Het lijkt me sterk, maar is het mogelijk om nog een gpu in een PCI slot te steken om nog een beeldscherm aan te sturen? Ik heb nml. liever een antwoord voordat ik een CRT ga verslepen.
Groeten.
05 juni 2008 08:03
keitaro
Volgens mij is dit niet moglijk omdat het moederbord niet met huidige vga en pci vga teglijkertijd kan laten communiceren.
Kaarten in crossfire of SLI kunnen dat weer wel bijvoorbeeld. Of je kan voor een Matrox dvi/vga splitter apparaatje aanschaffen. DIe maakt van 1 poot 2 poorten.
Die worden meestal gebruikt van om een pc van 2 monitorren te voorzien. Of het ook mogelijk is op die manier een derde monitor op aan te sluiten durf ik niet te garanderen.
05 juni 2008 09:11
blacksorcerer
M.i. is het zeker wel mogelijk een PCI kaart te gebruiken voor een extra scherm. Er zijn al genoeg voorbeelden die ik langs heb zien komen van personen die naast een AGP/PCI-E kaart nog een PCI kaart gebruikte voor extra monitoren. Matrox heeft ook nog wel wat andere oplossingen voor veel schermen, maar dat is in de meeste gevallen erg duur. Een aantal PCI kaartjes + prijzen.
SLI en CrossFire zorgen er echter alleen voor dat kaarten samenwerken om 1 beeld weer te geven (multi-GPU modus), en dus juist niet om meerdere beeldschermen te gebruiken. Als je een SLI/CF bord hebt, schakel je juist de SLI/CF uit (in het NVidia panel bijv.) om meerdere beelschermen te gebruiken (Single-GPU modus).
Toen ik zelf op SLI overging kwam ik na wat zoekwerk erachter dat het gewoon niet mogelijk is om meerdere beeldschermen aan te sluiten als je SLI aan hebt staan. Zet je de SLI echter uit dan werkt het uiteraard wel, alleen geniet je bij games e.d. dus niet meer van de performance boost. [size=8]Met CF heb ik geen ervaring, dus misschien heb ik het daar wel verkeerd over.[/size]
De SLI-zone FAQ: [quote]How many monitors are supported when running in SLI mode?
When in multi-GPU mode, SLI currently supports one monitor. When in single-GPU mode, users have the ability to use all of the connectors on their GPUs to connect to monitors using NVIDIA? nView? multi-display technology and Windows built-in multiple display support.[/quote]
05 juni 2008 10:03
leviathan
Matrox 3-1 splitters schijnen zeer goed te werken. Gewoon een extra beeldscherm eraan hangen lijkt me lastig omdat dat NVIDIA control panel, ongemodificeerd, maar 2 schermen tegelijkertijd ondersteund. Als ik 2 monitoren en mijn TV op mijn VGA-kaart aansluit, kan ik maar uit 2 schermen tegelijkertijd kiezen terwijl ze allen gevonden zijn.
05 juni 2008 11:18
blacksorcerer
Wellicht dat daarvoor dan een andere software oplossing gekozen kan worden. Bekend programma is bijvoorbeeld Ultramon, en zo zullen er nog genoeg anderen zijn. Het lijkt me sterk dat die niet meer dan 2 monitoren zullen ondersteunen.
Leviathan, een vriend van kan wel 3 monitoren via het NVidia panel toewijzen, maar dat zijn dan wel allemaal LCD monitoren, misschien dat je die TV anders hebt aangesloten (S-Video?) en dat het control panel daar niet correct mee omgaat?
05 juni 2008 11:30
keitaro
[quote=113601]
Dat was bij mij ook het geval.
2 monitorren van DVi-VGA splitter dual screen. TV via S-Video er bij. Kon ik maar kiezen uit 2 apparaten. Welke monitor me primary zou worden, en als 2e of de 2e monitor, of de tv. Niet beiden...
Met 3rd party software niet getest maar welllicht moglijk...
05 juni 2008 11:48
caspar
Oke mooi, ik zal het wel gaan proberen, kheb toch nog een Sparkle Riva TNT2 (32 Mb) grafische kaart liggen.
05 juni 2008 13:14
easyboarder
[quote=113598]
Dus als ik het goed lees kun je met 2 SLI videokaarten maximaal 4 monitors aansturen mits SLI uit staat?
05 juni 2008 13:47
blacksorcerer
Ja.
(mits NVidia control panel niet moeilijk doet, maar dan kan je altijd nog andere software erbij gebruiken zoals Ultramon)
05 juni 2008 14:36
caspar
Helaas lukt het mij niet, hij pakt mijn PCI videokaart als main gpu en niet de 7600 GT. En die krijg ik ook niet aan.