Hallo allemaal,
Ik heb afgelopen week een nieuwe videokaart gekocht. Een: GeForce 9600GT. Hij doet het prima alleen heb ik 1 probleem, zinds ik deze videokaart erin heb kan ik mijn PC niet meer volledig afsluiten. Hij blijft op een soort slaapstand staan, en na een tijdje gaat hij automatisch weer aan. Weten jullie wat het probleem is? en hoe ik het kan oplossen??
Alvast bedankt!
Mvg Dave_17
02 juni 2008 20:25
styloco
Kijk bij energieopties of APM aan staat (in vele gevallen is het handiger om het aan te laten staan)
Als ie automatisch weer aan staat, kan in de bios gekeken worden of de instellingen wel goed zijn. Zo heb ik zelf de "druk op een knop en de pc gaat aan" instelling uit gezet (ook met een muisbeweging).
Daarnaast als het echt niet lukt kan je systeem herstel proberen en dan alleen de drivers van de kaart installeren (dus zonder control panel software). Dan weet je namelijk of het door de software zelf komt.
Uiteindelijk helpt een windows update misschien ook nog wel
02 juni 2008 20:29
dave_17
het is niet die soort slaapstand die jij bedoelt.
Volgens mij licht het er meer aan dat er 2 videokaarten in zitten, en dat gaat niet samen....?
Dat heb ik in ieder geval ergens gehoord. Maar die ene (die er al in zat) is een onboard, zou je die uit kunnen schakelen, en zo ja, sluit de pc dan wel weer gewoon af?
02 juni 2008 20:34
styloco
waarom probeer je het niet?
02 juni 2008 20:48
dave_17
Omdat ik geen flouw idee heb hoe je die onboard videokaart uitschakel. Anders had ik dat inderdaad al wel geprobeerd.
02 juni 2008 20:51
arjan_sa
Dave_17, doe eens wat aan je taalgebruik. Flouw staat niet in mijn woordenboek, en ook niet in die van FF.
Uitzetten:
Start PC opnieuw op en ga naar bios, zoek naar iets als Onboard devices. Zoek dan naar iets van Graphicsdevice, zet die dan op PCI ipv onboard. Zoek naar zo iets.
02 juni 2008 21:03
louwrens
on-board gaat automatisch uit nadat je een losse erin hebt. (mss uitzonderingen).
ga eens met de muis op het icoontje wat staat erdan? mss heeft Vista het weer veranderd naar slaapstand ipv afsluiten
02 juni 2008 21:17
styloco
idd dat zou ook kunnen, heb ik ook wel eens gehad.
als je er niet uit komt, dan kan je ook een foto/video maken van je bios en hier plaatsen, dan kunnen wij je wel verder helpen met het uitschakelen van de onboard kaart.
02 juni 2008 21:19
arjan_sa
Wacht, wat ik nu zie he..
Heb jij in je bios bij Powermanagement staan: Wake on PCI devices? Ofzo? Zet dat eens op disabled:P
02 juni 2008 21:19
dave_17
Dat heb ik er niet in staan, ik heb wel windows vista, kan het daar aan liggen?