Geluidskaart ge?nstalleerd
juni 2008
-
stimoBest TW-ers
Ik heb net me geluidskaart binnen gekregen. En ik heb hm er in gestopt en de drivers geinstalleert. Alleen ik hoor nu nog geen geluid. Of moet ik de oude drivers verwijderen (Realtek HD audio mananger) ?
Alvast, Bedankt10 juni 2008 15:16 -
erwin_wHad je eerst een onboard geluidskaart beschikbaar, deze zal uitgeschakelt moeten worden in de BIOS.
Drivers verwijderen vande oude kaart kan nooit kwaad en zou ik zeker doen.
Stekker correct aangesloten op de geluidkaart?, komt helaas nog vaak voor dat deze verkeerd aangesloten worden.
Schuifjes allemaal omhoog staan van het volume e.d.?10 juni 2008 15:20 -
stimoJa, ik had eerst een onboard geluidskaart. Ok hoe moet ik ook alweer in de bios komen?
Ik heb nog geen stekker aangesloten. Maar welke stekker moet ik er in doen en waar. Het gaat om deze geluidskaart http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=KK%23CW610 juni 2008 15:23 -
blacksorcererOm in je bios te komen moet je meestal op DEL of F2 toets drukken, probeer ze allebei uit tijdens het opstarten, of kijk even of er bij het eerste scherm (meestal onderaan het scherm) een toets vermeldt wordt voor de bios. In de beios staat dan vervolgens op een van de tabbladen iets van 'Onboard Audio Enabled' (wat je op Disabled moet zetten).
Voor vragen over waar je een stekketje in moet steken e.d.... RTFM (lees: begin eens met de handleiding, FAQ, fabrikant website etc. !?) ;)10 juni 2008 15:50 -
stimoIk zit in me bios. Alleen zie ik nergens iets staan 'Onboard Audio Enabled' Ik heb een Asus mobo.10 juni 2008 16:35
-
blacksorcerer[color=gray]Omdat ik te moe ben om te zeuren over het tonen van meer eigen inzet:[/color]
In jouw moederbordboekje staat dat het in de bios staat bij: Advanced -> Advanced Chipset Settings > South Bridge chipset Configuration (en dan dus de bovenste op all disabled zetten).
Vervolgens pc weer opstarten en de handleiding van je geluidskaart volgen ;)10 juni 2008 16:55 -
stimoOk, ik heb hm uit staan. Alleen ik had ook op youtube een filmpje gezien en daar door kwam ik bij Apparaatbeheer en daar staat een luidsprekentje met een ! erbij (Multimedia-audiocontroller) Ik heb daar rechte muisknop op gedaan en toen stuurprogramma bij werken. En dan moet je nog wat dingen doen. Maar dan heb ik dat zelfde probleem weer als vorige keer met een driver installatie. Het bestand ksuser.dll op Cd-rom met Windows XP Home Edition Service Pack 2 is nodig. Ik doe dan bladeren en dat bestandje aan klikken dan ok. Dan krijg ik Kopieerfout, Setup kan bestand ksuser.dll niet kop??ren. En ik kan de Cd-rom er niet uithalen wat ik heb maar 1 dvd-rom.10 juni 2008 20:12
-
blacksorcererEn wat is de kopieerfout? Als er iets mis is met die ksuser.dll op de cd, kan je 'm ook downloaden.
Is de fout dat de dll in gebruik is, probeer dat eerst eens alle geluids/audio drivers te verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren in de volgorde zoals aangegeven is in de handleiding van de geluidskaart. Krijg je dan nog steeds die melding, probeer het dan nog eens in Veilige Modus (F8 drukken tijdens opstarten).10 juni 2008 21:20