats komen te staan aangezien hij nu op de hoogte van de rechter div begint.
Alvast bedankt!
11 juni 2008 12:26
-
Account verwijderd
Werkt het niet gewoon als je in je css een vast % aan hoogte geeft voor allebei de kolommen? ;) Dan zou hij dat gewoon moeten doenIk denk niet dat het mogelijk is dat hij op de een of andere manier kijkt hoeveel ruimte er nodig is voor je linkerkolom, en dit dan aanpast bij de rechter. Zul je zelf even aan hem moeten aangeven ;)
11 juni 2008 15:04
-
wiljan
Je moet die 2 div's weer in ??n div doen; een hokje om die twee hokjes dus.
En dan kan je die 'grote div' vullen met een achtergrond.
11 juni 2008 15:54
-
duncank
dat heb ik nu. Ik heb een container gemaakt waar die 2 div's als kolommen inliggen.
Ik heb de height van de container op 100% gezet, dit is nodig om mijn probleem op te lossen wat bovenaan beschreven is.
Maar nu wordt de pagina een stuk naar onder doorgetrokken, terwijl ik hier niet om gevraagd heb. De container rekt zich dus een stuk langer.
11 juni 2008 17:12
-
Account verwijderd
[quote=113992]
Logisch als je de height op 100% zet? ^o)
Probeer mijn manier ;) Of wat handiger is, werk niet met div maar met gewoon html. Dat is in sommige gevallen n?t iets handiger om tot een oplossing te komen
11 juni 2008 17:19
-
wiljan
[quote=113993]
HTML is wel makkelijker, maar je kan niet op de pixel nauwkeurig werken, wat meestal wel gewenst is.
11 juni 2008 17:39
-
rax
Als je in de style van de 'container div' overflow:auto; zet, en height:100% weghaalt dan zullen de 2 floated divs netjes binnen de container div vallen.
11 juni 2008 18:26
-
gerbenkwakkel
Ja idd Rax! maar wat ook af en toe nog wel eens wil helpen is een position: absolute!;)
11 juni 2008 18:51
-
duncank
je bent een held Rax! Hier zoek ik al 2 dagen naar! Super!
11 juni 2008 19:30