Ik heb onlangs een nieuwe tv aangeschaft, het betreft de Samsung LE26R81B, [url]http://www.kieskeurig.nl/product/EDDE6776DCC84ACAC12572A4005547BF.htm[/url]deze wil ik aansluiten als primair beeldscherm voor men PC en dan men 15" Acer als secundair.
Nu is het probleem dat als ik de tv met een VGA kabel aansluit op men tv dat ik dan wel goede graphics heb en normaal kan gamen etc. maar als ik een component of HDMI kabel gebruik dat de graphics opeens heel slecht worden, het is niet schokkerig ofzo maar de kleuren die kloppen niet meer, groene dingen krijgen opeens een rode gloed bijvoorbeeld..
Ligt dit aan het model tv die men pc niet aardig vind of kan men hardware het niet aan?
ALvast bedankt
03 juni 2008 18:43
badrelbachir
Beste, Spongerob (leuke gebruikersnaam)
Mischien kan je hardware het niet aan, of je driver moet geupdate worden.
download via microsoft de nieuwste updates, en als het dan nog niet werkt dan weet ik het niet meer. Dan hoop ik dat andere TW`ers het antwood het mischien weet.
03 juni 2008 18:48
unknown
kun je even duidelijkere uitleg geven over wat voor kabels je gebruikt? Want je tv heeft hdmi, maar je graka niet dus ik denk dat je dan waarschijnlijk een verloopkabel gebruikt?
03 juni 2008 18:57
patje
welke graka heb je ?
ik zie het al :$ ASUS EN8600GTS Silent
het kan aan de kleurinstellingen van je HD-TV liggen
of te hoge resolutie waardoor het bijv.wazig wordt
wat is de max resolutie van je graka?
03 juni 2008 19:00
unknown
@patje, beetje research voordat je post mag ook wel ;) de graka heeft een resolutie van ong 300xnogwat lijkt mij meer dan genoeg aangezien een fullhd tv maar 1620x1080 gebruikt!
03 juni 2008 19:07
arjan_sa
Volgens mij heb je gewoon iets niet goed ingesteld -.-'.
Staat "verberg modi die mijn beeldscherm niet aan kan" uit?. Heb je drivers ge?nstalleerd? Probeer eens goed te zetten in instellingen:P.
WACHT, wat bij mij zo was: HDMI kabeltje zat er niet goed in dus alles werd blauw achtig:P. Is dat bij jou ook het geval? of is de HDMI ingang/uitgang kapot?
03 juni 2008 19:43
louwrens
Full-HD is 1920x1080 Sander ;)
een HDReady heeft 1366x768
@patje: DVI: 2560x....
OT:
hoe wil jij component doen via de pc? (groen.rood.blauw kabel).
mss ff in de instellingen kijken van de tv? of anders control panel van nvidia
03 juni 2008 21:12
spongerob
@ Badler, Alle nieuwste updates en drivers staan erop ;)
@ sander, nee ik gebruik idd een verloopkabel, een Hama HDMI-DVI-D kabel, (ik heb hetzelfde trouwens ook op component ( S-Video-RGB))
@arjan, "verberg modi die mijn beeldscherm niet aan kan" staan aan, hij staat op een frequentie van 30 Hertz, lijkt me gen probleem...
en de bekabeling zit goed, ook aan de HDMI aansluiting ligt het niet, he het op alle 2 de aansluitingen geprobeerd.
Zal het me uberhippe E4300 kunnen zijn die de groote van het beeldscherm niet aankan en daarom het iets minder laat zien?
03 juni 2008 21:16
leviathan
Dus aan de aansluiting ligt het niet? En de resolutie etc staat gewoon goed?
De kleuren kunnen ook door je TV aangepast worden he. Veel TV's hebben speciale 'warmte'-modi die de kleuren wat aanpassen, zo zal er met een warme instelling meer rood zijn en met koud meer blauw. Er zijn er ook voor bruin en grijs bijvoorbeeld. Zoek die instellingen eens op en speel daar eens wat mee.
03 juni 2008 22:00
arjan_sa
30Hz is niet echt bepaald veel, en je kan het verschil met gemak zien tussen 60 en 30 hz:P/ Misschien ligt het daar een beetje aan.
03 juni 2008 22:31
lbjornl
Hz is dat niet hoe vaak je beeld vernieuwd per seconde? Zo ja dan kan dit niets te maken hebben met de kleuren lijkt mij.
04 juni 2008 12:30
arjan_sa
Dat is idd zo, maar dit kan wel een 'vervaagd' beeld geven [quote]graphics opeens heel slecht worden,[/quote]
Wat moeten we daar trouwens onder verstaan?
04 juni 2008 15:56
Account verwijderd
[quote=113532]
Dat legt hij toch uit? De kleuren vervormen zich.
Wat heb je erop tegen om die andere kabel te gebruiken die wil werkt ;) Voor derest lijkt het mij gewoon een kwestie van een vals contactje en dat is dus zo op te lossen ;)
Het kan ook zijn dat je verloopstukje kapot is ;) Aangezien het me onwaarschijnlijk lijkt dat je pc al die losse kabels ondersteunt (rood, blauw, groen en nog wat voor HD beeld)
04 juni 2008 17:42
spongerob
@ levi, ik heb wat zitten klieren in de tv instellingen maar het is er niet bepaald beter op geworden...
@ arjan, ik kan nergens een frequentie van 60Hz instellen, ik kan alleen kiezen uit 30 en 29, (ook als verberg modi blablabla aanstaat...
en @ soemie, de TV is afgelopen zondag gehaald en het verloopstuk is gister gehaald dus neem ik niet aan dat ik het nou al gesloopt heb :P
En gebruik nu trouwens alleen nog de HDMI-DVI-D stekker en die audiokabel, voor de rest zit er nog een scart in voor men digitenne..
Tog nog even een update voor mensen die dit lezen,
Ik heb (nogmaals) een poging gedaan tot het updaten van men video drivers (wat in mijn geval vrijwel onmogelijk is omdat hij altijd vastloopt :S), en zoja, tijdens de instalatie van de nieuwste drivers van de Nvidia site af liep hij weer vast en werd het weer tijd voor een systeemherstel.
toen men systeem was teruggezet deed hij het wel prima... ik heb nu wel gewoon met PC op men TV met een cheap-ass kabeltje...